Lyd fra HTPC til TV _og_ forsterker samtidig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra HTPC til TV _og_ forsterker samtidig

Så mange spørsmål, så liten kunnskap...

Alt-i-ett-boksen er fortsatt under planlegging, og jeg har nå støtt på nok et spørsmål.

Etter mye positiv omtale i det siste ligger det an til å bli et Pentium-M-system, og så langt finnes bare ett eller to alternative hovedkort. Ingen av disse har onboard S/PDIF og jeg har derfor funnet ut at et enkelt lydkort fra Terratec vil gjøre susen (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753). Tror dette er et safe kjøp, men det var ikke hovedpoenget med innlegget.

Ønsker å koble til surroundforsterkeren og bruke denne til å dekode lydsignalet. Men, ved daglig bruk (inkl kone-bruk) av boksen vil lyden fra TV-ens høyttalere være mer enn nok.

Vil det være mulig å sette opp systemet slik at lyden sendes parallelt gjennom både den optiske utgangen og en stereoutgang (vil nødig måtte inn å endre lydutgang hver gang det skal endres...)? Dvs at kildens lydstrøm (2.0, 5.1 etc) sendes til forsterkeren via S/PDIF og at et (potensielt) nedmikset linjesignal kan sendes til scart-kontakten på TV-en.

Novisehilsen fra Thomas R

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må forklare litt mere:

Skal du ha TV tuner kort i PC'en?
    Isåfall vil dette sende ut en analogt stereo signal, og dette vil du kunne kjøre inn i TV'ens Scart kontakt, alternativt gjennom PC'en og videre til TV'en.

DVD avspilleren i PC'en din kan du sette til å sende lyden ut via SP/DIF kontakten på lydkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gjerne forklare litt mer:

Jeg vil at all lyd som genereres på PC-en, uansett program, skal sendes parallelt til en stereoutgang _og_ til S/PDIF-utgangen.

Dette gjør at jeg kan velge om jeg vil at lyden skal komme fra TV-en eller forsterkeren uten å måtte endre innstillinger på PC-en (og slik at kona kan sette på en DVD eller en ac3-kodet DivX/XviD-fil og få lyd ut av TV-ens høyttalere).

Stereoutgangen skal således sende et nedmikset signal dersom kilden har flere enn to kanaler.

/t

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0