D-Sub til Scart-RGB. Noen som har prøvd dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

D-Sub til Scart-RGB. Noen som har prøvd dette?

Aldri i verden om jeg tar til takke med de dårlige tv-utgangene på grafikkortet for å koble CRT-tv til PC.

Derfor begynte jeg å grave litt, og fant til slutt denne linken:

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

VGA kabel, en kniv, loddeapparat, en Scart-plugg, ATI-skjermkort og Powerstrip er alt som trengs. Noen som har prøvd dette, og med hviket resultat?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om at dette skulle gi ganske bra tv-bilde ja.

Har også lest at det er ganske lett å ødelegge hele tv'en hvis du gjør noe feil!

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mulig å finne en VGA til Scart kabel på nettet til en billig penge. Da slipper man ihvertfall at Tv`en går til helvette viss man dritter seg ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, faren ligger ikke akkurat i å lodde feil. Faren for å ødelegge noe er nok større hvis du kjører inn et signal som ligger langt utenfor det TV-en takler - den er jo ikke akkurat multisync slik som en monitor. Vellykka Powerstrip-settings er altså alfa omega.
    Så at Eltek hadde kabelen, men 800 kr meteren for et eksperiment, det gidder jeg ikke. Her blir det loddebolt. Skal fortelle om resultatet etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare snakk om radeon på den siden og i hvert fall en av linkene fra den. Er det noe som tilsier at jeg ikke burde prøve dette med et kort fra nVidia eller Matrox?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helolle
    Det er bare snakk om radeon på den siden og i hvert fall en av linkene fra den. Er det noe som tilsier at jeg ikke burde prøve dette med et kort fra nVidia eller Matrox?
    Forskjellen mellom ATI og nVidia er at ATI har composite Vertikal/horisontal synk. Det vil si at den bruker kun en leder til både Vertikal/horisontal synk. NVidia bruker to. Tror ikke det er farlig å prøve men uansett vil det ikke fungere på den måten.

Leste litt om dette på en tidligere tråd. Der var det link til en svensk side om hvordan man laget VGA til scart med nVidia. Det fungerte på sammme måte, bare at man satte inn en IC brikke som gjorde om Vertikal/horisontal synk til composite signal.

Det så ikke noe særlig vanskligere ut, dessuten kostet det ikke mer 100,- for motstander IC osv viss du bestiller i fra ELFA.

Viss du leter litt finner du sikkert igjen tråden jeg snakker om

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Tja, faren ligger ikke akkurat i å lodde feil. Faren for å ødelegge noe er nok større hvis du kjører inn et signal som ligger langt utenfor det TV-en takler - den er jo ikke akkurat multisync slik som en monitor. Vellykka Powerstrip-settings er altså alfa omega.
    Så at Eltek hadde kabelen, men 800 kr meteren for et eksperiment, det gidder jeg ikke. Her blir det loddebolt. Skal fortelle om resultatet etter hvert.
    Du får en vga til scart-kabel til 400DKK på http://av-connection.com/Functions/P...PictureID=1520

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •