Nytt HTPC-kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt HTPC-kabinett

Hei!

Jeg kjøpte en brukt HTPC for 1 uke siden:

Kabinett: SilverStone Lascala SST-LC13
    Hovedkort: ASUS P8P67 Delux (ATX)
    Prosessor: I7-2600K (LGA1155)
    RAM: 8 GB DDR3 UDIMM SDRAM (PC3-16000)
    Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 560 TI (PCIx16)
    Hardisk: OCZ-Vertex2 60GB SSD
    Blu-ray: ASUS BW-12

Synes kabinettet blir for voldsomt å ønsker å bytte til et annet, litt mindre kabinett. Det vil jo da si at jeg mest sansynlig er nødt til å bytte til et mATX hovedkort.

Det jeg lurer på er om noen har gode anbefalinger til nytt hovedkort og kabinett. Prøver å finne et kabinett som er ikke er større enn en hjemmekinoforsterker.

Har også prøvd mange forskjellige softwaresammensetninger, men føler jeg aldri blir helt fornøyd. Alt fra linux/XBMC til WIN7/XBMC eller mediaportal. Om noen har noen gode fungerende løsninger tar jeg gjerne i mot forslag
    Pc'en brukes til:
    Streaming av video fra NAS
    Spotify
    Streaming fra nett: Netflix og TvNorge webtv.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2600K er overkill til det du har planlagt å bruke den til. Gigabyte UD2H er et greit hovedkort. Er vel like greit å gå for et Z68 siden du har er cpu med ulåst multiplikator. Du kan jo alltids teste om HD3000 er nok til ditt bruk, så sparer du litt strøm ved å droppe det dedikerte grafikkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det i hovedsak et nytt, mindre, kabinett jeg er ute etter. Derfor hovedkortet evt må byttes. Resten av komponentene blir nok med om de passer inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Intel DH77-EB som er et meget bra kort til mediebruk, da det har CIR kontakt for tilkopling av IR mottaker, krever riktignok en spesiell CIR mottaker, men den er 10 ganger bedre enn de USB løsningene som florerer på nettet. Kortet har også plass til Mini Pcie kort som jeg bruker til kobling av 4 tv tunere. Se mer her: http://www.intel.com/content/www/us/...rd-dh77eb.html

Kabinettet jeg bruker er et jeg kjøpte fra Kina via aliexpress.com da det passet mine kriterier, se mer her: http://www.aliexpress.com/item/Mini-...783922661.html

Når det gjelder software så bruker jeg Mediaportal og bruker alle funksjonene inkl. TV server delen og er kjempefornøyd med det, hva er det du ikke er fornøyd med / ikke får til virke i Mediaportal? Mulig jeg kan hjelpe deg.
    Sist endret av terraluna; 12-15-2013 kl 23:47

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna Vis post
    Jeg bruker Intel DH77-EB som er et meget bra kort til mediebruk, da det har CIR kontakt for tilkopling av IR mottaker, krever riktignok en spesiell CIR mottaker, men den er 10 ganger bedre enn de USB løsningene som florerer på nettet. Kortet har også plass til Mini Pcie kort som jeg bruker til kobling av 4 tv tunere. Se mer her: http://www.intel.com/content/www/us/...rd-dh77eb.html

Kabinettet jeg bruker er et jeg kjøpte fra Kina via aliexpress.com da det passet mine kriterier, se mer her: http://www.aliexpress.com/item/Mini-...783922661.html

Når det gjelder software så bruker jeg Mediaportal og bruker alle funksjonene inkl. TV server delen og er kjempefornøyd med det, hva er det du ikke er fornøyd med / ikke får til virke i Mediaportal? Mulig jeg kan hjelpe deg.
    Finner ikke det hovedkortet du snakker om på Komplett, er det gammelt?

Så ikke så dumt ut det kabinettet. Hvordan var det med frakt og toll da du bestilte i fra den siden?

Det jeg ikke var helt fornøyd med var alt oppsettet rundt det. Hvilken version bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har vel adri hatt det inne heller, kjøpte mitt fra Proshop.no. Frakt på kabinett står jo i linken jeg sendte deg, toll er det ikke men du må regne med å betale moms på 25% og eventuelt tollgebyr.
    Jeg bruker den nyeste versjonen av Mediaportal, og kan være enig i at det kan være litt plundrete oppsett, men når en har gjort det noen ganger så går det greit. Jeg liker at det er et eget setup program for da får ikke kjerring og unger klådd så mye på ting i selve programmet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bomkjøp hvis du skal bytte hovedkort og kabinett? Det er ikke mye igjen av den da...

Dette har tilkobling til strøm direkte på hovedkortet og ville hatt et mye bedre skjermkort:

http://www.dustinhome.no/product/501...intcmp=con_sel

Men funker ikke til din prosessor selvfølgelig.

Lignende tråder

1. MENG 6P1 i nytt kabinett FERDIG 05.01.10
    By tipetu in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 14
    Siste melding: 01-06-2011, 17:11
  2. Nytt HTPC-kabinett fra Antec.
    By Stian216 in forum Generell HTPC
    Svar: 24
    Siste melding: 11-25-2008, 17:16
  3. nytt htpc kabinett
    By Pera^^ in forum Generell HTPC
    Svar: 0