DVI kabel til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI kabel til HTPC

Jeg er paa utkikk etter en HDMI/DVI kabel som skal brukes mellom et ATI9800pro kort og en Panasonic AE700.

Kabelen maa enten være 10 eller 12 meter. Er det noen som har testet noen kabler som kan brukes i denne lengden, som takler 720p oppløsning og som ikke koster skjorta.

Jeg er klar over at Monster Cable lager gode (og overprisede kabler) i denne lengden og at både sølv kabler og fiber vil funke (som koster skjorta).

En annen mulighet er å bruke en VGA kabel, men jeg har lest at ved bruk av denne takler prosjektoren kun 720p@60hz og ikke 720p@50hz. Kunne godt brukt en VGA kabel men PAL materiale blir vell betydelig dårligere @60hz.

Noen forslag????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Real Cable sin kabel mellom prosjektor (AE700) og Radeon9800pro i lengde på 10 meter?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI kabel til HTPC

Sitat Opprinnelig postet av harryharry
    En annen mulighet er å bruke en VGA kabel, men jeg har lest at ved bruk av denne takler prosjektoren kun 720p@60hz og ikke 720p@50hz. Kunne godt brukt en VGA kabel men PAL materiale blir vell betydelig dårligere @60hz.
    Hmm, var det ikke omvendt? At projektoren taklet 720p@50 Hz kun over VGA og ikke over DIV (hdmi) ? AE500 hadde i alle fall det problemet og mente jeg leste det samme for AE700 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme grafikkort og samme projektor. Bruker 10 meter Monster Cable dvi/hdmi. Har ikke registrert støy/feil på bildes som kan knyttes til kabel. Betalte 2788,- i lokal Elkjøpbutikk (kjøpt sammen med projektor og takfeste). Syntes i utgangspunktet at kabelen var i dyreste laget, men orket ikke å først kjøpe en billig kabel for senere å måtte oppgradere hvis kabelen ikke fungerte!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge manualen (ca side 56) til AE700 takler prosjektoren 720p@50hz over HDMI og ikke VGA.

Noen som har en annen erfaring???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harryharry
    I følge manualen (ca side 56) til AE700 takler prosjektoren 720p@50hz over HDMI og ikke VGA.

Noen som har en annen erfaring???
    Fant en tråd her som delvis bekreftet og delvis avkreftet det jeg sa. Tror problemet er overscanning ved HDMI tilkobling. Du finner sikkert mer info i den "offisielle" AE700 tråden her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som AE700 ikke klarer å vise 720p@50hz, noe som funker med HDMI/DVI kabel.

HDMI/DVI ser derimot å ha problemer med at piksler blir croppet oppe og nede på prosjektoren.

En del brukere på AVSforum.com bruker av denne grunn derfor VGA kabel.

Problemet med VGA kabel er selvfølgelig at PAL materiale (50hz) da blir vist i 60hz. Jeg har ikke testet hvor ille dette er.

Har noen erfaringer med å vise PAL materiale i 60hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har panasonic fjernet støtten for 720p@50 Hz over vga, slik AE500 hadde da. Dumt..

Har erfaring med å vise PAL materiale på 60 Hz selv (måtte det selv den tid jeg hadde en AE500 i hus med DVI tilkobling). Bildet blir litt hakkete ved panoreringer, men ikke verre enn at det er til å leve med. For min egen del var det flere andre faktorer ved bildet som var mye verre. Hadde jeg vært deg tror jeg uansett jeg ville gått for en DVI->HDMI tilkobling. Overskanning er da ikke så ille, de fleste filmer vises ikke i 16:9 likevel..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •