Internettproblemer - Hjelp? :-( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gulbrandsen8
    Problemet er at jeg ikke merker så mye til at det detter ut lenger, og nettet er bra når det bare er jeg som bruker det. Men så fort søstra mi logger på og begynner å bruke det(og det er bare oss to som bruker det), så blir det veldig tregt.. :-( Å for eksempel spille trådløst på PS3 samtidig som jeg er på PCen er fullstendig umulig til tider.
    Det høres en del mer lokalt ut, nesten litt som en IP konflikt egentlig men om man bruker standard innstillinger for dette i belkin rutern og 'automatisk' oppsett for enhetene så skulle det virkelig ikke skje.

Om du skal prøve noe nytt så hadde jeg først tatt med en rimelig ruter eller noe fra elkjøp og om det ikke hjelper har man 30 dagers retur rett

Som nevnt det er ikke bare bare og klaske opp et trådløst nettverk, det er faktiskt såpass mye som bør stemme at det er ofte enklere og legge kabel til alle dingser med en fast plass i hjemmet.

Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Jeg var feilretter for Altibox i Oslo i noen år. Innmeldte feil på Wi-Fi var vel noe av det verste jeg visste. Kunder som mente at utstyret til Altibox var dårlig fordi de ikke hadde dekning over 3 plan eller 100 meter av sted osv. Hovedproblemet var så og si alltid feil valg av kanal hos kundene. En rask kartlegging av nabolaget med montørtelefonen(android) og så var det bare å få konfigurert om nabolaget.
    Verste tilfellet var et helt borettslag hvor alle sendt på kanal 6.
    Føler med deg.
    Er jo også mange som totalt overvurderer hvor funksjonabelt slikt utstyr skal være også, for det mest normale Wifi utstyret uten spesial anntenner og slikt har jo ikke mer rekkevidde en ca 35m og tjukke vegger, annen RF støy etc trekker bare fra brukbar rekkevidde og hastighet. Så sånn sett sukker jeg bare tungt når folk med vått glimt i øya tror alt skal bli så bra når alt blir trådløst...

Må og nevne at eneste jeg kan komme på som er verre og driver support på enn wifi er printere...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som jeg har tenkt på i ettertid er at kanskje en av grunnene kan være at både modemet og routeren står så og si oppå TV-dekoderen og en BluRay-spiller med forsterker til høytalerne, og at dette da kan gi forstyrrelser?
    Nei. Det skal gå bra, men står trådløsrouteren bak TVen så kan du glemme å få noe særlig bra signal på den. Også dersom du bytter til Dark Knight...
    TVer, plasma som LCD dreper signalet ditt og lager et ganske effektivt sort hull for WiFi.
    Noe jeg tenkte på etterpå.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet med Wifi Anslyzer nå, som du sa, og det ser ut som at akkurat der routeren står så plukker den kun opp et signal fra et nettverk med kanal 6(mitt nettverk hadde kanal 1). Men om jeg går litt rundt i husett plukker jeg opp to nettverk med kanal 1, ett med kanal 6, ett med kanal 8 og ett med kanal 11.
    Alle signalene fra andre nettverk er ganske svake..

Noen forslag til hva jeg burde gjøre da?
    wifi-analyser er et fint verktøy, men jeg ville prøvd et målingsprogram(inssider) på pcen din. Du burde også gå til de stedene du faktisk skal sitte med en enhet som skal gå på det trådløse nettverket. Der kan signalet være vesentlig dårligere og/eller påvirket av en annet trådløst nettverk på kanaler i nærheten av kanal 1. Syntes det er synd at folk i denne tråden(ikke alle) anbefaler deg ny trådløs ruter istedenfor å snakke om grunnleggende feilsøking.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    wifi-analyser er et fint verktøy, men jeg ville prøvd et målingsprogram(inssider) på pcen din. Du burde også gå til de stedene du faktisk skal sitte med en enhet som skal gå på det trådløse nettverket. Der kan signalet være vesentlig dårligere og/eller påvirket av en annet trådløst nettverk på kanaler i nærheten av kanal 1. Syntes det er synd at folk i denne tråden(ikke alle) anbefaler deg ny trådløs ruter istedenfor å snakke om grunnleggende feilsøking.
    Du har åpenbart ikke lest tråden, og bare klaske opp nytt utstyr før man faktiskt vet det andre er defekt er like bak mål.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Du har åpenbart ikke lest tråden, og bare klaske opp nytt utstyr før man faktiskt vet det andre er defekt er like bak mål.
    Tror du har misforstått meg. Det jeg mente å formidle var det du sa + at man burde starte med grunnleggende feilsøking(joda, jeg har lest tråden).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •