laptop med soundblaster audigy 2 zs notebook pcmcia lydkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

laptop med soundblaster audigy 2 zs notebook pcmcia lydkort

Har et spørsmål, har nettopp konfigurert dette lydkortet med min harman kardon avr 7000. optisk ut på lydkort og optisk in på receiver. Jeg måtte stille spdif passthrough for å få 5.1 lyd i det hele tatt på dvd.

Vil ikke dette si at lydkortet ikke tar seg av dekoding av lyden fra dvd'en?

Hva er poenget med et godt lydkort hvis det ikke skal fremstille lyden på en bedre måte?

Forstod ikke helt dette her, leste mange reviews om dette lydkortet og tenkte det ville gjøre laptopen min til en cd-spiller dvd-spiller erstatter.

Har ikke fått testet skikkelig enda, ferdig med installering og innstillinger nu og naboen ville ikke blitt særlig fornøyd skulle jeg skrudd opp nå

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha kortet til å dekode lyden, kan du ikke bruke optisk mellom lydkort og receiver. Du må da bruke phonokabler ut fra lydkort og inn på 5.1-inngang på receiveren din. Dekodingen vil da bli utført i receiver. Om den ikke har noe slikt, er du nok låst til passthrough og optisk.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!

Jeg har Soundblaster Audigy 2 koblet via digital utgang til coaxial inngang på min HK 5500. Funker fett med DD 5.1 og DTS.

Her er hva du må gjøre:

I arkfanen "Main" i AC3 filter huker du av for SPDif (disabled).
    Så går du til arkfanen "System". Der huker du av for AC3 og DTS under "Use AC3filter for..." og huk også av for SPDif passthrough for AC3 og DTS.
    Pass på at det står sort prikk i "Prefer AC3filter" og "Use Direct Sound as default audio renderer".

Gå så til Creative AudioHQ under Creative i programmenyen.
    Dobbeltklikk på Device Controls.
    I arkfanen "Decoder" huker du av for SPDif.
    Tilslutt passer du på at SPDif er valgt i arkfanen "audio" under "Configuration" i PowerDVD.(eller den spilleren du måtte ønske)

jeg vil anbefale Mediaplayer Classic den har ALT og spiller alle format.

Mediaplayer Classic : http://prdownloads.sourceforge.net/g...2.zip?download

Ac3 filter finner du her:
    http://www.afterdawn.com/software/vi.../ac3filter.cfm

Jeg bruker Media Player Classic til alt av video avspilling. Fungerer fett med AC3 5.1 og DTS både fra DivX, Xvid og DVD.

mvh Ulven

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spørsmål til Ulven (eller andre som eventuelt kan svare): Er det riktig at du kjører coaxialt og ikke optisk ut fra lydkortet? Jeg har det samme kortet og finner ikke annen måte å koble direkte på enn optisk ut. Takker for å bli opplyst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •