HTPC Forsterker?!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Justere bass og diskant? :lol:
    Hva man får av justeringsmuligheter er uendelig med pc!, romkoresjons, effekter, stille opp og ned volum på front, bak og senter.
    De som liker å skru litt på knotter etc ville nok likt en pc som forforsterker...
    man slipper altså de ferdige inlagte programmene som skal forandre lyden på fra en forsterker og med pc kan man velge å vrake i det man kan få tak i.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det har kommet noen programvare for romkorreksjon i multikanal (det finnes noen alternativer for stereo) , men det er selvfølgelig mulig og det vil nok dukke opp etterhvert. Som du sier - mulighetene er nærmest uendelige.
    Når det gjelder flerkanals forsterkere kan man begynne med NAD eller Rotel (evt. brukt) i lavere prisklasse. Om man vil kjøre balansert ut (som med LynxTwo) og vil legge i litt mer penger kan Parasound Halo a51/52 eller ATI AT2000- eller 3000-serien være gode alternativer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan man selfølgelig oppdatere seg uten for mye utgifter når f.eks nye lydformater kommer...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også tenkt meg å bruke PC`en som forforsterker ,men nå har jeg ikke sett noen lydkort med så mange utganger. Du skal jo helst ha endel utganger og de skal være digitale siden analog overføring somregel fører til at signalet er meget utsatt for tap.

Men man har mange fine innstillinger på en PC. Som feks kan man enkelt forandre lydnivå på alle kanalene osv. Men jeg har ikke sett at man kan legge inn delay for bakhøytalere og slike ting og da blir lydbildet helt feil.
    Lyden er trossalt veldig treg,. Iallefall iforhold til bildet

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe lydkort produsentene legger merke til oss HTPC brukere da i fremtiden.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg skjønte helt det der med flere digitale utganger fra en HTPC brukt som forforsterker. Hva skulle man koble til da? Eller mente du innganger?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •