Håpløse Radeon 9500 PRO.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håpløse Radeon 9500 PRO.

Etter å ha stresset i x antall timer med dette, er jeg på vei til å gi opp. Problemet er at jeg ikke får DVI utgangen på kortet til å virke :x Tingen er at det virket tidligere, men nå er det umulig å få til. Jeg har installert/avinstallert drivere til den store gullmedaljen uten å lykkes. Når jeg prøver å switche til DVI blinker monitoren min (vga) en gang, men det blir fortsatt ingen bilde på projektoren. Inni ATI kontrollpanelet har jeg ikke mulighet til å velge "Flat Panel" selv om kabelen er tilkoplet.
    Når jeg rebooter pc'n får jeg bilde på projektoren via DVI, men når skjermdriveren lastes rett før påloggings vinduet til XP, mister jeg bildet på projektoren. Monitoren virker alltid.

Noen tips?

VGA -> Monitor
    DVI -> Projektor

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver ikke hvilke drivere du har testet.
    Noen ganger er det greit å hente inn igjen en litt eldre driver.

Hvis du ikke har prøvd, så vil jeg uansett anbefale Omega sine drivere til ATI-baserte skjermkort.
    http://www.omegadrivers.net/

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver ikke hvilke drivere du har testet.
    De fleste tror jeg... Men har vel ikke prøvd eldre enn 4.1 da det definitivt virket med en nyere driver enn det tidligere.

Hvis du ikke har prøvd, så vil jeg uansett anbefale Omega sine drivere til ATI-baserte skjermkort.
    Jeg har testet Omega driverne, men det hjalp heller ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å dra ut VGA-kabelen og kun starte opp med DVI-tilkoblet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å dra ut VGA-kabelen og kun starte opp med DVI-tilkoblet.
    Jepp, har testet det også, men det samme skjer. Projektoren viser bilde frem til driveren lastes rett før Win XP logon lastes.
    Jeg testet også med en annen kabel igår, men det hjalp ingenting..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at det ligger igjen noen filer etter den gamle driveren når du innstalerer en ny! Se om du finner et program som fjerner driveren helt før du legger inn på nytt!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mitt 9700pro har jeg bestandig brukt denne fremgangsmåten, fjern Ati's kontrollpanel drivere, behold skjermkort driverne. Still begge skjermene til "standard skjerm" (i windows egenskaper for skjerm). Dette er fremgangsmåten for å kjøre via powerstrip.

Noe annet som du kan ha gjort feil er at du har stilt inn en oppløsning som projektoren ikke kan vise.

En bra måte kan være å bruke XP's innebyggde restore til å kjøre en restore på en dato som du vet at tingene virket ok!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at det ligger igjen noen filer etter den gamle driveren når du innstalerer en ny! Se om du finner et program som fjerner driveren helt før du legger inn på nytt!
    Har brukt ATI's eget "Catalyst uninstaller" program som burde ta det meste.

Noe annet som du kan ha gjort feil er at du har stilt inn en oppløsning som projektoren ikke kan vise.
    Har testet dette også. Jeg har testet med mange oppløsninger som har virket perfekt før, men som nå ikke virker.

Restore funksjonen kan jeg selvsagt bruke, men jeg tror det beste er en total reinstallering... (stress.....)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, det var det med alltid å ta images av harddisken før større endringer, da... Jeg har images flere år tilbake. Å lagre dem på cd- og dvd-rom koster ikke mange kronene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, det var det med alltid å ta images av harddisken før større endringer, da... Jeg har images flere år tilbake. Å lagre dem på cd- og dvd-rom koster ikke mange kronene.
    Sikkert en smart ide'. Men poenget her var vel at jeg ikke gjorde noen store endringer, og egentlig ikke vet hvorfor tingene ikke fungerer lenger . Det ser uansett ut til at det blir en formatering og reinstallering.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke begynne med en ny vane da? Ta første imaget etter bare installasjon av XP. Andre når du har installert oppdateringer og "ufarlige" programmer, som WinDVD osv. Tredje når du har installert ting med mellomrisiko, som antivirus, brannmur osv. Og fjerde like før du installerer det farligste: Skjermkortdriverne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke begynne med en ny vane da? Ta første imaget etter bare installasjon av XP. Andre når du har installert oppdateringer og "ufarlige" programmer, som WinDVD osv. Tredje når du har installert ting med mellomrisiko, som antivirus, brannmur osv. Og fjerde like før du installerer det farligste: Skjermkortdriverne.
    Kanskje en god ide'. Hvilket program bruker du? Finnes det noen som er gratis?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norton Ghost følger ofte med når man kjøper et skjermkort. Det er også i Norton System Works-pakken. Selv sverger jeg ti PowerQuest DriveImage. Hva man bruker er egentlig ikke så viktig som at man bruker noe. Enkleste og billigste løsning er å ta disken ut av HTPC-en og ta en full backup av den på en maskin der du har installert Windows' backupprogram. Men ikke ta en slik backup på samme pc som den som kjører systemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •