htpc, er det det de heter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Sted
    overhalla
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

htpc, er det det de heter?

15 år siden hadde jeg en 2,8 meter parabol med motor, og fikk inn ca 400 canaler gratis. nå ønsker jeg noe lignende uten parabol. jeg er hjerneskadet med synshemming og dårlig hørsel, så bare det er lyd og bilde,er jeg fornøyd. etter tordenvær i høst måtte jeg kjøpe meg ny tv som jeg er fornøyd med. det er en lg 60 tommer plasma, greier ikke lcd.kjøpte også en pioneer vsx-2016 av brukt av en her inne. høytalere er jbl one da jeg ikke har plass til noe større.har macbook pro 17, acerV3 og en lenovo.har også ett elendig abb. hos canal digital som koster ca 500,- i mnd. dette har jeg ikke råd til lenger da staten har senket trygden min til under minstesatsene fra 1/1. har lest veldig mange tråder her inne, og fatter ikke bæra av hva dere snakker om. finnes det en instruksjonsside for dummies som meg noe sted? bruker en del popcorn og pirate bay. dette er jævelig tungvint, men fungerer noen lunde bra da jeg har god tid.kjerringa kommer vel til å flytte ut, men det får så være.har ett soverom fyllt med musikk og film som jeg ønsker å gjøre tillgjenglig fra pc/lagringsdisk.har slitt med windows pc siste 13 årene, og bruker ca 3 i året. dette har jeg ikke råd til lenger.er det noen som kan gi meg råd på forståelig norsk? sparer for tiden til reperasjon på macbooken,da jeg var uheldig å søle øl over tastaturet på den, så jeg er fordømt til å brukewindows 8 for tiden, savner macen, det er den jeg ønsker å bruke. jeg har plukket ut harddiskene i 15 windowsmaskiner son sluttet å virke, dem har jeg og lurer på om di kan brukes?har prøvd å få linux inn på gamle windowsmaskiner, men endte i helsvart skjerm. kjørte ca 20 pcer på dynga før jul da de tok opp for mye plass, det var sikkert dumt, men dei var utgaver med ferdiginnstallert windows i forskjellige former.av norske kanaler ser jeg bare farmen, og de kan je få med meg ved å besøke naboen, resten er helt uinteressant. det jeg ønsker er å samle all musikk og film jeg har på ett medie samtidig som jeg vil bruke gratistjenester på nettet for alt det er værdt på en enkel måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo ha en PC med alt av media på, så kjører du en media server på den over nettverket i huset. Og da kan du bruke en BD spiller med DLNA støtte eller en media streamer, for å se alt på TV'en. Apple TV f.eks, eller Netgear har jo en til rundt 700,- på Clas Ohlson. Med de så kan du også bruke netflix og viaplay.
    Kan jo anbefale en stasjonær PC da, siden de går stillere, har bedre kjøling, får ikke så mye juling, og har lengre levetid enn en laptop.

Lignende tråder

1. Hva heter sangen?
    By Knag86 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 05-10-2012, 10:27
  2. Hva heter filmen?
    By Gaudakongen in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 6
    Siste melding: 05-11-2010, 17:24
  3. hva heter sangen.....
    By bflemmin in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 02-21-2009, 00:13
  4. Før het det TV-stue, nå heter det AV-rom
    By MacBeth in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 15
    Siste melding: 04-09-2008, 22:46
  5. Hva heter ?
    By leifen in forum Receivere/forsterkere