pris og kvalitets sjekk for mulig htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pris og kvalitets sjekk for mulig htpc

Intel d845ebg2
    p4 2,66ghz (northwood)
    1024mb ddr ram (1x pc2700 og 1x pc2100)
    1800 kr

Er det grei bruktpris og bra nok til htpc?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en ok pris, men personlig ville jeg nok ha prutet litt før jeg hadde gått for det oppsettet. Det er et hovedkort med et gammelt brikkesett, en delvis utdatert prosessor (den vil være en god del tregere enn f.eks en P4 2.6 med 800 MHz FSB), og minnet er tregt og ikke fremtidsrettet i det hele tatt. Misforstå meg rett, dette er absolutt ikke noe dårlig oppsett, og minnet passer utmerket til dette systemet. Problemet er bare at det er lite oppgraderingsvennlig. Hvis du f.eks har lyst på en raskere prosessor, må du være forberedt på å bytte både hovedkort og minne for å få utnyttet den.

Jeg tror du skal klare å finne et bedre oppsett til ca samme pris på bruktmarkedet, det er hvertfall verdt en titt. Selv kjøpte jeg et Asus P4P800 Deluxe (veldig bra hovedkort) for kr 500 for en tid tilbake. Og jeg så nettopp 1024 MB PC3200-minne på tilbud til kr 1200 (nypris) hos Netshop, så her bør det være muligheter for å finne noe billig på bruktmarkedet.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener ffdshow (som vel er blitt synonymt med htpc etter hvert) ville jeg sett meg om etter noe annet. For svakt. Mye minne hjelper ingenting, legg heller pengene i et nyere chipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar, var nesten dette jeg fryktet.. får vel utsette kjøp av htpc til etter jul. lønnskontoen er tom nok som det er etter nykjøpt 5.1 kino

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det mest fornuftige jeg har hørt på lenge! Det er mye bedre å vente til man har råd til å kjøpe noe som er bra nok enn å få noe halvbra i øyeblikket. Jeg har dessverre problemet at jeg skal ha noe som er bra nok i det øyeblikket jeg oppdager at det er bra nok, og da blir det dyrt i lengden... Et lite eksempel: Jeg kjøpte et datablad for noen uker siden, og det kostet meg 8000 kr. For der oppdaget jeg at det var kommet en lomme-pc med innebygd mobiltelefon og WLAN, Qtek 9090. Jeg så det da jeg leste i bladet utenfor kjøpesenteret mens jeg ventet på fruen, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å bestille den... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Det er det mest fornuftige jeg har hørt på lenge! Det er mye bedre å vente til man har råd til å kjøpe noe som er bra nok enn å få noe halvbra i øyeblikket. Jeg har dessverre problemet at jeg skal ha noe som er bra nok i det øyeblikket jeg oppdager at det er bra nok, og da blir det dyrt i lengden... Et lite eksempel: Jeg kjøpte et datablad for noen uker siden, og det kostet meg 8000 kr. For der oppdaget jeg at det var kommet en lomme-pc med innebygd mobiltelefon og WLAN, Qtek 9090. Jeg så det da jeg leste i bladet utenfor kjøpesenteret mens jeg ventet på fruen, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å bestille den... ops:
    Takk takk. Nå fikk jeg jo sykt lyst på qtek 9090, snart på tide å oppgradere fra min p900 :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •