Hva vil gi meg det beste bildet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva vil gi meg det beste bildet?

Jeg har ett ATI x800 pro, som har mulighet for komponent på tv utgangen, HTPC`n er i dag koblet via VGA utgangen fra skjermkortet til en SP4805. Vil det gi meg ett bedre resultat å bruke komponent istedet? vil ikke da prosjektoren ta seg av endel av prosesseringen med Faroudja chippen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som vil gi deg best bilde er et 1:1 pixelmappet bilde sendt inn på din PJ. Helst et bilde skalert i PC'en med ffdshow til PJens native oppløsning.

Alt annet enn 854x480 inn på denne PJ vil ikke gi ett bedre bilde, selv om den sier den klarer opp til 1024x768. Det finnes bare en bildematrise bestående av 854x480 punkter tilgjengelig, alt annet er interpolering...

Best resultat er kanskje å kjøre ffdshow resize til 1440x960 (eller høyere) og benytte ditt ATI x800 kort til å nedskalere til 854x480. Det vil gi det beste bildet!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut. Selv om ATI-kortet selvsagt burde vært byttet ut mot et 6600- eller 6800-basert GeForce-kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om ATI-kortet selvsagt burde vært byttet ut mot et 6600- eller 6800-basert GeForce-kort.
    Tør jeg spørre hvorfor...? Ikke det at jeg tviler på at det er riktig når det er du som sier det, men jeg kommer til å kjøpe nytt kort så snart det kommer lønn... På denne siden står det oppskrift på hvordan man får "perfekt" bilde med ATI-kort (og kun ATI)... Nvidia er like bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si EN ting... TV ut på enhver HTPC er ikke bra sammenlignet med standalone DVD spiller. En HTPC har sitt refereanseområde skalering (resize) og evt tweaking av progressive signaler. Å sende 720x576 i interlace format ut er ikke en styrke til hverken ATI, NVIDIA, eller andre grafikkort produsenter... Men om en skal gjøre resize til f.eks 854x480, 1024x576, 1280x720 +++ da er HTPC i sitt ess til en rimelig penge!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    Jeg vil si EN ting... TV ut på enhver HTPC er ikke bra sammenlignet med standalone DVD spiller. En HTPC har sitt refereanseområde skalering (resize) og evt tweaking av progressive signaler. Å sende 720x576 i interlace format ut er ikke en styrke til hverken ATI, NVIDIA, eller andre grafikkort produsenter... Men om en skal gjøre resize til f.eks 854x480, 1024x576, 1280x720 +++ da er HTPC i sitt ess til en rimelig penge!
    TV ut: Ja
    DVI derimot...

Har en 42" plasma (1024x768) med DVI og Scart inngang. Prøvde DVD på følgende måter:

1. 4 år gammel DVD spiller med RGB utgang inn i Scart inngang på Plasma = ok bilde
    2. PC med 1024x768 oppløsning inn i DVI inngang på Plasma = MYE bedre bilde

Tom

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte selv opp et system med Geforce 6600 med komponentutgang i denne uken. Ble overraskende god kvalitet med å kjøre 720p direkte ut. Disse kortene har ferdig oppsett for det og trenger ikkke powerstrip for å få det til. Genialt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente meg ett DVI til M1 adapter i dag og få koblet opp 4805`n fra DVI utgangen på skjermkortet, for så endelig få til pixelmapping (forhåpentligvis)

Har forresten prøvd komponent ut fra pc`n, men jeg fikk bare helt feil farger og gadd ikke gjøre noe mer med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •