Ny DVD-spiller (Momitsu DVD-V880N) - lossless format?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD-spiller (Momitsu DVD-V880N) - lossless format?

Nå har jeg bestilt en Momitsu DVD-V880N ( http://www.momitsu.nl/v880n/default.html ) i håp om at denne skal kunne matche min HTPC og samtidig være mye mer brukervennlig. Jeg håper på å få til en sammenligning i løpet av januar... Skal brukes med en Panasonic PT-AE700.

Det fine med denne DVD-spilleren er at den kan fungere som et slags bindeledd mellom PC'en og stereo'en ved at den har 100Mbit ethernet tilkobling. Jeg føler at denne kan være veldig nyttig som en mellomting. På denne måten kan jeg bl.a. spille musikk og film fra PC'en, på en enkelt måte. Betjeningen skjer gjennom en interface som minner om myHTPC og andre frontend programmer.

Jeg har all min musikk på PC'en, i lossless .APE format. Denne DVD-spilleren forstår ikke dette formatet, men jeg håper på å konvertere disse filene til et annet lossless format som spilleren kan godta. DVD-spilleren kan forstå disse formatene:
    - MPEG I Layer 1 (MP1) (.mp1, .mpa)
    - MPEG I Layer 2 (MP2) (.mp2)
    - MPEG I Layer 3 (MP3) (.mp3)
    - Ogg Vorbis (OGG) (.ogg)
    - AC3 5.1 (AC3) (.ac3)
    - Microsoft PCM Wave (WAV) (.wav)
    - Advanced Audio Coding (AAC, ADIF, ADTS) (.aac)
    - Apple MPEG4 AAC Audio (M4A) (.m4a)
    - Microsoft Windows Media Audio version 1 and version 2 (WMA) (.wma)

Er det noen som kan si meg om noen av disse kan brukes med lossless komprimering? Jeg kjenner ikke alle og det tar endel tid å sette seg inn i det.

Jeg vet at filer kan komprimeres lossless i FLAC og deretter lagres som Ogg Vorbis filer. Dette vil gi lossless, men jeg vet ikke om spilleren kan forstå disse filene.

Se forøvrig tråd om Momitsu DVD-V880DX/N i denne tråden: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15813

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to siste på listen (Apple og WMA) finnes som lossless.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny DVD-spiller (Momitsu DVD-V880N) - lossless format?

Sitat Opprinnelig postet av LL
    - Apple MPEG4 AAC Audio (M4A) (.m4a)
    - Microsoft Windows Media Audio version 1 and version 2 (WMA) (.wma)
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    De to siste på listen (Apple og WMA) finnes som lossless.
    Apple sin AAC er lossy, det er ALAC (Apple lossless audio codec) som er lossless.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager - skulle ha formulert meg litt presist. Mente at Apple har en lossless variant.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var bare at ut ifra specs på dvd-spilleren ser det ikke ut som den støtter ALAC

Av de formatene som er nevnt er det bare WMA som har mulighet for lossless komprimering så vidt jeg vet. Jeg vil gå ut ifra at støtten for Ogg Vorbis kun gjelder Vorbis og ikke FLAC. Men det er jo uansett ikke verre enn å prøve

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nash2000
    Poenget mitt var bare at ut ifra specs på dvd-spilleren ser det ikke ut som den støtter ALAC

Av de formatene som er nevnt er det bare WMA som har mulighet for lossless komprimering så vidt jeg vet. Jeg vil gå ut ifra at støtten for Ogg Vorbis kun gjelder Vorbis og ikke FLAC. Men det er jo uansett ikke verre enn å prøve
    Joda, jeg skal teste det. Var bare litt greit å vite litt om det på forhånd. Får ikke spilleren før u i neste uke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •