HTPC tilkoblet både projektor og monitor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC tilkoblet både projektor og monitor

Har HTPC med projektor koblet til skjermkortets DVI utgang. Skal kjøpe LCD monitor å koble denne til VGA utgangen.

HTPCèn skalerer bildene til projektorens oppløsning som er 1280x720 / 50Hz (Panasonic PT AE700). Foruten filmtitting brukes PC’en til lagring og visning av digitale bilder og til litt spilling.

De fleste LCD-monitorene har 4:3 format, oppløsning 1280x1024 og godtar ikke skjermoppdateringsfrekvens på 50Hz.

Hvordan kan jeg sette opp PC’en slik at projektor og monitor kan vise samme bilde uten at jeg må endre skjerminnstillingene for hver gang jeg bytter fra projektor til monitor ?

Skjermkortet er et Radeon 9800XXL.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme prob.
    Det letteste er vel å sette opp 2 profiler i winxp. en til pj bruk og en til lcd bruk.

Eller, installere 2x winxp på samme hd. En for pj, en for spilling osv. (jeg merka at dette funka best)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg la ut spørsmålet er jeg blitt gjort oppmerksom på følgende programvare for Ati drivere:

http://mirror.ati.com/products/hydra.../features.html

Denne programvaren (Hydravision) ser ut til å være midt i blinken for formålet. Utdrag fra teksten:

”……. Create, name, organize, and arrange up to nine active multi-monitor desktop combinations and cycle between them with a mouse click…………Set independent resolutions and refresh rates on each monitor. You can unite monitors of different size, or flat panels and CRTs, into one desktop……….osv”

Har installert programmet og prøvd meg litt fram, uten at jeg foreløpig har fått det til å virke etter hensikten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •