Bygging av egen PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygging av egen PC

Hei er litt rusten i faget og tenkte jeg kunne stille noen spørsmål her inne. Har kjøpt diverse komponenter og skal installere 2 stk hardisker, (Samsung 840 EVO SSD 120 GB og Western Digital Red 3 TB og lurer på hvilken HDD jeg bør installere Windows 7 på, regner med SSD jobber mye fortere, men vet ikke om der er andre hensyn en bør ta og om all annen programvare også bør installeres på samme HHD ? Håper noen kan gi noen gode tips. Hvordan partiosjonerer man SSD i to partisjoner og hvordan tar en speilkopi av C partisjon med Windows for slik senere å kunne ta en rask gjenoppretting/tilbake-speiling fra denne når den blir treig som alle windows baserte blir med tiden ??

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du burde innstalere windows på ssd disken, av den grunn av at den jobber fortere.
    Jeg personlig legger inn alle programmer på ssd disken, mens spill flytter jeg ovet til den når jeg skal spille de, for å ikke bruke opp masse plass.
    Det jeg anbefaler er å ha ssd disken som ren windows og programvare disk, mens du bruker den andre harddisken til bilder, musikk, filmer og hva enn du ønsker å legge inn der.
    Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha to partisjoner på en 120gb ssd disken, men hvis du ønsker det så gjøres det på samme måte som med andre harddisker.
    http://www.disk-partition.com/window...windows-8.html

Hvis pcen din blir treig med tiden, så er det fordi du har for mange programmer som går samtidig og for mange programmer som strarter ved oppstart, så da er det greit å ta en litt oppryddning og slette programmer du ikke bruker og gå inn og sette programmer til å ikke starte opp ved oppstart.

Skal du ta en speilcopi, så kan du bruke dette programmet http://clonezilla.org/

Og som et lite tips, så vil du spare mye tid ved å bruke dette programmet når du har lagt inn windows og skal legge inn programmer du bruker eller trenger http://ninite.com/

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill

Lignende tråder

1. Egen tilbudstråd...
    By harman/kardon in forum Nye kategorier
    Svar: 9
    Siste melding: 01-07-2009, 01:06
  2. Lag din egen PlasmaDiskant!
    By Cellv14 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 7
    Siste melding: 12-03-2005, 21:55
  3. egen forsterker til sub!
    By Panasonic in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 02-15-2004, 14:17
  4. Egen nettside !
    By Nito in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 11-17-2003, 23:50
  5. Egen import.
    By lygren in forum Produkt -og prisjakt Video