Råd om HTPC for Infocus 4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd om HTPC for Infocus 4805

Hei,
    planlegger å bygge en (dedikert) HTPC som sammen med en Infocus 4805 er ment å dekke heimens multimediabehov :-)

Og som (veloppdragen?) newbie har jeg prøvd å lese meg gjennom utallige tråder for å lære hva jeg skal spørre om. Men nå er jeg ihvertfall forvirret. :?

* Bør jeg bygge et råskinn for å kunne vaske bildet med ffdshow & co før jeg leverer det til projektoren, eller er det lite å hente på dette for en budsjettprojektor?

* Oppfølging til forrige spørsmål - hva alternativer har jeg for å bruke en HTPC til bildevaskeri for signaler fra DVD-spilleren? Hva slags form for video input er det vanlig/mulig å bygge inn?

* Hva er egentlig det beste valget for transportetappen mellom skjermkort og projektor? Er det virkelig VGA-kabel?! (Er ikke det analoge signaler?) 4805 har DVI så da er det vel kanskje verd å bruke noen kroner på et skjermkort med DVI ut?

* Ordinære TV-signaler på projektor, bortkastet uansett hvor mye jeg polerer bildet i en HTPC? (Digital kabeltv inn er uansett en oppgraderingsoption jeg gjerne skulle hatt muligheten til i framtiden)

Takk for alle svar og tips!

Asbjørn

PS. Forresten burde det være en prioritert "skrytetråd" her hvor folk kunne diskutere løsningene sine, ytelse, smarte valg o.l.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet, asbjorn.

På en SP4805 så trenger du ikke et råskinn av en HTPC for å kjøre ffdshow. En alminnelig konfigurasjon (512 MB RAM, CPU P4 3.0 GHz uten overklokking holder).

Har en X1 selv og benytter HTPC (512 MB RAM og CPU P4 2.6 GHz) med ZP og ffdshow. WinDVD6 gir særdeles godt bilde det også. benytter VGA som overføring.

Trikset for et godt bilde er uansett å prosessere bildet på HTPC'en og sende det ut til projektoren med en oppløsning som er identisk med projektorens "native" oppløsning.

Andre her inne har muligens andre erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt svar!

Hmmm.. har prøvd å lese mere på forumet - og sykler ennå lengre ut på tynnisen

Hvis jeg forstår deg rett kanskje det viktigste jobben for HTPCen å sørge for at projektoren får signaler i sin "beste" oppløsning?

Det virker jo som om den vanligste konfigurasjonen er å bruke HTPC'en som DVD-spiller, som var planen min i den første posten... Det frister jo bare å kunne mate PCen med signal fra DVD spilleren, PS2 o.l. istedet.

Men etter litt lesing her og der virker det som om man da må ha (dyre!) dedikerte kort i boksen?
    Til gjengjeld kan en da kanskje kutte ned på CPU o.l.?

Noen guruer som kan peke en nybegynner i rett retning?

Å betale tusenvis av kroner for et billedprosesseringskort er vel litt overkill for min budsjettløsning?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •