Bygging av HTPC - Hjelp til oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygging av HTPC - Hjelp til oppsett

Som tittelen sier, så lurer jeg på om det er noen av dere som har erfaring samt tid og lyst til å hjelpe meg til å sette opp en komplett HTPC?

Jeg vil ta utgangspunkt i Streacom sine kabinetter. Dette grunner i at jeg synes de har et utrolig smekkert og "tidløst" design som jeg nokså sikker ikke kommer til å gå lei av med det første.
    Dette skal også være en maskin som skal vare lenge.

Kikker da på enten

1. Streacom FC10B Sort - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762699
    2. Streacom FC5S EVO Sølv - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762704

Alt. 2 skal også være i svart, men da jeg heller mest mot å ha et optisk drev i la jeg til den komplett.no hadde inne.

Jeg verdsetter stillhet, derfor er det ønsket å gå for et passivtkjølet kabinett.
    Vet at mange argumenterer at man ikke hører vifter når man ser på film osv, men det er om man har lavt volum i det daglige og når man er ferdig med å se på f.eks film, at jeg ikke vil bli overdøvet av viftestøy.

Bruken av HTPCen er primært streaming fra NAS, samt normal websurfing og fremvising av bilder (Muligens Lightroom).
    Gaming er ikke prioritert

Jeg har ikke satt opp noe budsjett, men sikter meg inn på "bang for the bucks", der kriteriene mine er tilfredsstilt og litt til, enn "nesten".

All hjelp settes stor pris på.

Og jeg tar gjerne i mot andre forslag av kabinett så lenge de er innenfor noelunde samme mål og har et "tidløst" design.
    (Må ikke være passivkjølt, såfremt man kan få til en støygjerrig kjøling)

Mvh
    Tomas

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uansett gått for en strømgjerrig prosessor, og tror jeg ville valgt en haswell i3;
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=797977

Hovedkort må passe til kabinett, men det er ingen vits i å overforbruke på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med tanke på strømforsyningen til Streacom er på 150w, iallefall den komplett har.

Men på den andre siden så har jeg etter mye lesing falt litt for at AMD kanskje er mer "bang for the bucks", tenker da på denne A10-prosessoren.
    Men så må man jo igjen tenke på temperaturer osv.

Når det kommer til hovedkort, er dette eksakt hvorfor jeg laget denne tråden. Det er et hav av kort der ute, om ikke alle passer, da sers FC5-kabinettet.
    Derfor håpet jeg på å få hjelp av noen av dere her inne, som gjerne er godt inne i "gamet" vet hva man burde kjøpe og hva man burde holde seg unna og hva som passer til hva.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hvilke hovedkort som passer best. Jeg antar det viktigste er å se på layouten i forhold til hvor heatpipes går.

Jeg ser kassene har maks TDP på 95W, men jeg tror ikke man skal strekke strikken for mye. A10-6800k har TDP 100W, mens A10-6700T har 45w TDP.

Uansett, prismessig er ikke forskjellen stor, så jeg antar det hele kommer an på bruken, men innenfor lavforbruksområdet holder jeg en knapp på Intel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til det første du skriver, så var dette grunnen til at jeg opprettet tråden. Jeg har lest i ganske mange timer, men jeg følte jeg bare forvillet meg mer og mer inn i jungelen. Derfor ønsket jeg konkret hjelp fra noen som har hands on-erfaringer med produktene.

Det må jo være noen her inne som har bygget seg en HTPC med nevte komponenter, som kanskje kunne tenke seg å hjelpe meg litt

Jeg har lest ganske mange tråder der Steacom er nevnt, men fra de starter til de bestiller og bygger HTPCen er ganske mye forandre, til og med kabinettene.

Jeg har kun erfaring med å bygge gaming-PCer, der jeg aldri har trengt å tenke på plass.

Lignende tråder

1. Hjelp til bygging av HTPC
    By ferlandsen in forum Generell HTPC
    Svar: 25
    Siste melding: 07-22-2010, 18:37
  2. Trenger hjelp til bygging av HTPC
    By Marky Mark in forum Generell HTPC
    Svar: 50
    Siste melding: 05-25-2010, 13:49
  3. Hjelp til bygging/anbefalinger HTPC
    By Helge* in forum Generell HTPC
    Svar: 14