htpc og "vanlig" pc i eit?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

htpc og "vanlig" pc i eit?

skal kjøpe meg ny pc og har lyst på ein htpc,men eg vil og bruke den her til min "vanlig" pc alså til og spille på osv,har lyst til att den skal ha eit bra tower som kan stå under tv`en og se bra ut men problemet er att fra der htpc skal stå til der hvor eg skal ha LCD skjermen min er det ca 10 meter (pc pulten),trenger og tastatur og mus og DVI kabelen til skjermen.noe som har erfaring med det? har tenkt og kjøre "dual" boot ein til windows som eg bruker til og spille med og gjøre ting på LCD skjermen og ein som er optimalisert mere får og se på film (ffshow) og så klart noe spill og da.Slik eg ser det virker det som ein bedre løsning og kjøpe ein "vantig" bra pc enn og kjøpe 2 "halv bra" vis dere skjøner tegninga? spesifikasjonen har eg ikkje tenkt på pc enda men tenkte det blir ein pc til ca 15k :-)
    ps har ein egen server som skal ta seg av alt som printer,filserver,dvd brenner osv så trenger ikkje mye av det på htpc

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke saa god paa dette, men jeg kan jo svare paa ett par enkle ting, til gutta med peil kommer innom.

En HTPC er jo en pc, i den forstand. Den gjoer jo alt som andre pc'er gjoer. Men det legges stoere vekt paa ytelse, hastighet og minne. Hvis du spiller mye, saa er det anbefalt med et skikkelig bra grafikk-kort. Hvis det bare er avspilling av DVD som gjelder, klarer du deg med noe billig noe. Ellers saa er det ikke noe problem hjemme hos meg med 10 m DVI kabel. Enda den i tillegg bestaar av to skoetede kabler. Hvis du skal ha lang rekkevidde paa tastatur og mus, saa er det bluetooth som gjelder. Ikke tenk paa RF engang. Litt dyrere med Bluetooth, men det er verdt det. Jeg handlet RF naar jeg byggde, men byttet etter 1 uke... Ellers saa kan du see paa linken under, til min hjemmekino, saa kan du see bilde og speck' av min. Den kom paa ca 15000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okey :)

da sliper eg kanskje unda med kun ein DVI kabel og ein stereo kabel (head set og 2 høytallere) det høres veldig bra ut så håper eg att blåtan funker 10meter stabilt uten noe delay osv? får sjekke lit opp hva det blir til,skal ikkje kjøpe pc før om 3 måner men det er jo enda lov og drømme (er i kabul nå) og finne ut hva man skal ha
    takk får svare akto

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig det. Jeg testet ut Logitech bluetooth tastaturet mitt paa 8 meter, gjennom 3 vegger, og det gikk saa det grein. Ikke noe problem. Men jeg har ikke testet noe etterslep, da jeg ikke spiller. Men det er sikkert noen andre som har testet det. I alle fall er det vel bare snakk om millisekunder i tilfelle.

I kabul? Hva driver du med der? Jeg er i Nigeria og koser meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nigeria det var og ein plass og "henge"

nei er i millæret ISAF,er fredsbevarende styrker
    veldig greit er sambands dude så blir mest fly rundt og fikse pc og radioer til Hungarske og belgiske og noen US folk...er ikkje alle som er like flinke med norske radioer
    hva gjør du i Nigeria da?
    virker som det bluetooth skal holde i masse vis,brukt ein del bluetooth på min mobil og der har det funka over heile huse perfekt så virker som det er løsninga nå er det bare hardware som gjenstår,blir moro og prøve finne noe som ikkje bråker og enda "kick ass" men er så mange flike folk her og bra forum utrolig hva man finner når man søker

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, det hoeres spennende ut. Men det begynner vel aa bli rolig I Afganistan naa kanskje? Jeg jobber for tiden paa en baat som heter "Sea Eagle", det er en oljeproduksjonsbaat (FPSO). Nigeria suger, det er helt sikkert. Dere har i alle fall vaapen :lol: . Naa har jeg ventet i en uke paa deler. Den delen jeg venter paa saa litt for verdifull ut, saa den ble holdt igjen av tollerene. Naar den endelig ble frigitt fra tollen saa ble utskipingsbasen kapret av rebeller. Men siste nytt naa er at rebellene har forlatt omraadet, saa da faar jeg vel delen i morgen, haaper jeg :roll: . Dette ble mye chitchat :lol:

Men bluetooth er nok tingen aa satse paa ja. Ellers saa er det jo ett spoersmaal om du skal knytte htpc'en til ett surroundanlegg med tiden da, tenkte paa lydkort. Hvis ikke saa er det jo ikke vits i aa kjoepe lydkort, hvis du kjoeper ett hovedkort men dette innebygget. Det gjelder ogsaa hvis du bare skal ha stereolyd, hodetelefoner eller kjoere digitalt mellom en evt. htpc og receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

chitchat..
    høres nesten ut som her nede det....hehe
    var eit fly som ikkje fik lov til og lande så måte det lande ein annen plas og når det landa dervar det så dårlig rule bane att det ikkje kunne ta av igjen,så måte laste over til eit anne fly...og da var det noen "lokale helter" som tok 90% av utstyre vårt.....får håpe det går bedre med den delen din enn med det vi skulle få....det såg vil aldri igjen....var eit russisk fly på afghansk land...så blir moro med forsikring og papir jobb hehe...får håpe du får den delen din da
    uanset så har eg kanskje tenkt og kjøre tråløst head set og men får se om eg finner noe lurt ut av det..siden eg kun får steroe der uanset kanskje kjøre noe fra htpc det bør jo være mulig vile vært digg det og kunne traska rundt og hørt på musikk uten og forstyre nabo`er og er bedre spille med head set enn med høytallere syns eg...ja ja mange problem stillinger som dukker opp.Men som folk sier er aldri problemer bare løsninger så det skal nok gå i orden får vel starte og lese tester osv om evne er jo veldig stort evne og mange fall gruver...men skal nok klare det til slutt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •