HW-encoding i R9600AIW+Mediaportal problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HW-encoding i R9600AIW+Mediaportal problem

Har kjøpt dette skjermkortet til mitt første HTPC-prosjekt. Etter å ha kommet til at jeg skal satse på Mediaportal som grunnlag har jeg holdt på å teste diverse funksjoner. Men jeg har problemer med å få hw-basert mpeg encoding ved opptak fra tv-tuner i skjermkortet til å fungere. Jeg får tre valg i menyen for capture cards i Mediaportal; Ati Rage Theater Video Capture Card (general MCE card), det samme med (S/W encoding card) og det samme igjen med (H/W encoding card).

Så får man masse valg på egenskapene til enheten man måtte velge, men har prøvd tv-tuner og video capture device bl.a.

Det burde være innlysende at man må velge H/W encoding card, og alt dette funker tilsynelatende helt til man prøver å spille av opptaket. Da skjer nemlig ingenting, og ved sjekk i opptaksfolderen er det ikke havnet noen fil er. Hvis jeg velger S/W encoding card som device blir det opptak, men det er begrenset hvor stor komprimering man klarer i realtime med en XP2600+ før opptaket hakker.

Timeshifting i Mediaportal har jeg heller ikke fått til å fungere, valget i menyen er "fadet" slik at det ikke går an å slå på eller av. Regner med at dette henger sammen med at jeg har problemer med opptak.

Er det noen som har peiling på dette som kan fortelle meg nøyaktig HVOR langt jeg er på jordet eller om jeg kanskje er på feil jorde? Regner med at det er hw encoding på dette kortet i og med at det reklameres med mulighet for timeshifting på prospektet. Kanskje encodingen må enables i driver? Alle tips mottas med takk.

HTPC`en kan sees her:
    http://kvarsvik.blogspot.com/2004/12/htpc.html

PS. Startet en likedan tråd på forumet på HW.no, uten respons. Regner med at kompetansen er å finne her inne...
    8)

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bumper denne så aller nådigst da jeg har funnet årsaken til at hardwarebasert encoding ikke fungerer i Media Portal.

En fordypning i dokumentasjonen på MediaPortal resulterte i at jeg fant ut at Ati bruker proprietære filtre for funksjonen, slik at det foreløpig ikke er mulig å benytte denne funksjonen med annet en Ati`s egen software - som jeg slettes ikke liker. Men det jobbes med saken, og skal man tro det som leses på på forumet hos Sourceforge er man kommet et godt stykke nærmere nå enn det man var da denne tråden ble startet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •