Accent kabinett med vannkjøling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Accent kabinett med vannkjøling.

Fikk ikke til å sende pm til LL eller TH, så jeg poster bildene her.

Her ser du løsningen jeg har med accent og mist tsunami vannkjøling.
    Det er montert en ekstra swiftec mini-radiator som ekstrakjøling (vifta starter hvis cpu temp detter over 50c).
    Dette kjøler cpu (3ghz@4.1), nb, hd og gfx(6600gt-pcie)
    Tempen på cpu er normalt på 41c, gfx holder stabile 45c.
    Viftene er av typen papst. 80mm og 120mm. Htpc'en er lydløs vil jeg si.
    Eneste jeg hører er hd'en, men i den nye htpc'en skal jeg ikke ha wd-raptor. Da tenker jeg på en Seagate eller noe.

Jeg fikk mitt nye Accent ht-400s i går. Det er en del forskjell på det jeg har nå å det nye. Den største forskjellen er brønnen under dvd spilleren, den er ikke lenger 5,25. Den er nå 3.5. Dette gjør kjøling av hd mye vanskeligere.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jobbet litt for å få plass til alt der ja.... Men, det går da! Imponerende.... Min vannkjøling tar betydelig mer plass.

Jeg vil anbefale en Samsung disc. Min SATA er helt lydløs, mens Seagate'en lager litt lyd.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prisforespørsel/diskusjon flyttet HIT. Prisen på kabinettet ligger på ca. 2800. Vær vennlig forhold denne tråden teknisk, og ta pris og forhandel i tråden det er linket til.

På forhånd takk! 8)

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du har jobbet litt for å få plass til alt der ja.... Men, det går da! Imponerende.... Min vannkjøling tar betydelig mer plass.

Jeg vil anbefale en Samsung disc. Min SATA er helt lydløs, mens Seagate'en lager litt lyd.
    Synes Samsung sine 7200rpm disker bråker før du får støydempet dem ,men jeg er følsom for støy=) Damen vil også bytte sine Samsung7200 som jeg anbefalte henne for en stund siden så disse er ikke lydløse.

Når vi snakker om vannkjøling så har jeg et halvferdig prosjektor gående nå: http://home.no.net/svaking/Wank/pros...lir.4jan04.JPG
    Denne PC`en er selvfølgelig overklokket og målet er å ta 24.5K i 3dmark etterhvert når jeg får den opp å gå igjen =) (noe som er en av de beste scorene i verden med 9700np)

EDIT: Kan si at PC`en har 5stk 160gb hardisker og alt er vannkjølt (når jeg er ferdig. Har hardiskblokker og tilogmed PSU blokker som snart skal monteres =)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig prosjekt! Mine disc'er henger fritt, festet med sykkelslange. Da er Samsung'en lydløs. Seagate'en lager lyd når den leser og skriver.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til trådstarter: Du behøver ikke vannkjøle hardiskene. Evt monter de et sted det er litt luftflow. Feks så radiatorviften drar med seg luft igjennom hardiskene. Jeg har oppdaget at det er nok om du montere noen kjøleribber på hardiskene ,men husk kjølepasta! Selv bruker jeg noe ifra Clasohslon som koster 189kr for 30gram. 30gram holder lenge og koster ikke allverden.

Ta kjølepasta mellom drevrammen og hardiskene og evt noen kjøleribber som du limer fast til frevrammen. Hardisker utvikler 15-20W når du jobber og krever da ikke noe mer enn noen kjøleribber. Vannkjøling er dog luksus og det får det til å virke mye "kulere". Selv så har jeg lagt opp til vannkjøling av Mosfets ,men hovedkortet mitt er fult av voltmoddinger og masse andre kabler så ting utvikler "litt" mer varme enn normalt.

LL: Du kan jo alltids ta deg en titt innom www.ocshoot.no for flere fine prosjekter. Oppdateres med nyheter daglig (såfremt jeg får tid,men jeg prøver å holde skjemaet)og norges beste tester ok.. nå skal jeg stoppe å skryte av www.ocshoot.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner til siden ...men jeg følger ikke med jevnlig.

Jeg mener forøvrig at HDD bør kjøles, dersom den ikke er festet til metall (leder bort varme). Min gamle ble for varm da den kun hang i strikk. Nå bruker jeg en liten papst for å bevege litt luft rundt harddiskene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDF:
    Hd'en som er i den pc'en er en WD Raptor, 10000rpm. Det er også støydempende matter under/over så der blir det ganske varmt ja.
    Jeg får ikke lufta fra radiatorvifra fram til hd pga. støyisoleringen.
    Det er grunnen til at jeg bruker vannkjøling på hd.
    Synes egentlig ikke det er noe luksus, men en nøvdendighet i denne pc'en
    Den kosta bare 275,-

I den nye htpc'en jeg bygger blir det 7200rpm disk. Da tror jeg nok at jeg velger vekk vannkjøleren til hd.

LL: jeg er enig med deg, kjøling til hd er ganske viktig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøling til hardisker er livsviktig ,men jeg har senket tempraturen med over 10c på en hardisk ved å kun ta kjølepasta mellom drevrammen og hardisken! Og når du i tilegg setter på noen kjøleribber som er i god kontakt med hardisken så senkes den ytterligere. Jeg har selv vannkjøling på noen av diskene mine ,men kjøler kun en liten del av de så jeg kjøler 5disker med 2stk vannblokker på 17x5cm kobberoverflate på hver side av diskene. Hvis det er lav luftflow kan jeg forstå at du vil bruke vannkjøling ,men kjøleribber holder godt. (Ca40c-45c på hardiskene er helt ok)

Det skal sies at en WDraptor er en enterprise disk og har 5års garanti ifra Western. Enterprise disker er laget for hard bruk og skal tåle varme bedre enn normale disker.

Uansett så er en vannkjølt HTPC gode saker. Jeg bygger for tiden en HTPC som skal vannkjøles,men grunnet dårlig økonomi (bruker alt for mye på høytalere atm) så kan det vente. For tiden så bruker jeg en M-ITX 800mhz med Mpeg2 kort til å spille DVDfilmer. Den drar DivX\Xvid helt ok også ,men klarer ikke Windowsmedia overhodet. Eneste jeg ikke liker med den er at den gir ut et meget lavt volum ut så jeg må kjøre forsterkeren helt opp på max (tør ofte ikke bruke max ,men rett under).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •