NVIDIA SoundStorm vs Creative

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NVIDIA SoundStorm vs Creative

Jeg har et hovedkort med innebygget Sunstorm lydkort. Det gjør lyden om til Dolby Digital, og kan derfor sende sourond lyd digtalt til Reciveren.

Det eneste problemet er at det virker som om denne suroundgreia ikke funker helt. Prøvde f.eks lydtesting i CS, og der fikk jeg høre at det kom lyd ut av alle høytalerne, når det kun skulle komme lyd ut av den ene.

Er det fordi lyrdkortet ikke har EAX 3.0?

Derfor har jeg vurdert å kjøpe et nytt eksternt lydkort.
    Er Creative SB Live! 24-bit, External USB,24bit/96kHz, 5.1 noe å satse på?
    Eller vil et Creative SB Audigy 2 NX USB2.0, DD EX7.1, Ekstern, Retail være mye bedre?

I så fall hva er forskjellen? Kjører 5 kanal system (uten sub).

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter det samme, og hvor enn jeg snur meg støter jeg på samme problem. SPDIF er minijack...

Begge disse kortene har coax/rca digital spdif ut.. noe som er bra.

Men blir USB for tregt til sikkelig kvalitetslyd?

Btw, fant et gamlet DX3 kort liggende... og den har spdif coax ut. Kan jeg bruke den uten å bruke mpeg2 dekoderen (skal jo bruke cpu til det) ??

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått noen snåle resultater med Soundstorm. Oppsettet i windows (control panel-->sounds, deretter advanced-->speaker settings elns) har tydeligvis en effekt.

Nå spiller ikke jeg mye selv, men det er riktig som du sier at spill ofte bruker EAX. Var det ikke slik at bare Soundstorm eller den nye Dolby Digital Live (Intel HD audio) støttet EAX? Husker ikke hvilken...

Akkurat nå har problemet med bruk av coax kommet tilbake, så jeg får ikke testet mer før jeg får kjøpt en lang optisk kabel.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle SBlive! kort støtter Eax. Har gamle kort med 4kanaler som støter EAX ,men det er flere revisjoner av EAX. Nå vet ikke jeg om lyden i CS er mer enn stereo ,men det er kanskje en grunn til at alle bruker headsett? Det er pga at det bare er stereo?

Uansett har jeg kjørt Optisk ifra NF7 til forsterker og det fungerte meget bra. Ingen problemer whatsoever. Bare plug and play. Den optiske kabelen ble kjøpt på Clas ohlson og var av merket ITEC

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •