noen nyheter? -beste kort for tv-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer tormod sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen nyheter? -beste kort for tv-out

hei!

har en pc som KUN skal kobles opp mot en tv, (vanlig crt) så mitt spørsmål (dette er tatt opp MANGE ganger før) hvilket skjemkort anbefales? -uansett pris

Har funnet flere poster her (og andre steder) men det kan jo ha kommet noen nyheter der ute sånn like før jul.. hehe

-så folkens, hva er (etter din mening) det absolutt beste kortet når pc'n skal kobles til tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mitt synspunkt så tror jeg GF 6600GT (ikke nødvendig med 6800, hvis ikke det skal brukes til spilling da) er det beste akkurat nå.
    Bedre HDTV støtte for de som ikke ønsker å bruke Powerstrip. (Kan jo hende at du får bruk for HDTV støtte )

Skal kjøpe meg skjermkort selv nå å jeg har vel landet på MSI GeForce 6600GT 128MB.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jimrogerr: Er det noe vits med GT hvis man ikke skal spille da?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det kun skal kobles opp mot en standard CRT-TV så snakker vi om en oppløsning på 720x576. Da vil du ikke se forskjell på DVD og HDTV-oppløsning. Jeg ville i så fall satset på ATI eller Matrox-kort og og koblet til med VGA->RGB-Scart.
    Jeg har selv et Matrox G550 som ikke har DX9-støtte eller HD-akselerasjon, men takket være VGA til RGB-Scart-tilkoblingen har jeg et utrolig skarpt bilde når jeg viser DVD/DiVX på TV.
    Spørsmålet blir da egentlig hva skal du bruke PC-en til? Om du skal spille Half Life 2, Doom 3 e.l. så holder ihvertfall ikke matrox-kortet, men skal du bruke det til surfing, video eller annen HTPC-bruk så anbefaler jeg Matrox-kortet.

PS Har du kraftig nok CPU kan det duge til HD-materiale også

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, får sjekke ut disse kortene!

-PC er forøverig ikke tenkt til spilling. Det her jeg en helt annen til

Vi snakker her om å kjøre evt film, musikk, nett osv rett på tv'n

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av kortene jeg nevnte (inkludert mitt G550) er forøvrig vifteløse om du vil ha en stillegående maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jimrogerr: Er det noe vits med GT hvis man ikke skal spille da?
    Nei, jeg tenkte vel på meg selv akkurat der ops:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Mange av kortene jeg nevnte (inkludert mitt G550) er forøvrig vifteløse om du vil ha en stillegående maskin.
    det er noe med det.. -sitter egentlig og teller på knappene om jeg skal modde xbox'n eller benytte meg av den gamle pc'n min til dette.

Tenkte jeg skulle legge inn win xp media center for å sjekke ut den litt kontra det som finnes for xbox'n.

Men jeg innbiller meg at jeg kommer rimeligere ut med å benytte den gamle pc'n i stedet for xbox, men har enda ikke sett noen i mitt nærmiljø som har fått tv-out til å fungere spesielt godt på crt-tv, så derfor måtte jeg jo spørre litt her..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Hvis det kun skal kobles opp mot en standard CRT-TV så snakker vi om en oppløsning på 720x576. Da vil du ikke se forskjell på DVD og HDTV-oppløsning. Jeg ville i så fall satset på ATI eller Matrox-kort og og koblet til med VGA->RGB-Scart.
    Jeg har selv et Matrox G550 som ikke har DX9-støtte eller HD-akselerasjon, men takket være VGA til RGB-Scart-tilkoblingen har jeg et utrolig skarpt bilde når jeg viser DVD/DiVX på TV.
    Spørsmålet blir da egentlig hva skal du bruke PC-en til? Om du skal spille Half Life 2, Doom 3 e.l. så holder ihvertfall ikke matrox-kortet, men skal du bruke det til surfing, video eller annen HTPC-bruk så anbefaler jeg Matrox-kortet.

PS Har du kraftig nok CPU kan det duge til HD-materiale også
    Har du noen link til denne VGA- til RGB scart overgangen? Har driveren i Matrox standard støtte for dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Har du noen link til denne VGA- til RGB scart overgangen? Har driveren i Matrox standard støtte for dette?
    Vet ikke om det er denne det kan være snakk om:
    http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ (ATI spesifikk info dog...)

Mvh
    Harald

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne kabelen. Begynte å følge oppskriften for Radeon-kort med kompliserte innstillinger i PowerStrip for å få tv'ens oppløsning (720x576) men det viste seg at det var bare å velge RGB-scart i stedet for S-video på TV-out og så funket det. Det blir best med 640x480 på desktop. DVD-Max (video fullskjerm) ser best ut, men jeg vet ikke hva slags oppløsning det kjører med. Ser bedre ut enn min gamle Marantz DVD (til 5k).

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg takker for mange nyttige svar folkens, tror jammen jeg skal prøve meg med palarsen sitt tips om VGA- til RGB scart overgang.

etter å ha lest linkene gitt i denne tråden samt tråden "VGA til Scart!" (link til tråd) så må jo dette være en god løsning. -min bærbare PC har jo ATI Mobility RADEON 9600 kort så da kan jeg jo bare koble portreplikatoren min til tv'n også

Men over til mitt HTPC prosjekt, dette kortet skulle funke greit ikke sant (PowerColor Radeon 9250 )??
    På siden her beskrives jo fremgangsmåten for å lage kabelen, samt å stille inn kortet. -autoren sier her:
    F: Kan man använda ATI:s nyare kort för den här lösningen?
    S: Jepp, allt över Radeon 7500 ska fungera, även integrerade grafikkort.

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikkje..

hei, vil bare sei at du ikkje må kjøpe terratec.. irriterande dårlig software :cry: Ta med software i vurderinga =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •