Problemer med S-Video input og TV-kort i PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med S-Video input og TV-kort i PC

Ønsker å bruke PC'en som TV og har skaffet meg et TV-kort av typen Pinnacle PRO (ikke siste utgave, et par år gammelt kanskje).
    Har så vidt testet det med å koble til vanlig antennekabel (koax) og det fungerer i og for seg greit.

For å få litt mer fleksibilitet og bedre bildekvalitet ? tok jeg signalet direkte ut fra satelitt-tuneren ved hjelp av SCART kontakt med overgang til S-video. Problemet er at når jeg benytter S-Video inngangen på TV-kortet så blir bildet bare i svart-hvitt. Scart-SVideo overgangen skal være OK for denne benytter jeg også for å kjøre TV på projector.

Har prøvd å justere signalformat (PAL, SECAM etc) både på satelitt tuner og TV-kort uten å komme i mål med fargene.

Noen som har erfart det samme og/eller har tips til hvordan jeg løser problemet ??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Problemer med S-Video input og TV-kort i PC

Sitat Opprinnelig postet av oddmunde
    ...Noen som har erfart det samme og/eller har tips til hvordan jeg løser problemet ??
    Velkommen til forumet. Mange har opplevd det samme. Se her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14351 for eksempel.

Sort-hvit har ikke noe med PAL / SECAM / NTSC å gjøre, men årsaken er at scart ut ofte er RGB, eller kompositt. Du må sette scart til s-video.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •