Min første HTPC - Kommentarer/veiledning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min første HTPC - Kommentarer/veiledning?

Skal gå til innkjøp av min første HTPC. Ettersom jeg skal overhale/oppgradere min eksisterende PC, har jeg det meste allerede, og kommer til å kjøpe det som jeg mangler.

Foreløpig har jeg følgende klar:

- P4@2.4GHz
    - PC 2700 1.5 GB DDR SDRAM
    - Radeon 9700 Pro
    - 2x120GB WD Caviar disker
    - 2x80GB WD Caciar disker
    - 1x60GB disk
    - NEC DVD+RW (ND-1100A)
    - SB Audigy Player

Er det noe av dette utstyret som burde forbedres før jeg bruker det i HTPC, eller er dette kurante komponenter?

I tillegg tenker jeg å skaffe følgende:

- Silverstone SST-LC03 kabinett
    - POV NVTV Digital Tuner kort
    - Trådløst nettverkskort slik at det kan kjøres i samme nett som min stasjonære og bærbare PC.

Hva annet trenger jeg, eller bør jeg gjøre for å få en bra HTPC? Har jeg oversett noe av programvare?

Ellers har jeg fra før:

- H/K AVR 5500
    - PT AE300 (ønsker ny projektor etterhvert, men hva er beste valg for under 20.000?)

Vil dette utgjøre en god HTPC? Ser for meg at jeg kommer til å sette i noen nye/større disker. Bør jeg gjøre noe med DVD brenneren? Gå for en dual brenner kanskje?

Ellers er jeg usikker på dette med software, trenger jeg WIndow Media center eller?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt til å bruke maskinen til tung prosessering med FFDshow? Hva slags P4 (FSB) er det du har?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt tenkt på det enda, vet ikke hvilke fordeler det vil gi meg, men ønsker selvsagt best mulig bilde på filmer som hovedsaklig vil sees på DVD og xvid (avi), ellers brukes til musikk, diverse video og bilder.

Minnet er Standard 512MB PC2700 DDR SDRAM 184pins 333Mhz...

Hva tror du om lydkortet, må jeg ha et annet lydkort for å kjøre DTS/DD på receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv en P4 2,4/533, overklokket til 2,9GHz. Denne kjører jeg ffdshow resize til 1920x1080 med Lancoz 2. Uten macro/micro stutter :lol: :lol: :lol: :lol: Kjempe CPU :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Er det mulig å putte fem disker i det kabinettet? Sikkert bedre med et par 200GB støysvake disker.
    - Hva i alle dager skal du med så mye RAM? 500MB burde holde.

Ellers kommer det helt an på hva du skal bruke boksen til. Aktuell software er meedio, media portal, xp mce, gbpvr, got all media, etc...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av staalep
    - Er det mulig å putte fem disker i det kabinettet? Sikkert bedre med et par 200GB støysvake disker.
    - Hva i alle dager skal du med så mye RAM? 500MB burde holde.

Ellers kommer det helt an på hva du skal bruke boksen til. Aktuell software er meedio, media portal, xp mce, gbpvr, got all media, etc...
    Kabinettet vil ikke blir brukt til HTPC, men skal fortsatt brukes til min stasjonære PC. Det er kunn hovedkortet, CPU, skjermkort og RAM jeg tar med videre til HTPC'en, som jeg forøvrig har bestilt et cavalier kabinett til. Der har jeg også bestilt to stk Seagates 200 GB (S-ATA), så de diskene som jeg har til overs kommer jeg enten til å kaste i inn i den stasjonære eller i bosset, alt ettersom. Skal nok finne et formål til dem

Har bestilt et Pinnacle tv tuner kort med tv tuner inkl. fjernkontroll og Mediacenter 300i samt MS MCE 2k5.

Har ikke forsøkt å overklokke maskinen, men blir vel å gjøre det så snart jeg får litt hjelp til det, har ikke overklokket før, men regner med at jeg skal kunne få den opp litt i hvert fall.

Den store mengden RAM skyldtes at maskinen som sagt var min stasjonære maskin tidligere og ble da ikke kjøpt mtp HTPC, men til videoredigering, spill og grafikk generelt, da er RAM et veldig stort pluss. Ettersom minnet ikke kan brukes i min nye maskin, flytter jeg det bare med i den nye HTPCen, skader jo ikke med 1.5 GB for å si det slik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •