Trenger tips fra dere med erfaring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips fra dere med erfaring

Trenger tips til mitt "htpc" oppsettt.
    Jeg har en Elitegroup g556 laptop som jeg har koblet til en Harman Kardon Avr 7000 med minijack - rca. Laptopen er utstyrt med et SoundBlaster Audigy ZX 2 pcmcia kort. http://se.europe.creative.com/produc...;product=10769

Det er lurer på er om jeg kan bytte ut HK'en med en forforsterker. Vil jeg kunne koble til en fforsterker med en coax slik som jeg gjør nå? Vil min aktive Audiovector msub signatur kobles til fforsterkeren?

Jeg kan ingenting om forforsterkere, kjekt hvis noen kunne gitt meg basics, evt linker slik at jeg kan lære.

På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, en forforsterker er strengt tatt en forsterker uten forsterkerdel
    ...altså uten effektforsterker, slik at du må ha eksterne effektblokker for å kunne få lyd på høyttalerne.

En forforsterker har kun signalbehandling, inngangsvelger og volumkontroll. Og utganger til effektforsterkere og sub'er

En forforsterker har ofte sub-utgang for aktive sub'er.

Ut fra forklaringen din skjønner jeg ikke hva du mener, og hva du vil gjøre, men jeg forstod at du ville ha en forforsterker, men lurte på hva det var?

Spørsmålet mitt er derfor:
    Kobler du et digital-signal til forsterkeren, eller et analogt lydsignal?
    Hva skal du bruke forforsterkeren til?
    Skal du bruke forforsterkeren på HK forsterkeren? For uten effektforsterker er jo poenget borte...

Prøv å vær litt mer spesifikk...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve

Jeg har en laptop som sender signal til surround receiver, det jeg kunne tenkt å gjøre var å få en bedre forsterker. Det lurer på er om jeg kan kjøpe en forforsterker istedet for en receiver for å få mer kraft for pengene og slippe å betale for lyd behandlings delen hvis pc'en kan gjøre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da er jeg på nett... det du da vil ha er en 5-7 kanals effektforsterker eller 5-7 monoblokker....
    En forforsterker har ikke kraft i det hele tatt... Den har ikke engang høyttalerutganger. (man kan se på ditt lydkort som en forforsterker)

Suben din kan du da koble rett på lydkortet. (det samme gjelder for så vidt monoblokkene.

håper du får det til å funke... jeg anbefaler deg å stikke innom en hifi forretning for å få hjelp dær

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker har nå lastet ned noen pdf'er så jeg ihvertfall får inn basics.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •