IR mottaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: IR mottaker?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR mottaker?

Jeg har en Primare fjernkontroll som er beregnet til å styre Primare elektronikk. Denne fjernkontrollen er ikke universell og virker ikke på andre produkter. Det jeg lurer på er om det er mulig å få kjøpt en IR mottaker som kan ta i mot signalene fra denne, slik at denne fjernkontrollen kan brukes til å styre oppgaver på PCen. Jeg ser altså etter en slags USB-IR-mottaker eller noe lignende... Har aldri vært borti dette før, så jeg aner ikke om det finnes. Noen som vet?

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne siden

http://home.earthlink.net/~jrhees/USBUIRT/overview.htm

Det er et eget forum på supportsiden om dette produktet.

Med denne kan du og styre andre enheter som kontrolleres med IR.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvert produkt/merke har sine koder, og kan den ikke styre annet enn primare, kan den heller ikke styre PCen, med mindre du finner en måte å få PCen til å tro den er en primare.(tviler på det går an)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Girder? Trodde den kunne lære det meste av koder...

Sjekk www.girder.nl

Er forøvrig veldig interessert i en IR-mottaker selv. Tenkte kanskje det gikk an å bruke laptopens IrDa, men det virker ikke som om dette er noen god løsning ettersom rekkevidden er svært dårlig.

En USB-IR mottaker hadde nok vært en god løsning...

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på
    http://www.vendur.com
    Eller søk på IRman. Clas Ohlson har også. Skal prøve det selv etter hvert.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Se på
    http://www.vendur.com
    Eller søk på IRman. Clas Ohlson har også. Skal prøve det selv etter hvert.
    Dette så ut som en interessant løsning. Begge modellene Ira-2 og Tira kan være verd en nærmere titt. Noen som har prøvd en av dem?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med min USB-UIRT (har blant annet lagt inn en makro så når jeg slår på prosjektøren til oppvarming, vil den slå på receiveren, kjøre volumet opp til "ganske høyt" (-15 på en Onkyo 939) og spille en 6 sek lang bit av filmmusikken fra Star Wars, så jeg skal vite at systemet der nede reagerte). Jeg har også en IR-man (i bilen), en UIR(T) (den opprinnelige, brukes bare som mottaker) og to UIRT2 (som er hos min bror, som prøver å få liv i dem...).

Og ja, Girder kan brukes med hvilken som helst fjernkontroll bare man har en IRmottaker som godtar kodene, som IRMan, UIR, UIRT osv. Jeg bruker blant annet en Creative-fjernkontroll på min sønns rom, tre Clas Olsson-multifjernkontroller (127 kroner per stykk) i bilen og en av dem på soverommet, en gammel Asus tv-kort-fjernkontroll på badet, kodene fra en (nå avdød) Akai video i en Marantz multifjernkontroll (2000 MK2) i stua og kodene fra en (også avdød) JVC video på en Marantz 2000 KM1 i hjemmekinoen. Byr noen høyere? :wink:

Men ellers foretrekker jeg selvsagt min trofaste Ipaq 5450 sammen med www.NetRemote.org for å styre alt sammen. Den kan også kjøre pass-through til en USB-UIRT, så man kan bruke en CCF med f.eks. styringskoder til en receiver, trykke på knappene i NetRemote og få signalet ut fra USB-UIRT-en.

Hva slags mottaker har Clas Olsson? Jeg bruker IR-extendere fra dem for å kjøre signalene fra de forskjellige rommene ovenpå til det rommet i kjelleren (naborommet til hjemmekinoen) hvor pc-ene står.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en IR-mottaker bestilt (forsåvidt en fjernkontroll også), så da blir det interessant å se hvordan dette fungerer. Blir godt å slippe løpeturen frem og tilbake til PC'en hver gang man skal stoppe filmen ihvertfall...

Får bare håpe den fungerer bra...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken har du bestilt? Kom med tilbakemelding her om positive og negative erfaringer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AST-saken på vendur.com

Så helt grei ut, men er usikker på hvordan det er å styre musa med fjernkontrollen.

Hvis det ikke funker spes bra tenkte jeg at jeg skulle benytte fjernkontrollen til projen, ettersom den har en 'trackball' hvis det funker med girder...

Skal komme med tilbakemelding så fort jeg har fått testet litt. Den kommer vel ikke før ut i neste uke en gang.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går som regel bra. Før brukte jeg en plugin som heter mouse accel, men nå bruker jeg ikke musstyring, og den pluginen er ikke brukbar på nyere Girder. Men så vidt jeg vet er det et LUA-skript der som kan gjøre det samme. Musstyring er blit uaktuelt fordi jeg gjør alt med vanlige fjernkontrollknapper eller IR-tastatur (et veldig enkelt et fra Ruwido med innebygd "museknapp").

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pinnacle remote control

Jeg har en fjernkontroll til Pinnacle sitt PCTV kort, finnes det programvare som gjør at jeg kan bruke denne fjernkontrollen til feks å styre Theatertek? ville i itgangspunktet tro at så lenge du har koblet til ett IR øye til PC`n så er det programvaren på PC`n som bestemmer hva som skal skje når man trykker på fjernkontrollen. noen må vel ha lagd noe slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en Anir Remote her da? Jeg har en sånn en, men lenge siden den har blitt brukt. De lager ikke software til den lengre, men jeg mener å huske at jeg brukte Girder jeg også.. Noen som har noen tips om programvare som funker fint med Anir?

greigutt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to. Fine støvsamlere... De ligger igjen fra en av mine første HTPC-er, og det var da disse enhetene var splitter nye og Voodoo2 og Creative DVD DXR-2 var det nest heteste på markedet (etter de første Nvidia-kortene, som jeg hadde). Det dummeste er at selve fjernkontrollene sender ut samme IR-signal når det blir mottatt av f.eks. IRMan, så selv ikke de kan brukes til noe! Synd, for de er ganske fine, med musknapp og alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at de sender ut samme signal bla bla... ? *dum*

greigutt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Girder tar imot signaler fra infrarøde fjernkontroller som en kombinasjon av tall og bokstaver (det hele oversettes fra IR-signaler til disse kombinasjonene i plugin for den IR-mottakeren man bruker). Og her blir tallene og bokstavene de samme for flere knapper på fjernkontrollen.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet Accent IR-kit på www.vendur.com? Den ser veldig bra ut, ettersom den har IR-mottakeren på et slikt lite kort, og vil passe perfekt til en DIY-HTPCkasse... (noe slik som Tor Arne lagde)

Kan man bruke hvilken som helst fjernkontroll til denne, eller må en bruke den som følger med i pakken?

Hvordan blir det med fraktkostnader? Selvsagt blir MVA/tollbehandling lagt på prisen.

Direkte link til produktet

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vendur.com eller vendur.no som er mer korrekt i denne sammenheng er en norsk webbutikk så frakten er lav og prisene er ink.mva.

Det er på vei en test av Accent IR kontrollen på tweaknmod.com, denne skulle vert online før nyttår men er blitt litt forsinket. Du kan benytte en hvilke som helst IR fjernkontroll til denne mottakeren.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken... viste ikke at det var en norsk en også!

De hadde en Ira-2 no casing, den må være perfekt, billig var den også!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Packard Bell fjernkontroll mottakeren med girder. Fungerer utmerket. Kr 199,-: http://www.vendur.no/catalog/product...products_id=43
    Da får du med "casing" også hehe... og en fjernkontroll som du kan bruke til å ha liggende på bordet for høyere nerd-faktor. eller bare kaste den...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •