raspberry

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: raspberry

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

raspberry

Hei,

Jeg har lurt litt på å handle meg enn raspberry og kjøre XBMC, men hadde håpet dere kunne kommet med noen input når det gjelder lyd.
    Jeg har optisk inngang på forsterkeren som jeg idag kobler inn på apple tven (har bare 1 optisk inngang på forsterkeren).
    Vist jeg kobler optiske kableen til samsung tven (par måneder gammel), vill jeg da kunne kjøre lyden fra HDMI utgangen på raspberry og inn på tven også ut på optisk til
    forsterken? mister jeg noe lyd kvalitet her?

Tusen takk for innspill fra dere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Du kan teste om det vil fungere ved å koble atv til tv via hdmi og deretter koble tv via optisk til forsterker. Kan hende at du må tvinge dolby digital ut på atv for at det skal fungere. dvs få surround lyd.
    sjekk i instillingene til tv etter passtrough elns på lyd instillingene. hvis du får dolby digital ut på forsterkeren vil det nok fungere fra raspberry pi også.

Har kun testet raspberry pi med raspbmc og via hdmi fungerer den strålende.
    spesielt kjekt er det med hdmi-cec slik at man kun trenger tv fjernkontrollen for å bla i menyer osv. Samsung kaller hdmi-cec for Anynet+ eller noe i den dur.

Har opplevd at den restarter når 2.5" hardisker våkner fra sleep men hvis du har en ekstern disk med egen strømforsyning eller benytter nettverk fungerer den knirkefritt.

Sørg også for å ha en god strømforsyning på mer enn 1 A. Ipad lader (2.1A) fungerer bra og koster ikke all verden. 149,- hos elkjøp.

Lykke til

Lignende tråder

1. Raspberry PI mediaplayer tråden
    By torsoen in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-22-2013, 13:24
  2. Raspberry Pi
    By lowland in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 11-17-2012, 13:55
  3. Raspberry Pi - 150 kr HTPC?
    By kRisi in forum Generell HTPC