Finnes en slik mottaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Finnes en slik mottaker?

Jeg er på jakt etter en TV-mottaker med disse egenskapene:

1: Man bruker en PC for å lese programoversikten, gjerne på www.vg.no/tv-guide/ .
    Der velger man enkeltprogrammer eller serier man ønsker opptak av.
    Informasjonen om kanal og tidspunkt for hvert opptak overføres som en serie instrukser gjennom USB til mottakeren.
    2: Mottakeren er en separat boks, ihvertfall i en bakke-TV-versjon, og med spalte for dekoderkort.
    Mottakeren følger de mottatte instruksene og kan ta opp minst to programmer samtidig på en tilknyttet USB-disk.
    For hvert opptak får man en standard MPEG4-fil + en tilhørende fil som beskriver opptaket.
    Eventuelt en .wma-fil, som visstnok kombinerer begge deler.
    3: PCen (som ikke trenges under selve opptakene) kobles til mottakeren slik at den kan se disken med opptakene som en vanlig USB-disk.
    Avspilling med PCen må kunne starte mens innspilling pågår. (Slik ser man om ønsket TV direkte - opptaksfilen fungerer som en buffer man kan hoppe noen timer tilbake i.)
    Når innspilling ikke pågår, må man kunne skifte ut USB-disken for å kunne se tidligere opptak et annet sted - uten at systemet blir forvirret.

Finnes det noen slik opptaker?
    Det kritiske punkt, som krever tilpassing til norske forhold, blir å få laget et PC-program som leser brukerens ferdigutfylte HTML-kode og fra denne trekker ut programmeringskoden som overføres til mottakeren. Det burde ikke være så vrient for en eller annen interessert å skrive dette - ihvertfall om VG-programmererne er positive til prosjektet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen logiske brister i argumentasjonen din. Hvis du skal bruke PC til noe, så er det enklere å bruke den til alt. Eventuelt om du vil ha en ekstern boks, så burde det være en "linux-boks" (dreambox også videre) da denne ikke har de samme begrensningene som de offisielle boksene. Da bør denne også benyttes til å hente informasjon om tv-programmer (dette ligger i datastrømmen til tv-signalene).

Om man absolutt vil gjøre det grisete, så vær så god. PS, det finnes scrapere der ute, jeg er usikker på om de benytter VG eller om den fortsatt er aktiv. Søk på XMLTV.

Uansett, du vil ikke få hjelp fra tv-leverandøren din, så du må søke hjelp på spesialist-nettfora. Det er uansett mye mer behagelig å bruke en offisiell tuner slik jeg gjør.
    Sist endret av Soundfre@k; 03-18-2014 kl 12:18

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pleid å bruke PC til alt (for gratiskanalene fra RiksTV), med sterkt varierende suksess. Det har fungert best med Mac. Ihvertfall for noen år siden på en Mac Mini, da MacOS var i versjon 10.4 - Tiger. Etterhvert gikk det dårligere. Samtidig Internett-surfing ga problemer, med et system som ble meget tregt - selv om jeg gikk over til en nyere og langt hurtigere versjon av Mac Mini. Selv med nyeste Mini og MacOS må jeg la være å surfe på Mac'en. Og jeg kan ikke nå begynne å spille av under innspilling.
    Jeg har også brukt Windows 7-8.1 med programmet Windows Media Center. Liker ikke programmer med det grove 10-fots-layout, men det har funket. Inntil for noen måneder siden, da det sluttet å komme TV-guide - bare for NRK2. Aner ikke hvorfor. Så nå bruker jeg Windows-maskinen for å se Dagsrevyen direkte mens Mac'en for sikkerhets skyld lager opptak av samme.
    Har også prøvd diverse Linuxer med diverse HTPC-programmer. Få av dem kunne gi norsk programguide, og alltid var det ett eller annet problem - som at jeg ikke så bilde under hurtigspoling. Og alltid dette irriterende grove 10-fots-grensesnittet. Kanskje må jeg til med å jobbe med klient-server-konfigurasjon.
    Dessuten bruker jeg en harddiskopptaker med parabol og et Canal Digital-abonnement. Irriterende at den alltid skal fylle hele skjermen, slik at jeg ikke kan surfe på samme skjermen mens jeg holder litt øye med hva som skjer på TV. (Kanskje jeg kunne sende HDMI-signalet inn på en PC-tilknyttet TV-modul?) Og opptakene er ganske innestengt på denne mottakerens harddisk.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet DVBLogic sin TVsource?

Jeg er ganske ukjent med bakkenett, men det virker som du allerede har utstyret på plass, så en trial av denne programvaren kan være verdt det.

Lignende tråder

1. Finnes en slik forsterker?
    By sigvald in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-20-2013, 19:01
  2. Finnes det er slik forsterker
    By kvelland in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 36
    Siste melding: 02-28-2013, 23:46
  3. Finnes det en slik mediaserver?
    By Gigawattz in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2010, 21:58
  4. Finnes det en slik 'dings'?
    By Torby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 3
    Siste melding: 04-14-2008, 19:13
  5. Slik ser det ut hos oss.
    By Hazzard in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 8
    Siste melding: 06-15-2003, 12:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •