NVIDIA PureVideo Technology er lansert!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    LL, med den strikkmotoren er det nok ikke særlig mye mer å hente. Du må velge: Nøye deg med liten resize eller få en ordentlig P4.
    Ja, jeg vet. Klokket til 2,3 klarere den nesten det jeg vil, men ikke helt. Jeg hadde en tanke om at reinnstallering og slanking av WinXP kunne løse dette. Jeg kjøpte denne PC'en før jeg hadde tenkt å bruke den som HTPC.

Problemet er at dette ikke er en strikkmotor i forhold til andre oppgaver, som f.eks spill. Derfor er det håpløs økonomi å bytte den. Skal jeg oppgradere systemet kan jeg heller kjøpe meg en ny DVD-spiller som f.eks. Denon 2910 og får tilbærmet like bra bilde....og mye mindre tull. Det koster ca. det samme.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at du gjør det, for det er bortkastet tid å prøve å få noe mer ut av den du har. Hvis du er fornøyd med bildet fra en vanlig DVD-spiller i den prisklassen, uten ekstern scaler, er det egentlig ingen grunn til å kjøre HTPC. En re-installasjon av Windows vil neppe hjelpe, det er som å bytte olje på en Polo. Det går kanskje litt glattere, men ikke særlig fortere... (Meg og mine bilmetaforer!) Da er det like godt å nøye deg med bilde i Golf-klassen (2910) istedendfor å betale for en HTPC som kan gi et i Audi A6-klassen (skal man høyere opp enn det, blir det nok snakk om scalere til ganske mange tusen).

Folk har forskjellig innstilling til pc-er, selv bytter jeg ut minst 3-4 pc-er i året i huset. I år har ungene fått hver sin AMD XP 2600 med ATI 9600 XT-kort. Ypperlig til spill. Og kinoen har fått sin P4 3.0 @ 3.8 og GeForce 6800, så den vil nok være fornøyd iallfall til neste høst. Jeg går ut fra at du ikke kjører særlig høy oppløsning på de nyere spillene med den pc-en. Doom 3 eller Half Life 2 i særlig høyere oppløsning en 1280x1024 får iallfall ungenes pc-er til å gå til kanten av stupet...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe stort projektor monster, men en panasonic AE700. Behovet er derfor noe mindre? Flere her på forumet hevder at en f.eks en Denon 2910 vil gi like bra bilde (720p via HDMI) som en godt tweaket HTPC. Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke om dette stemmer. Jeg regner med at du benekter dette Mastiff? Med CRT projektor ville jeg nok vært enig med deg.

Jeg er selvfølgelig interessert i alle løsninger som kan hjelpe min AMD med de HTPC oppgavene den helst skal klare. Jeg er derfor mer interessert i om det finnes rimelige oppgraderinger. Jeg har ikke råd til å bytte komponenter hele tiden. Det passer ikke inn i et student budsjett.

Litt off-topic: Forresten så yter min AMD fremdeles meget godt i spill. Det er nesten bare en ting som betyr noe for spill ytelse i dag, skjermkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 2800+ og den fungerer bra med DScaler 5 og ffdshow NR og Resize (1024x576, kan ikke garantere oppløsninga di). Viss hovedkortet støtter en litt større prossessor vil det jo egentlig være et nokså billig alternativ å kjøpe en XP 2800+ (eller kansje 3000+) (får du denne til rundt 600,- i dag?) i stedet for å bytte både hovedkort, CPU og (minne?)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er jo CRT jeg har min erfaring fra. Men i ditt tilfelle ville jeg i så fall rett og slett satset på Denon, siden det å oppgradere pc-en ikke ville gi de enorme ytelsesøkningene. En AMD XP er ikke noe å kjøre ffdshow på, uansett hva du gjør med den.

Newcomer futen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff er utrolig arrogant i forhold til hva som går ann å få til med AMP XP CPU'er. Har selv en XP 2600+ (ikke overklokket). Med denoise3d + 1440x960 Lanczos2 resize sharpen ligger CPU usage på rundt 85%. Har riktig nok tweaket systemet mitt litt, men hvordan du ikke klarer 1280x720 skjønner jeg ikke. Mulig du bruker en helt håpløs versjon av ffdshow. Videre så sparer du en del CPU-tid på å holde deg i YV12 colorspace fra begynnelse til slutt.

Edit: Prøvde akkurat nå å se hva jeg kunne få til. Har en PAL DVD (Matrix Revolutions) rip'et til harddisk i full kvalitet. Jeg kan kjøre denoise3d + 1920x1080 Lanczos2 resize sharpen i VMR9. Da ligger CPU usage på 95-97%.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da helt sinnsyke settings du skriver om... Kan du lage en ny post der du forklarere hvordan du har gått fram for å tweake systemet ditt? Jeg er i hvert fall veldig interessert, hvis du har tid til å sette deg ned å gjør det grundig. Jeg har tenkt på flere ting som jeg ikke har fått gjort (men det kan vi ta en en ny post, slik at denne ikke blir OT).

Jeg har selv en XP2800+ (2,0 ghz Barton). Selv klokket opp 300 mhz til 2,3 ghz klarer jeg ikke 1280*720 helt smooth. Ettersom min projektor ikke trenger mer enn denne oppløsningen så trenger jeg egentlig ikke et nytt system dersom jeg klarer å ordne det.

Edit: Denne tråden begynner visst å bli ganske off-topic allerede. Jeg klager en ny tråd. Her er den nye tråden: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15619

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Futen, hvilket videofilter bruker du for å oppnå det? Og hva får du hvis du går over til Lancoz 4? Et eller annet gjør at det er å sammenligne epler og pærer, så jeg lurer på hva det er.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte nvidia 4.0.67 (uten NVPP). Med DScaler5 0.0.5 går CPU usage opp ett par prosent. Med Lanzos4 kan jeg kjøre 2xPAL DVD (1440x1152), CPU usage er da rundt 97%. Nå må jeg besøke slekta, god jul alle sammen !

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt noe jeg ikke skjønner her. Når du kommer tilbake, skulle jeg gjerne hørt mer om det oppsettet. For eksempel: Kjører du Denoise3D på HQ-innstilling?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det overstått.

Skal vi se... bruker ffdshow 20040709 mmx2 med følgende denoise3d settings: 0 , 1 , 4 , HQ

Må innrømme at jeg ble overrasket over 1920x1080 selv, hadde aldri prøvd det før og trodde egentlig ikke at jeg hadde nok futt til det. For et halvt år siden klarte jeg knapt denoise3d + 1440x960 bicubic resize sharpen, men det var før Andy optimaliserte ffdshow og før jeg hadde mpeg2 decodere med mulighet for YV12 output. Siden da har også ATI driverne blitt en del raskere, hvertfall på VMR9 (VMR9 og overlay bruker omtrent like mye CPU-tid nå).

Ser ungene dine har maskiner med CPU tilsvarende min, så du kan jo sjekke selv hva du får ut av en slik pr. i dag.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg visst da. Kanskje det er dekoderen som utgjør forskjellen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det må jeg visst da. Kanskje det er dekoderen som utgjør forskjellen.
    Har du fått testet dette? Kan dekoderen gjøre så stor forskjell?!?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P.S.: Jeg må bruke en avspiller med VMR9 renderless playback, f.eks. nStantMedia (følger med NVDVD 4 dekoderne), Mediator eller MCE 2005, for å få dette til å fungere med VMR9, men med overlay funker det bra i ZP.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet det ennå. Men jeg skal til å leke meg med dScaler-dekoderne nå, de skal visstnok være enda hakket bedre enn Nvidias.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •