Openelec - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49

Tråd: Openelec

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    RuneW, har du klart å koble til openelec via putty tidligere? Angående SSH så skal det bare være å aktivere via system-openelec-services. Jeg har versjon 4.0.7
    SSH var ikke aktivert!

Nå har jeg fått kontakt og logget meg inn via putty og fulgt hele oppskriften du linket til. Dessverrre fungerer det nøyaktig som før: Alle fjernkontroll-kommandoene fungerer perfekt, men NUC'en gidder ikke å våkne ved POWER ON.

Jeg fikk imidlertid en feilmelding på punkt 8 i lista over. Ikke helt umulig at det har noe med saken å gjøre...

OpenELEC (official) Version: 4.0.7
    OpenELEC:~ # echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /stora
    ge/.config/autostart.sh
    OpenELEC:~ # modprobe -r nuvoton-cir && echo "auto" | tee /sys/bus/acpi/devices/
    NTN0530\:00/physical_node/resources && modprobe nuvoton-cir
    tee: /sys/bus/acpi/devices/NTN0530:00/physical_node/resources: No such file or directory
    auto
    OpenELEC:~ #

Kan ikke Linux så jeg vet ikke helt hva som skjer og skulle ha skjedd...

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer nok jeg dessverre til kort. Tror du må rette dette til openelec forumet om du ønsker mer hjelp.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer nok jeg dessverre til kort. Tror du må rette dette til openelec forumet om du ønsker mer hjelp.
    Takk for hjelp uansett. Har jo kommet noe lenger i alle fall

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har min NUC D54250WYK med OpenElec 4.2.1 (nyeste) dessverre begynt å oppføre seg særdeles ufint.

I går så ungene først på en hel film uten problemer. Deretter så noen større unger en annen film. Dette gikk ikke fullt så bra. Boksen frøs under avspillingen to ganger iløpet av en time og tredje gangen gadd de ikke mer og avbrøt seansen.

I de små timer tenkte far å se en action-film og da frøs filmen etter ca 20 min. Jeg bootet boksen og fortsatte. Det gikk i ca 10 min så frøs filmen igjen. Deretter gikk det progressivt kortere og kortere intervaller før boksen frøs. En slik oppførsel med kortere og kortere tid før problemer har jeg aldri vært borte i før. Kanskje noe varmgang? I går var vel både GPU og CPU tett på 80 grader.

Så i kveld prøvde jeg meg igjen (temp ca 55 grader). Under 1 minutt nå! Og neste forsøk var det kanskje 10 sekunder!!!

Boksen fryser ikke helt. Bildet stopper, men undertekstene fortsetter å bytte. Men den er helt uten respons på kommandoer.

Dritt også. Det er jo ikke så gamle boksen heller... Den har jo vært dønn stabil inntil nå. Hva i alle dager er det som kan resultere i slik oppførsel og er det noen som har noen tips til hva jeg kan prøve på for å få orden på den?

Er det for eksempel helt sikkert riktig å innstalere OpenELEC-Generic.x86 på den?
    Sist endret av RuneW; 10-28-2014 kl 14:52

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å re-installere OpenElec og da fungerte ting tilsynelatende igjen. Merkelig opplegg...

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke så posten din før nå. Flott at ting fungerer etter reinstall. Hva med databaser og slikt, hadde du backup av dette eller ga du F?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke så posten din før nå. Flott at ting fungerer etter reinstall. Hva med databaser og slikt, hadde du backup av dette eller ga du F?
    Jeg hadde tatt backup, men ga F... :-)

Jeg kjører uansett default skin og ikke så mye ekstra stæsj så det er ikke så mye som må settes opp.

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som meg men jeg tar vare på linker med fremgangsmåte for det oppsettet jeg liker. Kan være greit å rense opp i biblioteker og databaser med ny installering.

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kan du dra nytte av å installere x86_64 på nucen din da den er med 64 bits arkitektur.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig kan du dra nytte av å installere x86_64 på nucen din da den er med 64 bits arkitektur.
    Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev det over. Det er da vitterlig x86_64 som tusler og går på NUC'en min...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... rippet 3 BD'er med Ringenes Herre i dag og disse klarer rett og slett ikke min NUC D54250WYK å spille av uten hakking i bildet. Panoreringer er helt ille å se på. Jeg vet at den er noe svak, men fikk inntrykk på testene jeg leste at den klarte "alt som ble kastet på den". Lyden er DTS HD-Master 5.1, men det har jeg på mange andre filmer også og det går bra å spille. På PC ser forresten samme fila helt grei ut...

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket filformat har du? Og har dette går bra tidligere?

Du kan prøve å leke litt med "adjust display refresh rate to match video" og "sync playback to display"

Under settings - video setting - playback
    Sist endret av regnep; 11-05-2014 kl 14:31

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ålreit, på tide med en liten oppdatering på bruken av openelec. Nå i førjulstida har vi sett en del "obligatoriske" julefilmer som for anledningen har blitt tagget med Christmas. Gjør det mye lettere for ungene og min kjære å finne frem til julestemningen hva angår film.

Ellers har husholdningen vært uten TV og abonnement siden april i år da vår gamle "HD ready" lcd skjerm fra 2005 to kvelden. Har følt litt savn nå i førjulstiden etter litt julekalender på TV og tenkte at Tre Nøtter til Askepott på julaften kl 11 blir litt kjedelig å gå glipp av for ungene (og faren).

Men nå viser det seg at openelec støtter Airplay fra Apple og etter test i går kveld med NRK's nett-TV så fungerer Airplay utmerket fra iphone til XBMC. Så da blir det Askepott på 123" storskjerm på julaften likevel.

God jul.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ålreit, på tide med en liten oppdatering på bruken av openelec. Nå i førjulstida har vi sett en del "obligatoriske" julefilmer som for anledningen har blitt tagget med Christmas. Gjør det mye lettere for ungene og min kjære å finne frem til julestemningen hva angår film.

Ellers har husholdningen vært uten TV og abonnement siden april i år da vår gamle "HD ready" lcd skjerm fra 2005 to kvelden. Har følt litt savn nå i førjulstiden etter litt julekalender på TV og tenkte at Tre Nøtter til Askepott på julaften kl 11 blir litt kjedelig å gå glipp av for ungene (og faren).

Men nå viser det seg at openelec støtter Airplay fra Apple og etter test i går kveld med NRK's nett-TV så fungerer Airplay utmerket fra iphone til XBMC. Så da blir det Askepott på 123" storskjerm på julaften likevel.

God jul.
    Først: God jul selv!

Dernest: Det funker bra å se NRK nett-TV direkte med NRK plugin (eller hva det heter) uten å blande inn Apple også. Ormeyngelet satt og så på blå og røde nisser så sent som i går kveld.
    Sist endret av RuneW; 12-24-2014 kl 00:35

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Dette var nytt for meg så den skal jeg søke etter.

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RuneW, tusen takk for hjelpen. NRK Nett TV add on fungerer veldig bra. Skal klistre kidsa til "lerretet" i morgen fra 11-15.

God jul til deg og dine.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket filformat har du? Og har dette går bra tidligere?

Du kan prøve å leke litt med "adjust display refresh rate to match video" og "sync playback to display"

Under settings - video setting - playback
    Glemte denne... Filformatet er .ts. Bruker alltid dette når jeg ripper fra BD med ClownBD. Har normalt sett veldig få problemer med hakking på filmer, men jeg sett lignende i noen få, få scener. Jeg mistenker NUC'en (DCCP847DYE (selv om jeg har skrevet annet før...)) for å være helt i grenseland når det gjelder HW for å "dra" tunge filmer og at Ringenes Herre bikker over det den klarer å håndtere uten hakking.

Jeg tror jeg må investere i en litt fetere NUC-modell med aksellerert grafikk.
    Sist endret av RuneW; 01-05-2015 kl 14:54

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BYtte av mediespiller-enhet

Her om dagen kjøpte jeg en slik:

https://www.dustinhome.no/product/50...e?redirected=1

2500,- (3000,- med komponentene (men de arvet jeg fra den andre boksen)) er litt dyrt for en media-spiller, men denne tar i alle fall alt på strak arm - også Ringenes Herre-filmene som den andre pøsen slet så veldig med...

Men jeg oppdaget noe fryktelig... Det virket som alle kommandoer fra Harmony-kontrollen ble oppfattet dobbelt! Trykket jeg pil opp, ble cursor flyttet 2 plasser opp osv. Etter litt desperasjon kom jeg på at kanskje, kanskje denne hadde en innebygget IR-motaker? Jeg hadde selvsagt koblet på den HP-greia som sto koblet til den andre boksen.

Og yes, det var det vettu! Denne hadde også innebygget IR-mottaker. Så nå går det en stund igjen

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne drar nok 1080p uten problemer. Leser igjennom byggetråden din og ser vi har tenkt likt mtp kjøling av htpc.

Jeg bygget denne i 2009 og i likhet med deg modifiserte jeg kjølingen.

Openelec-photo-15-01-15-16-32-04-jpg

Openelec-photo-15-01-15-16-32-53-jpg

Ser du noen likhet Rune?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har satt store, saktegående vifter på så mangt opp igjennom....

Ligner litt på denne kanskje?

Xtreamer Ultra 2 Deluxe-p1060038-jpg

Den nye NUCen fungerer fortsatt glimrende. Den andre klarte rett og slett ikke å dra de verste filmene.

Eneste problemet jeg har er at det er en slags "overscan" i KODI-menyene (altså når jeg ikke ser på film) slik at bildet blir tegnet på utsiden av lerretet. Jeg har kjørt disse vinklene i hjørnene og stilt riktig og på film er det bra. Men det blir likevel tegnet utenfor når KODI-menyene er i sving.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Anbefalt hardware for Openelec (XBMC)
    By thomash72 in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 07-24-2013, 16:08
  2. Surr med lydkanaler openelec/xbmc..
    By kindlyone in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 2
    Siste melding: 11-28-2012, 23:38
  3. Surr med lydkanaler openelec/xbmc..
    By kindlyone in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-26-2012, 19:54
  4. openelec (Generic Builds xbmc)