Powerstrip og Panasonic 700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Powerstrip og Panasonic 700

Har lekt meg litt med Powerstrip nå. Første gang jeg har brukt det med prosjektor, så det ble litt knoting.
    Men ihvertfall, bortsett fra at jeg fikk 1:1 pixelmapping, ble det små forskjeller. Litt skarpere bokstaver ved internettsurfing, så det ble lettere å lese hva som står på lerretet.

Prøvde litt fremogtilbake med 1280x720 i 50Hz og 60Hz, men jeg klarte ikke å se noe forskjell. Kanskje en anelse roligere bilde ved 60Hz men jeg skjønner ikke helt dette... ops: Hvis jeg setter Powerstrip til 60Hz og jeg ser en Pal-film som er i 50Hz, hva skjer da? Hvilken refreshrate får jeg?

Før jeg kjørte med Powerstrip hadde jeg en oppløsning på 1024x768 i 100Hz... Ved visning av filmer (PAL) så ser jeg ingen forskjell fra med og uten Powerstrip...

Åhhh.... Jeg mangler tydeligvis litt basic kunnskap her...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å velge "1280 x 720 HDTV" i de predefinerte valgene i PS.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg bruker nå. Med 16:9 Aspect Ratio. Da står det 58Hz på Refresh Rate.
    Men jeg skjønner ikke helt dette med refreshraten...
    En Sone 2 film er 50Hz og Sone 1 er 60Hz (PAL og NTSC). Sålangt er det greit. Men hvordan blir det når jeg skal se en PAL-film med refreshrate på 60 (58...) ? Eller omvendt..?

Og hvordan greide pj-en å idetheletatt vise bilde da jeg først hadde pc-en innstillt på 100Hz??

Jeg sitter og leser litt om PAL og NTSC nå. Blir bare enda mer forvirret når jeg også leser om PAL M som er 60Hz...

Her har jeg tydeligvis mye å lære... :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •