Det hakker :-(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det hakker :-(

Jeg har nettopp brukt en billiard kroner på en semi-htpc box, og nå sitter jeg med hardware for en billiard kroner som gir vakre men akk så hakkete bilder. Jeg har ikke investert i noe HD skjerm/projektor å vise dette på enda, men dette skulle liksom være første skrittet mot bilde-nirvana. Jeg har en shuttle xpc-sb81 med 1024Mb DDR400 minne, 2x300Gb maxtor (pluss en 160Gb+120Gb western d.), Powercolor x800xt med dvi og component utganger + prescott 3200Mhz og 7.1 onboard lydkort. Skulle ikke dette kunne spille av WMV-HD f.eks? jeg kjører 1280x1024 på skjermen, og filmsnuttene jeg sliter med er 1080p .... Er det virkelig mulig at dette formatet er så brutalt at jeg må opp på en 3,6Ghz for å klare å spille av dette uten noe slags form for skalering og "bildeforbedringsprogrammer" ?? Iflg. Microsoft burde dette oppsettet fixe dette med iallefall LITT (om ikke så mye) margin....

Er det noe lurt man må gjøre for å gi pc`en det siste "kicket" som skal til for å få dette til å bli gøy?

Setter pris på alle evt. forslag og tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo begynne med å oppdatere alle driverne. Det vil sannsynligvis løse en del problemer hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av Antivirus SW når du benytter PC'en som DVD avspiller...! Det har stooor innvirkning!

Forsikre deg om at det ikke er IRQ konflikter på installert HW. Dessuten bør en sjekke att DMA er valgt for DVD-drive og Hardisk...

Det du ikke sier noe om er hva du benytter mht SW? Hvilken avspiller, hvilken prosessering gjør du - tenker da på skaleing osv. Husk att om du benytter VMR9 og f.eks YUY2 (4:2:2)som bilde/farge-matrise, så krever det mere CPU enn f.eks YV12 (4:2:0) og VMR7 eller for den saks skyld Overlay!?!

En annen innvirkende faktor er ett ødeleggende program som følger med WinXP - Windows Messenger... denne bør avinstalleres, da dette programmet starter helt random og skaper konflikt på enhver PC :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygde omtrent samme pc som deg i går WMHD 1080p går så glatt som hootersrumper.

Har du innstallert driverne til hovedkortet?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alexander, kan man avinstallere det helt? Jeg har prøvd å fjerne f...skapen, men innimellom sladrer nettverksmonitoren min om at det dukker opp. Er ultra-DMA slått på for alle harddisker og dvd/cd-enheter?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mastiff:

Klikk Start + Run og lim inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)

Antivirus programmet var nok hovedsynderen, takk for alle tips (jeg burde kanskje tenkt på det) ops:

u all rule! Er det noe spes. å hente på nye drivere til hovedkortet, eller er det best å la være hvis jeg ikke har noen problemer jeg vet om med de som er der fra før ?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drivere har stooooooooooor innvirking på ytelesen på et HK, da disse styrer AGP bussen, IDE-bussen, minne-bussen m.fl.

har du lagt inn drivere som tilhører HK ved installasjon av OS, er det ikke så mye å vinne med oppgradering til en nyere versjon så lenge alt fungerer som det skal

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Zyon! Den var kjekk!

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig, har irritert meg over msm lenge Zyon!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få bedre kontroll over de programmer som starter opp automatisk, last ned 'Startup control panel'. Den er beskrevet her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=103486&=katnav

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan man da beskytte en HTPC om man må disable Antivirus når man ser på Film.

Jeg regner jo med å ha min HTPC online 24/7..og da må man jo ha en firwall og antivirus.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett att en vanlig hjemmePC blir utsatt for direkte angrep fra utenomverden, sålenge den ikke aktivt er ute i nettet med en eller annen TCP/IP adresse :lol:

Alle virus, trojanske duppeditter, spam, ads osv ankommer PC'en vha aktiv bruk gjennom IE explorer eller annen SW som oppsøker clienter/server/applikasjoner.

Når en ser film, så er jo all kommunikasjon "disabla"/inaktiv. Dermed er det bare å gå på antivirus SW og midlertidig sette den i "sleep"? Etterpå kan du enable den igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antivirus kan man, men NORTON antivirus kan man ikke ha.. Den forsvant fort ut ifra min PC ihvertfall for et par år siden og kommer aldri tilbake.. Førte til hakking i spill og filmer. Bruker nå AVG antivirus (www.grisoft.com) som også er gratis for hjemmebrukere, mye lettere program og har ikke hatt problemer med det.

Finnes et greit program i Windows allerede til å sjekke hva som startes opp. Prøv å kjør Start Meny->Run->msconfig.exe

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomle
    Antivirus kan man, men NORTON antivirus kan man ikke ha.. Den forsvant fort ut ifra min PC ihvertfall for et par år siden og kommer aldri tilbake.. Førte til hakking i spill og filmer. Bruker nå AVG antivirus (www.grisoft.com) som også er gratis for hjemmebrukere, mye lettere program og har ikke hatt problemer med det.

Finnes et greit program i Windows allerede til å sjekke hva som startes opp. Prøv å kjør Start Meny->Run->msconfig.exe
    MSconfig finnes kun i WinXP ,men kan også lastes ned til 2000 hvis du ligger det inn i system mappen.

Jeg skjønner ikke hva folk har imot Norton antivirus. Selv så bruker jeg det på min HTPC atm og jeg har ingen problemer i det hele tatt,men det skal sies at jeg har deaktivert noen av funksjonene. Jeg har dog Norton systemworks 2004 (dette skal i teorien kreve enda mer ,men fungerer knirkefritt her. Selv på en 800mhz C3 samuel)

Uansett ville jeg anbefale Nod32. Dette bruker jeg normalt og dette bruker utrolig lite CPU og gir meget god protection mot masse drit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •