Dothan Prosessor til FFDSHOW - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er forskjellige meninger her ser jeg. :lol:

Uansett håper jeg at noen får rotet denne tråden tilbake til det den egentlig handler om, nemlig Dothan. Er det noen som har denne CPUen i en HTPC og vet hvordan den vil fungere i f.eks ffdshow? Hvis Dothan har like god ytelse i ffdshow som P4, må den jo være helt perfekt i en HTPC.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Placebo
    Det er forskjellige meninger her ser jeg. :lol:

Uansett håper jeg at noen får rotet denne tråden tilbake til det den egentlig handler om, nemlig Dothan. Er det noen som har denne CPUen i en HTPC og vet hvordan den vil fungere i f.eks ffdshow? Hvis Dothan har like god ytelse i ffdshow som P4, må den jo være helt perfekt i en HTPC.
    Dothan faller bak P4 pga lavere minnebåndbredde. FFDShow yter best på en overklokket P4 med høy systembus. Såvidt jeg vet er det enda noe vanskelig å finne hovedkort som lar deg overklokke dothan (dog, jeg har sett at noen amerikanere allerede har 2.6ghz og mere på dothan)

Nå skal det jo sies at FFDShow stadig blir forbedret og det skulle ikke forundre meg om det i nær fremtid også kommer til å yte like bra på winchester (overklokket)

Når det gjelder dothan og htpc så er det jo bare å følge med på guiden til Øyvind Dahle @ hw.no og se. Skal ikke neste del handle om programvare/tweaking? Alt koker vel ned til hva du skal bruke htpcen til, og hva du skal sende signalet til. Klart at en barco CRT krever mere enn en DLP/LCD som ikke kan vise mere enn 720p.

DrE

DrE

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mastiff
    Ta en titt på denne tråden: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=17256

Den herren har problemer med å kjøre særlig høye innstillinger på en Athlon 64 3000.
    Jeg klarer langt høyere innstillinger med min AMD XP 2500+ enn han klarer med sin Athlon64 3000+:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15619

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=16946
    Det skurrer da han har en mye kraftigere prosessor enn meg! Jeg tviler på at det er prosessoren som er problemet hos ham, men heller noe med oppsettet (uten at jeg vet hva).

P4 er fremdeles noe bedre til media koding som denne testen viser:
    http://www.tomshardware.com/cpu/2004...4_4000-11.html

FFDshow vel også optimalisert for P4 plattformen? Hvis PC-en kun skal benyttes til HTPC er nok P4 det beste alternativet, men til andre oppgaver yter AMD minst like bra:
    http://www.tomshardware.com/cpu/2004...html#directx_9

I konklusjonen i denne testen står det:
    Previously, the latest Pentium 4 processors were able to outperform AMD's CPUs when it came to encoding tasks, which was practically the only benchmark for which the Pentium bested the Athlon64 according to our previous tests.
    Videre stå det at Athlon FX-55 nærmest har utlignet dette forspranget, men disse er nok litt for dyre for de fleste av oss enda så da er det nok P4 det beste alternativet for øyeblikket.

Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    En 64 bits prosessor burde jo være toppen for tallknuser-oppgaver som ffdshow - i alle fall dersom programvaren hadde vært spesialskrevet for bruk på 64 bits prosessorer. FFdshow er vel foreløpig kun skrevet for 32 bits prosessorer så..
    Enig! Det fulle potensialet til en 64 bits prosessor blir først utnyttet når både operativsystem og applikasjon er 64 bit. Det er jo nettopp i slike tallknuser oppgaver som FFDshow at en vil få utnyttet en 64 bits prosessors potensial! Men det er nok minst ett år til Windows 64 finnes i en stabil versjon og vi forhåpentligvis vil se 64 bit utgaver av FFDshow.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her cluet ligger! Det er ikke vanskelig å få en helt standard CPU til å yte som en FX (som kjører stock) siden man har så mange innstillinger å leke seg med på hovedkortet. Dette gjør at det er tull å sammenligne med en stock CPU.

Han som har problemer har en coop maskin og som jeg sa i den andre tråden så har den hatt noen problemer(ikke at jeg har prøvd den ,men jeg har hørt endel om den. Ytelsen iforhold til prisen er uansett uslåelig til det meste). En A64 skal også være vesentlig kraftigere enn den gamle XP serien. En annen ting kan ligge i at hovedkortet er bygget på VIA K8T800. Et chipset som ble dyttet alt for tidlig ut på markedet (samme gjelder Nforce 3 150).

Til slutt noe jeg husker ifra en IRC kanal:
    Person1: XP2500 på 2500mhz luft er god fart i det
    Person2: Det sa jeg også før jeg fikk en NC3200
    Person3: jeg synes også 512kb var raskt fram til jeg prøvde en 3400mobile og klokket denne
    Person1: lol
    Person4: Det er FX som teller.
    person1: hvis du har 6000kr så gjør den nok det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Dothan faller bak P4 pga lavere minnebåndbredde. FFDShow yter best på en overklokket P4 med høy systembus. Såvidt jeg vet er det enda noe vanskelig å finne hovedkort som lar deg overklokke dothan (dog, jeg har sett at noen amerikanere allerede har 2.6ghz og mere på dothan)

Nå skal det jo sies at FFDShow stadig blir forbedret og det skulle ikke forundre meg om det i nær fremtid også kommer til å yte like bra på winchester (overklokket)

Når det gjelder dothan og htpc så er det jo bare å følge med på guiden til Øyvind Dahle @ hw.no og se. Skal ikke neste del handle om programvare/tweaking? Alt koker vel ned til hva du skal bruke htpcen til, og hva du skal sende signalet til. Klart at en barco CRT krever mere enn en DLP/LCD som ikke kan vise mere enn 720p.

DrE

DrE
    Skal følge med på guiden til Dahle. Ser ut til å være midt i blinken for meg, siden jeg sette svært høye krav til støynivå.

Som du sier så er mye avhengig av hva HTPCen skal brukes til. Foreløpig har jeg en XP-mobile 2400+ stående, og tenker på å kjøpe en Sagem HD-D45 som skjerm. Denne skjermen har en oppløsning på 720p, og med en såpass lav oppløsning, vil jeg vel kunne få merkbart bedre bildekvalitet bare ved å bruke ffdshow på min 2400+?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •