firkantet ramme..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

firkantet ramme..

Heisann, har kobla PJ'en (Toshiba MT200) til min bærbare via s-video, men får en "lys ramme", dvs. eg får ikkje så stort bilde som eg vil ha

Har lastet ned ffdshow og powerstrip, + diverse, men eg får ikkje til å sette oppløsningen til f.eks. 854x480..

Har søkt på forumet, men uten å finne svar.. Så eg tar sjangsen på å spørre eg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare brukt svideo mot tv og det har fungert greit, men ikke mot video som krever høyere oppløsning.

Men dersom det som står skrevet feks. på dene siden stemmer er problemet at svideoutgangen ikke klarer å sende ut 854x480.

I’ve got a video card with a Svideo output on it, can I use this for HTPC?

Yes, although you miss a good deal of the point of HTPC, in my honest opinion.

If you're coming from the PC via SVIDEO, you are getting a signal that has been down converted to standard interlaced NTSC resolution not matter how high your desktop resolution is set. The desktop setting is the VGA output resolution; as long as you're using Svideo you're nowhere close to that.

The only way to get the actual full resolution from the PC to a TV set would be to use the RGB (VGA 15 pin connector) output or DVI output from the card.

The bottom line is that the TV (S-video) output on these cards provides a video feed compatible with a standard TV- that is 480i- regardless of your desktop settings.

Even if you’re looking to just pass regular DVD playback to a standard TV, the majority of these cards have a $2 circuit to handle this TV send- so most are lower quality than even an entry-level DVD player. So if you’re going Svideo, chances are good even a $200 DVD player would be better for you than the HTPC solution.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-video fra pc er ubrukelig hvis man stiller det minste krav til bildekvalitet. Da er en vanlig DVD-spiller mye bedre. Det du er ute etter, er forøvrig overscan, som kan finnes i skjermkortdriverne dine. Hvis ikke, tror jeg ikke du kommer noen vei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •