PC-Projektor-Parabol spr. fra nok en nybegynner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC-Projektor-Parabol spr. fra nok en nybegynner.

Jeg har nå lest gjennom en del av innleggene her om HTPC, men har fortsatt en del spørsmål.

Jeg har en sony vpl-cx4 projektor, uten mulighet for å snu bildet. Jeg har likefult tenkt å henge den opp ned i taket, og så snu bilde på grafikkkortet. Er det noen som har erfaringer med dette?

Lengden på monitorkabelen mellom PC og Projektor blir ganske lang (ca 10m). Vil dette foringe kvaliteten på bildet?

Jeg ønsker å ha et parabolkort i pcen (CanalDigital), med mulighet for opptak mm. I tillegg vil jeg kjøre bilde fra en x-box via pc til projektor. Kan dette håndteres av samme kort? I tillfell hvilke(t)?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og velkommen til forumet!

Det finnes programmer for å snu bildet. Det kan også gjøres i Ffdshow, hvis du har tenkt til å sette opp pcn din med dette.

Det er selvfølgelig ikke å foretrekke å ha en lang kabel til prosjektøren, men sålenge kabelen er av god kvalitet, skulle ikke dette bli et problem.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet å flippe bildet på pcen...fungerte helt fint. Så ingen forskjell.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: PC-Projektor spr. fra nok en nybegynner.

Sitat Opprinnelig postet av SH
    Lengden på monitorkabelen mellom PC og Projektor blir ganske lang (ca 10m). Vil dette foringe kvaliteten på bildet?
    Jeg har testet VGA-kabler på 1.8 meter, 3 meter og 5 meter. Desverre ikke 10 meter. Men dersom du benytter en skjermet VGA-kabel, med ferrittstaver i hver ende så tror jeg ikke 10 meter skulle by på problemer.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 15m skjermet vga kabel og merker ingen forskjell. Veldig bra. Bildet er nesten bedre på prosjektor enn på min crt monitor
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabolkort

Hva med parabol kort? Er det noen som har erfaring med parabolkort og CanalDigital?
    Hvilke kort funker, trengs cam, hvem selger det?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leteng selger mange forskjellige VGA kabler beregnet for lange strekk. De råeste har kun fem ledere såvidt jeg vet.

En coax for R
    En coax for G
    En coax for B
    og to for sync.
    pluss skjerm.

En kammerat av meg har koblet htpc til projektor med en 20m "åpen ende" type vga kabel med kun noen få ledere i. Det fungerer helt utmerket.

MEN, jeg har også opplevd hva dårlig kvalitet kan gjøre. F.eks brukes det av og til på møterom kabelbokser i bordet. Dette er ofte bokser medfølgende kabler (typisk 1m HAN-HUN vga)
    Dersom man skal koblet en slik til projektor og skøyter en 15m med den korte HAN-HUN kabelen får man ofte dårlig kvalitet.

Vær også oppmerksom dersom vga kabelen ligger i strekk ved siden av lav-spennings adaptere på f.eks 9v, 12v osv. Disse kan lage skygger og andre feil som forringer bildekvaliteten merkbart.

(åpne f.eks et excelark og du vil se dette dersom det er et problem hos deg)

DrE

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Parabolkort

Hva med parabol kort? Er det noen som har erfaring med parabolkort og CanalDigital?
    Hvilke kort funker, trengs cam, hvem selger det?
    Canal Digital kort + Conax CAM fungerer helt utmerket med mitt Hauppauge Nexus kort med CI-interface. Problemet er at hvis man ikke har en CAM fra før med tilpasset smartkort så er det vanskelig å skaffe nytt siden Canal Digital ikke selger kort/CAM til ikke-godkjente mottakere pga. Viasat sin politikk. Der er nok mulig å skaffe seg en Conax-CAM andre veier, men man må passe på å få tak i et smartkort som er tilpasset CAM. Vet ikke hvor enkelt det er.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: PC-Projektor-Parabol spr. fra nok en nybegynner.

I tillegg vil jeg kjøre bilde fra en x-box via pc til projektor. Kan dette håndteres av samme kort? I tillfell hvilke(t)?
    Dersom kortet du eventuelt velger har S-VHS inngang så kan dette gjøres ved hjelp av Dscaler.

Eventuelt kan du kjøpe ett eget kort, f.eks PMSVideo har Component Inn kort (hvis XBox kan sende det ut da..)

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: PC-Projektor-Parabol spr. fra nok en nybegynner.

I tillegg vil jeg kjøre bilde fra en x-box via pc til projektor. Kan dette håndteres av samme kort? I tillfell hvilke(t)?
    Dersom kortet du eventuelt velger har S-VHS inngang så kan dette gjøres ved hjelp av Dscaler.

Eventuelt kan du kjøpe ett eget kort, f.eks PMSVideo har Component Inn kort (hvis XBox kan sende det ut da..)

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene.
    Er det noen som vet noe om hvor mye forsinkelse jeg vil få på bilde, når jeg kjører composit inn fra x-box, snur bilde 180gr i skjermkortet og sender det ut på vga til projektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene.
    Er det noen som vet noe om hvor mye forsinkelse jeg vil få på bilde, når jeg kjører composit inn fra x-box, snur bilde 180gr i skjermkortet og sender det ut på vga til projektor?
    Composit???

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Takk for alle svarene.
    Composit???
    Composite, som i "den gule kabelen fra helvette". Videosignal på phonoplugg.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var å kjøre bilde fra x-boxen gjennom pc'n. Og den sender vel ikke bilde på annet enn den gule pluggen fra helvete?
    Dette er ikke for film/data bruk, men for å lovlig kunne fyllekjøring med raske biler. Men jeg er litt redd for forsinkelse av bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Compositt forringer kvaliteten på bildet en del

S-VHS er litt bedre, component best... (fra xBox)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da får jeg skaffe meg en component kabel til x-box. Men det forandrer neppe eventuell forsinkelse i pc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •