Raskeste porten? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Idiss
    Men finnes det noen enheter på markedet i dag som støtter eller utnytter FW2?
    Tja, det finnes vel knapt harddisker som tar i bruk så høy hastighet :?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, tror jeg skjønner åssen kabeltyper det er snakk om nå

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Sitat Opprinnelig postet av Idiss
    Broder kjøpte seg ekstern disk i jula, WD 160GB. Dreiv å testa både USB2.0 og FW tilkoblinga og merka ikke noe betydelig foskjell. Men flaskehalsen er vel hdd`en i dette tilfellet.
    Nei. Harddisken er mye raskere. Jeg fikk forresten omvendt resultat på min 200 gig eksterne Maxtor. Der var USB2 raskere enn FW fra hovedkortet (Abit Max-3).
    Jeg har også fått høyere hastighet med USB ,men jeg testet i HDtach og ved 98% CPUbruk ved USB og 1.3% bruk ved firewire så burde det ikke være så vanskelig å gjøre valget sitt? Det var bare snakk om 5-6% i hastighet ved USB.

Uansett hva som er raskest så er dette ganske uaktuelt siden de fleste idag bruker Paralellporten og evt serieporten selvom disse er ganske gammle. Dette er fordi det er et kjent grensesnitt og man lett kan snakke med de ifra programmet man skriver. Selv skrev jeg noen saker i Pascal som sendte ut signaler til et kort jeg hadde bygget med dioder osv. Satt opp masse fine lyssekvenser med det. Diodene var selvfølgelig koblet til en IC som ga dem power (siden signalet man får ut ofte er litt i svakeste laget)

Gameporten er faktisk også litt brukt siden denne kan fores med analoge verdier og det kan gjøre ting veldig morsomt. Jeg hadde noe jeg hadde bygget med potmetere osv og da brukte jeg gameporten

EDIT: Runar Seriellporten har en hastighet på 115kbit tror jeg. Dette er nesten samme hastigheten som dobbel ISDN og det holder for onlinespilling det Skyt meg hvis jeg tar feil siden det er lenge siden jeg synes det var morsomt å holde på med slike ting

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •