Nytt mediesenter, hva skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt mediesenter, hva skal jeg velge?

Ønsker et nytt mediesenter. Hadde en Apple TV2 m/ XBMC før, men denne tok desverre kvelden. Har en Raspberry Pi på min hybelen, men der jeg er i helgene har jeg ingenting akkurat nå.
    Tenkte på å kjøpe en til, men her jeg skal ha det er det ikke mulighet for kablet nett (kun trådløst), og funnet ut at jeg da må ha en Pi, en Wi-pi, trødløst tastatur m/touchpad, sd-kort og gjerne en case, og funnet ut at dette vil koste meg rundt 1000. Personlig synest jeg at en Pi med XBMC fungerer bra, men er litt tregt og ustabilt..

Lurer derfor på om noen har et bra forslag til andre mediesentere?
    Har sett litt på desse Android mediesenterene som kun er en HDMI stick som denne, og mitt spørsmål er om noen har prøvd dette, og er det noe som fungerer? Har dere noen bedre forslag til mediesentere som ikkje koster så alt for mye?

Mine krav:
    - Trådløs
    - Fjernkontroll eller IR-sender (har LT Harmony)
    - Må kunne streame filmer fra både Mac og PC i de fleste formater
    - Gjerne FTP
    - Gjerne Spotify og/eller Netflix og/eller YouTube, men absolutt ingen krav
    - Stabil

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac mini
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde jeg hatt så mye penger å bruke på dette
    Hadde tenkt på noe rundt 500-800, og er egentlig streaming fra PC/Mac i .mkv/avi som er det viktigeste. Alt annet trenger jeg egentlig ikke.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme båt som deg, prøvd htpc, Mac mini, boxee box, apple tv, wdtv. Endte opp på mini igjen. Går brukt for 2500 og opp finner du et knallbra alternativ så må du gjerne dele her. Syntes alt annet ble for begrensende eller hakkete og tregt.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleMart1n Vis post
    Ønsker et nytt mediesenter. Hadde en Apple TV2 m/ XBMC før, men denne tok desverre kvelden. Har en Raspberry Pi på min hybelen, men der jeg er i helgene har jeg ingenting akkurat nå.
    Tenkte på å kjøpe en til, men her jeg skal ha det er det ikke mulighet for kablet nett (kun trådløst), og funnet ut at jeg da må ha en Pi, en Wi-pi, trødløst tastatur m/touchpad, sd-kort og gjerne en case, og funnet ut at dette vil koste meg rundt 1000. Personlig synest jeg at en Pi med XBMC fungerer bra, men er litt tregt og ustabilt..

Lurer derfor på om noen har et bra forslag til andre mediesentere?
    Har sett litt på desse Android mediesenterene som kun er en HDMI stick som denne, og mitt spørsmål er om noen har prøvd dette, og er det noe som fungerer? Har dere noen bedre forslag til mediesentere som ikkje koster så alt for mye?

Mine krav:
    - Trådløs
    - Fjernkontroll eller IR-sender (har LT Harmony)
    - Må kunne streame filmer fra både Mac og PC i de fleste formater
    - Gjerne FTP
    - Gjerne Spotify og/eller Netflix og/eller YouTube, men absolutt ingen krav
    - Stabil

Kjøp en AppleTV3 til 799,-! Den støtter 1080p i motsetning til ATV2

Bruker i dag min MacBook Pro 2010 som host server til Plex Media Center (Bedre og penere enn XBMC synes jeg) og accesser hele film/TV biblioteket mitt via AppleTV'en når jeg skal se film i stua, i full HD helt uten lag!
    Det går fint an å installere Plex på ATV3 UTEN å jailbreake den! (Link til hvordan man gjør dette)
    Videre kommer den som du sikkert vet med ferdiginstallert YouTube og NetFlix app, sistnevnte kan enkelt settes opp med en amerikansk konto for å få et MYE større utvalg! (Også dette uten jailbreak)
    Det samme gjelder amerikansk iTunes.
    Spotify streamer du enkelt til ATV via iPad/iPhone/iPod/Mac/PC.

Installerer du AirParrot på din Mac/PC kan du i tillegg speile skjermen direkte til TV'en. Skal du surfe med TV'en som skjerm, eller for eks bruke TV2 Sumo fungerer dette helt OK. Også med trådløs mus/tastatur. Litt knotete, men det funker.
    (Nyere Mac'er har btw denne muligheten i OS'et uten behov for AirParrot)

Trådløs mus/tastatur kan også kobles direkte til ATV via bluetooth.

Funger dessuten fjell med LT Harmony One!

Dette oppsettet har jeg selv brukt lenge, men går nå over til Mac Mini for å ikke være avhengig av MacBooken, for å få bedre kvalitet/sømløshet på Sumo, samt større lagringskapasitet til mediabiblioteket mitt.

Alternativt kan du se på nye Google Chromecast til 499,-.
    Det fungerer også helt greit med innebygget YouTube, Spotify, NetFlix OG Plex!
    Sist endret av Mathia; 01-04-2014 kl 20:08

Lignende tråder

1. Nytt Mediesenter
    By chpetter in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 04-06-2011, 16:10
  2. Nytt steroeanlegg til ca 40-45000, hva skal jeg velge?
    By cl81 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 06-04-2010, 22:59
  3. Nytt hus med integrert lyd - hvilket system skal jeg velge??
    By tariq in forum Media- og streamingavspillere
    Siste melding: 12-01-2008, 22:16
  4. nytt surround sett?? hva skal man velge?
    By svensken in forum Høyttalere
    Svar: 21
    Siste melding: 09-01-2007, 23:19
  5. Nytt hus Hvilken signalkilde/HW skal jeg velge? CD parabol? Get?
    By Milzit in forum HD hardware - generelle tråder
    Siste melding: 08-08-2007, 13:24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •