Nvidia to-skjerm støtte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nvidia to-skjerm støtte?

Jeg fikk ny projektor rett før jul, en AE700. Jeg fikk desverre litt liten tid til å eksperimentere med HTPC'en i forhold til denne. Koblet den opp til DVI utgangen, med overgang til HDMI kabel. Jeg har noen spørsmål til ekspertene i forhold til dette.

(1)Problemet var at jeg ikke fikk noe bilde. Synes Nvidia sitt system for to skjermer er noe makkverk å arbeide med. Finnes det alternativer til dette, eller anbefaler dere ikke to skjermer i det hele tatt?

(2)Et annet problem var at jeg ikke fikk stille oppløsning på skjerm 2. Den ville kun gi 8-bits farger og liten oppløsning. Må jeg legge inn en eller annen driver eller noe for å kunne endre på dette?

(3)Støtter powerstrip forskjellig oppløsning på to skjermer? Slik at jeg f.eks kan ha 1280*1024*60Hz på VGA og 1280*720*50Hz på DVI?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare litt på det siste ihvertfall. Siste oppdatering av PowerStrip har endelig skikkelig støtte for to skjermer. Før måtte man sette den skjermen man ville gjøre justeringer på som skjerm nr. 1 for at det skulle funke skikkelig, men nå var det bare å velge mellom skjerm 1 og 2 i hovedvinduet til PowerStrip. Det gjorde at jeg endelig fikk til native 720x576 på TV'en med mitt Matrox-kort.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Kan svare litt på det siste ihvertfall. Siste oppdatering av PowerStrip har endelig skikkelig støtte for to skjermer. Før måtte man sette den skjermen man ville gjøre justeringer på som skjerm nr. 1 for at det skulle funke skikkelig, men nå var det bare å velge mellom skjerm 1 og 2 i hovedvinduet til PowerStrip. Det gjorde at jeg endelig fikk til native 720x576 på TV'en med mitt Matrox-kort.
    Det er bra i hvert fall. Jeg prøvde ikke med nyeste versjon og hadde mye problemer. Håper noen andre kan svare på de andre punktene...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes faktisk nVidia er veldig bra når det gjelder 2 skjermer.

Skal du kjøre en og en skjerm om gangen eller DualView?

Et bra triks er selvsagt å intalere siste driver...
    Da får du nemmlig muligheter for å lagre profiler. Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper for nView->profiler.

-Først lagrer du en profil for PC-skjermen din.
    -Så lagrer du en profil der du har deaktivert PC-skjermen og aktivert prosjektoren. Still inn alt som har med oppløsninger, oppdateringsfrekvenser osv før du lagrer...
    Oppløsninger, oppdateringsfrekvenser, skjermodus kan du stille ved å trykke på nVidia logoen ved klokka. Viss du må "lage" en egen oppløsningen på du inn i nView ved høyreklikke på skrivebordet og velge nVidia skjerm.
    -Til slutt kan du lagre en profil i DualView, dvs at du kjører PC-skjerm og prosjektor samtidig i forskjllig oppløsning og forskjellig "innhold".
    -Gå så til hurtigtaster->Diverse. Her kan du da lagre en hurtigtast for hvert av oppsettene. Viss du kjører girder kan du også få girder til å emulere disse tastene.

Jeg tror egentlig du kan fint kjøre uten powerstrip. Etter mine erfaringer kan du få like mange oppløsninger oppdateringsfrkvenser i nView som i powertrip, bare du prøver deg litt fram.

Det er slik jeg har gjort det i alle fall. Fungerer helt perfekt.
    Når jeg slår på prosjektoren min med fjernkontrollen får girder signalet også, og slår over til Prosjektor profil mens THX lyden spilles av og meedio startes. Vips, så er PC'en blitt en HTPC på et tastetrykk!
    Viss jeg vil bruke både prosjektor og PC'en sammtidig holder jeg på knappen til prosjektoren inne i 2 sek. Da aktiveres DualView. Når jeg slår av prosjektoren lukkes meedio, og PC-skjerm profilen aktiveres igjen.

Lykke til og God Jul!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som et veldig bra opplegg du har fått til her! Tror jeg skal prøve meg på noe av det samme etter jul. Takk for tipsene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •