Prosessor til HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akke, jeg tror ikke det går ut på det samme med XViD-koding og ffdshow. Husk på at den beste ffdshow-versjonen er skrevet spesielt for SSE2, og den spesielle SSE2-utgaven P4 bruker (hva som er spesielt med den aner ikke jeg...). En brukt Northwood 3.0 som lar seg klokke til minst 3.5 (jeg kjører på 3.8) på luftkjøling, sammen med et hovedkort som lkier klokking (f.eks. Abit IC-7 Max III) burde være et veldig godt valg.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Akke, jeg tror ikke det går ut på det samme med XViD-koding og ffdshow. Husk på at den beste ffdshow-versjonen er skrevet spesielt for SSE2, og den spesielle SSE2-utgaven P4 bruker (hva som er spesielt med den aner ikke jeg...). En brukt Northwood 3.0 som lar seg klokke til minst 3.5 (jeg kjører på 3.8) på luftkjøling, sammen med et hovedkort som lkier klokking (f.eks. Abit IC-7 Max III) burde være et veldig godt valg.
    Høres fett ut det der, men så er det litt dumt at alt (HK og CPU) må byttes ved oppgradering. Nå er vel ikke det så uvanlig men dog. Sprøtt at det nyeste ikke holder følge uten å koste det dobbelte :roll:

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3d studo max 6 CPU intensive rendrering gir vel en pekepinn på hva som er best (?)
    3dsmax er programert med tanke på p4.. så det blir litt juks..

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    3d studo max 6 CPU intensive rendrering gir vel en pekepinn på hva som er best (?)
    3dsmax er programert med tanke på p4.. så det blir litt juks..
    tja, det er jo fddshow også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det er stor forskjell på XVid-koding og typiske ffdshow-operasjoner ja. Førstnevnte gjør matematiske operasjoner på store deler av bildet, mens sistnevnte typisk gjør en konvolusjon på små deler av bildet om gangen. For konvolusjon har man stor nytte av SSE2 (som du nevner, er ffdshow optimalisert for SSE2) fordi man kan dytte inn et tilstrekkelig antall pixels i SSE2-registerne og gjøre oppskarping på dem. Uten bruk av SSE2, må CPUen hente minde deler av bildet av gangen inn i sine egne 32-bits registere. Det blir som å løpe mellom stambordet og bardisken for å kjøpe øl i shotglass.

Her er det en stor forskjell på de nyeste Athlon64-prosessorene og Athlon XP-serien: XP støtter kun MMX og SSE (1), mens Athlon64 støtter SSE2.

Nå har jeg ikke sett benchmarks spesifikt på ffdshow, men det ville overraske meg stort om Pentium 4 har noe nevneverdig overtak på Athlon64.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Andy (mannen bak SSE2-versjonene av ffdshow) har den et overtak, og også overtak i forhold til prisen, men det er helt klart blitt mindre etter at AMDs 64-bitsprosessorer kom. Interessant å se det forklart på en måte jeg forstår - øl er alltid et greit sammenligningsgrunnlag! Du burde skrevet en artikkel om dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på om ffdshow faktisk støtter SSE2 på Athlon64 prosessorer da? Vært mye snakk fram og tilbake om ffdshow kun støtter SSE2 på Intel prosessorer nå

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •