Skjermkort i media-pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermkort i media-pc

Har en liten media-pc jeg snekret sammen selv, av alu. plater og div. Veldig lite mini-ITX hovedkort og den er laget så liten som mulig, for å se litt ok ut og passe inn blandt resten av utstyret rundt tv'en. 5-6 cm høy m/ hull i topp plata til en STOR cooler-master cpu kjøler. Mesteparten av vifta (120x120 vifte mener jeg) stikker over topp plata og får frisk luft, har derfor klokket i5'en ganske bra, uten å slite med for høy temp. 16gb ddr3 dual sak, av bedre type. Ikke noe problem med lydredigeringsprogram som er ganske tungt å kjøre på den her. Pcen er lynkjapp, SSD disken hjelper vel på en del også.

Bruker den aldri til noe spill, så jeg har bare brukt skjermkortet og hdmi utgangen på hovedkortet. Men vil bildet på film hovedsaklig og evt. andre ting, bli mye bedre med et annet skjermkort? Kanskje et ganske rimelig et også, siden jeg ikke spiller noenting.

En bekjent mente bildet hans var mye bedre, bare i desktopen i windows, etter han byttet til et mye dyrere skjermkort. Det viktigste for meg er forsåvidt film titting osv, og når man har behov for større tv etterhvert blir det selvfølgelig 4k ultra sak, da regner jeg hvertfall med det blir nødvendig.

Problemet er at jeg må skjærte åpning til skjermkortet også, i topp plata. Ved siden av svære cpu kjøleren. Kikket på skjermkort hos komplett, som jeg mener å huske skulle være ca. 9 cm hvis jeg kuttet ned litt av metallet man fester det med. Da hadde det ikke stukket så veldig høyt ut fra topp plata.
    Er kun 1 pci-express port på hovedkortet jeg har.

Noen med litt peiling på skjermkort og grafikk som har innspill ? :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av garland Vis post
    Bruker den aldri til noe spill, så jeg har bare brukt skjermkortet og hdmi utgangen på hovedkortet. Men vil bildet på film hovedsaklig og evt. andre ting, bli mye bedre med et annet skjermkort? Kanskje et ganske rimelig et også, siden jeg ikke spiller noenting.
    Et rimelig skjermkort er alltids og anbefale, men neppe spesielt nødvendig.
    Eneste grunn for og kjøpe store dyre skjerm kort er spilling, og kun spilling.
    Til og med gpuene i disse APU sokkelene (CPU med GPU internt) begynner og bli ganske kapable, så om det i det hele tatt er noen vits for bruken du spesifiserer er jeg absolutt ikke sikker på.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun spilling sier du, så filmer i ekstrem kvalitet, etterhvert på ny tv med 4k osv, vil ikke være noe problem? Skal som sagt ikke spille noen ting uansett. Kanskje jeg legger kabal en gang i året.

Hovedkortet (mini-ITX) tror jeg ikke finnes hos komplett lenger, kjøpte det vel i fjor, for ca. 1400,- kr mener jeg. Leste bra tilbakemeldinger og det skulle være veldig lett å klokke med dette (det var det også). Asus et eller annet.

Lignende tråder

1. Integrert skjermkort vs. PCI-E skjermkort
    By blank_file in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 07-02-2011, 14:53
  2. Media Center og Media player Classic problem
    By nikkospikko in forum Generell HTPC
    Svar: 8
    Siste melding: 06-26-2008, 15:40
  3. To skjermkort
    By first407 in forum Generell HTPC
    Svar: 14