Erfaringer med HTPC kabinetter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer BP sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med HTPC kabinetter?

Heisann

Er som flere her på forumet i ferd med å bygge med en HTPC (På tide å skifte ut den lite elegante PC boksen)

Men lurer da i første rekke på positive/negative erfaringer med følgende kabinetter.

Dign HV5 http://www.dign.info/hv5.html

Silverstone LC03 http://www.silverstonetek.com/products-lc03.htm

Accent HT-400 http://www.microplex.no/rubweb/varer...NR=KANAMHT400B

Ahanix D5 http://www.ahanix.com/dvine5.html

Claritas 390M http://www.standsunique.com/Claritas.html

Moderator får evt. flytte tråden hvis den bør ligges under en annen.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HT400, og er for så vidt fornøyd med det hvis du ser bort fra den horrible prisen. Displayet har få tegn og liten skrift, og egner seg dårlig på avstand, selv om det er veldig klart, da det er VFD og ikke LCD.

Jeg ser på det som en stor fordel at det er full ATX, men kjølemulighetene kunne ha vært bedre. De kunne f.eks ha laget plass til 2 stk 80 mm vifter i bakkant.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Silverstone LC03 og er veldig godt fornøyd.
    - Veldig bra display
    - God plass i kabinettet
    - Mulighet for montering av 80mm innsugsvifte i bunnen av kabinettet
    - Ser bra ut
    - "Skuffe" løsning for hovedkort
    - +++

Det jeg ikke er fornøyd med er viften som følger med, den bør byttes ut da den støyer en del.

Newcomer BP sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons

Det gjelder forsåvidt også for PSU, noen gode erfaringer el. forslag?

Når det gjelder støy er jo som kjent den bedre halvdel meget lite tolerant...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder PSU så kjøpte jeg NorthQ Silent NQ 4001 og den støyet som et uvær. Nå har jeg byttet til Nexux 4090 og den kan knapt høres, kan "nesten" konkurrere mot en vifteløs PSU. (Nå er det eneste jeg hører viften på CPU som spinner på 1300 omdr/min).

Med en vifteløs PSU må du mest sannsynlig bruke kabinettvifter for å sikre god nok lufting av kabinettet, så du vinner lite med å bruke vifteløs PSU.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanam kabinetter - ikke bra

Har en eldre versjon av kanam kabinettet (HT200) men klarer fremdeles ikke slutte å irritere meg over at skruene er *under* kabinettet. LCD displayet og fjernkontrollen (på min modell) hadde et sånt sammensurium av gammeldagse seriell/paralell kabler som skal UT av kabinettet og INN igjen til kontaktene bak, ATX-powerkontakter, andre powerkontakter, jumprere som skal opp og ned til små kretskort som er festet med klips. Jeg koblet det opp - det virket jo, da. Sist gang jeg var inne i kabinettet så jeg på hele rukkelet og bare klipte alt sammen av med tang og kastet det. (ER uansett ikke noen fan av VFD'er).

PÅ min HT200 BURDE den interne drive-bayen vært 5"25, slik at det er plass til silencere på harddiskene. Rene 3"5 drive bays er jo ubrukelig i en HTPC!

Jeg ser at de heldigvis har skiftet til 80MM vifte på 400 modellen. Når kommer de med 120MM kabinettvifte , mon tro ?

Jeg synes disse kabinettene er "just a pretty face"; og ville sett etter noe annet. Jeg har eid mange kabinetter og synes sånn "kabinett-teknisk" at min 200 er noe av det dårligste jeg har hatt. Synes ikke 400 "ser bedre" ut.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kanam kabinetter - ikke bra

Sitat Opprinnelig postet av kristian
    PÅ min HT200 BURDE den interne drive-bayen vært 5"25, slik at det er plass til silencere på harddiskene. Rene 3"5 drive bays er jo ubrukelig i en HTPC!
    Velkommen til forumet!

Enig i det med 5.25"-brønner. På Mitt HT400 var det imidlertid lett å modde HD-holderen til 5.25".

Jeg er også 100% enig når du sier at HTPC-kabinetter generelt er noe overpriset dritt med et pent ytre. Hvis disse hadde blitt testet som vanlige PC-kabinetter tror jeg de hadde fått grundig slakt både pga høy pris og dårlige tekniske løsninger.

Newcomer BP sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har sannsynligvis rett når det gjelder upraktiske løsninger.

Men det er jo ofte slik at WAF er relevant.

Men mitt ønske er jo selvfølgelig å finne den beste balanse gang mellom pent design og praktisk løsning (og selvfølgelig støynivå)

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jimrogerr
    Når det gjelder PSU så kjøpte jeg NorthQ Silent NQ 4001 og den støyet som et uvær.
    Jeg har også NorthQ Silent NQ 4001 PSU. Når jeg hadde den i et miditower var den veldig stille. Men når jeg nå flyttet den over i mitt nye Silverstone LC03 kabinett syntes jeg PSU’en ble merkbart mer hørbar.

Dette kan muligens skyldes at kabinettene i seg selv har forskjellig støyskjerming, eller kan det ha med at PSU viften i LC03 blir stående vertikalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Silverstone LC10? Har kommet bra ut på div. tester, men har ikke sett noen som samenligner den med LC03...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •