Hakker i ZP, ikke i winDVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakker i ZP, ikke i winDVD

Hei, tenkte jeg skulle leke litt med filtre i Zoomplayer her om dagen. Og startet først med å sammenlikne ZoomPlayer og WinDVD, med winDVD video decoder. Jeg spillte av fra samme DVD-plate og så merket jeg at bildet hakket på ZoomPlayer, men ikke i WinDVD. Prøvde senere med Nvidia sin DVD filtre uten at det hjalp heller, samme hakkingen.

Dette oppleves altså som ujevn bevegelse ved panoreringer o.l. Virker som om bildet går litt glatt, så henger det litt igjen i rykk og napp.

Jeg kjører Win Xp Pro, 3Ghz P4, 1GB ram, Geforce 6800, ingen virusprog, ingen ekstra filtre som f.eks. fddshow installert.

Hadde vært kjekt å hatt et bra utgangspunkt før man starter med å legge på fler filtre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1.) Det du ikke sier noe om er valgt "video render" ut, VMR7/9 eller overlay? Og om valgt Audio Decoder og evt valgt "audio render" ut...

2.) Hvilken refreshrate og oppløsning benyttes på grafikkortet?

I WinDVD har du ingen valg, der er det ett stk software som styrer sync mellom audio- og video directshow filterene. I Zoomplayer er det litt annerledes. Mange benytter ReClock filter som Audio render for og synkronisere video og bilde på en gitt frekvens. om du f.eks benytter PAL (multiplum av 25 Hz) og noe helt annet på refresh raten for videokortet, kan dette forårsake hakking!?!?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •