HTPC oppsett - HJØØØØLP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC oppsett - HJØØØØLP

Skal bygge meg en HTPC, men har ikke holdt meg oppdatert det siste året på HW fronten.

CPU/Prosessor: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

Grafikk-kort: Creative Radeon 9600 256MB AGP DVI TV-ut.

Harddisk: Hitachi Deskstar 7K250 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM (Lyn rask harddisk, S-ATA 155)

RAM/Minne: 2stk Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V

Hovedkort: Asus P4P800-E DELUXE Hovedkort S478 I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, Firewire

Har dere noen innvendinger til dette oppsettet. Er en komplett brukt pc som jeg vurderer å kjøpe brukt. Vet at RADEON 9600 ikke er det ideelle, men må man så må man.

Klarer dette systemet å kjøre FFDSHOW bra? Mener den GEIL ramen skal være bra.
    Har ikke bestemt meg for kabinett enda, er det noen forslag til et fint og ikke vanvittig dyrt kabinett....

Setter pris på god hjelp.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt TV kort enda heller og h ar ingen erfaring fra bruk av TV kort så her trenger jeg hjelp.

TV kort til rundt 1000-2000

Jeg har et Creative Audigy 2 lykort og dette bør vel duge....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tv kort så kjøp Haupage PVR-250. Den går for å være det kortet som er mest støttet og gir bra kvalitet.

f.eks www.databutikken.com har den ganske rimelig. (bruk prisguiden til hardware for å få oversikt over de som kan være billige leverandører)

Glenn

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APP
    Når det gjelder tv kort så kjøp Haupage PVR-250. Den går for å være det kortet som er mest støttet og gir bra kvalitet.

f.eks www.databutikken.com har den ganske rimelig. (bruk prisguiden til hardware for å få oversikt over de som kan være billige leverandører)

Glenn
    Jeg finner bare pvr-150 eller 350 versjonene både på komplett og databutikken. Er det et kort som går ut? Er 350 ver verdt de ekstre kronene?

Her er pvr250 :
    http://www.mamoz.no/mamozv3/default....dwarePrisguide

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR-350 har hvertfall vært hypet ganske så mye de siste månende, så det har litt å svare for.

Jeg ser at f.eks mediaportal (HTPC-grensesnitt) har støtte for PVR-350, så jeg ville kikket på dette tv kortet.

Mange vil anbefale deg å kjøpe hverftfall PC3500 minne (med evt høyere latency) da P4 i et htpc oppsett kun trenger høy fsb og høy prosessorhastighet. En P4 3.0 klokket til 3.5-3.6 gir veldig god ytelse i ffdshow. Problemet her er at minnet må takle en ganske grei overklokking. Tipper Geil minnet takler det fint, men det kan være lurt å forsikre seg ved å handle pc 3500 eller deromkring.

Resten av oppsettet har ikke jeg noe å utsette på.

DrE

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på disse kortene
    http://www.hauppauge.com/Pages/prods_pvrs.html

Og se bortifra navnet, klarer jeg ikke å se noen forskjell på dem... ???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En jeg kjenner har hatt trøbbel med 2 helt nye Hitachi-disker. Gå heller for en Seagate Barracuda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! TV kortet du her ser på kan ikke brukes sammen med Dscaler. Selv kjører jeg TV til plasma via DVI (bruker Huappauge WinTV FM), og Dscaler gir mye bedre resultat enn programvaren som fulgte med kortet.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det hadde nok også vært en lur løsning hvis ikke bildekvaliteten på WinTV FM i utgangspunktet hadde vært så ynkelig. Jeg har et i serveren min, men bruker det bare som radiokort og til å sende tv-lyden ut i rommene i multisoneanlegget mitt. På kjøkkenet har jeg en pc med en 19" lcd-skjerm av høy kvalitet, og WinTV FM var fullstendig ubrukelig. Til og med ungene klagde! Det gjaldt også med DScaler. Men nå er ungene mine lært opp til å være kresne...

Jeg har hatt hjemme til test både WinPVR 350 og WinPVR USBII, og bildet på dem var verdt minst 2000-3000 mer enn det på FM-kortet, så siden prisforskjellen er mye mindre, var det ikke vanskelig å velge. Men dessverre har disse to kortene et annet problem: Det vil alltid være en liten tidsforsinkelse i forhold til signalet. Siden vi har åpen løsning mellom kjøkken og stue, ble det et fælt ekko når vi så på tv på kjøkkenet og i stua samtidig. Derfor fikk kjøkkenmaskinen et ATI All-In-Wonder 9800 SE som jeg hadde liggende istedenfor. Også det har mye bedre bilde enn de rimeligere WinTV-kortene. Jeg beholdt forresten WinPVR USBII til bruk i hjemmekinoen (der selv ikke ATI-kortet ga et bilde jeg kunne leve med til f.eks. fotballkamper) og til å koble til den bærbare pc-en når jeg skal spille inn noe fra digitalparabolen (som har harddiskopptaker, men dessverre ingen mulighet til å hente ut filene). Opptakskvaliteten på denne USB-boksen er nøyaktig lik den på WinPVR 350, og det samme gjelder bildekvaliteten. Nydelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR 350 kjenner jeg ikke, men det er PVR-250 som er støttet i de fleste tilleggs programmer.
    150 er så ny at det er begrenset støtte pr i dag.

Og det er nok ikke så mange som bruker det programmet som følger med.
    Jeg benytter selv Beyond TV mot dette kortet og www.meedio.com kommer nå med en TV modul som støtter blant annet dette kortet slik at du har alt i ett løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    , og WinTV FM var fullstendig ubrukelig. Til og med ungene klagde! Det gjaldt også med DScaler.
    Interessant!!

Selv var jeg veldig misfornøyd med WinTV kortet helt til jeg installerte DScaler, men det hjalp betraktelig!

Spørs om jeg ikke heller skal få tak i ett av kortene du her referer til!!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg anbefale, ja. Disse kortene er himmelvidt over alle vanlige Hauppage og tilsvarende kort. Jo større bildet er, jo mer ekstreme blir selvsagt forskjellene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •