Anbefalt hardware for Openelec (XBMC)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt hardware for Openelec (XBMC)

Hei,

Jeg er på jakt etter en ny liten box til å kjøre OpenElec på i stua. Jeg har sett litt på Zotac ZBOX, men går meg helt vill i alle de tilgjengelige modellene. Er det noen som har tatt seg jobben med å finne ut hva som er en god liten box (ZBOX eller tilsvarende) for effektiv å kjøre OpenElec på akkurat nå ? Jeg har ønske om rask oppstartstid og effektiv navigering i XBMC menyene.

På forhånd, takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører Openelec på en Intel Nuc (i3-versjonen). Jeg har 4 gb ram og en 32 gb ssd til den. Dette fungerer helt fint, den starter opp på rundt 15 sekunder, er stille (men varm, rundt 60C under load) og streamer lett filmer i 1080p. Tyngre skins som Aeon Nox fungerer også knirkefritt.

Hvis du bare skal kjøre Openelec trenger du ikke så mye kraft, så da ville jeg satset på denne versjonen i stedet:
    Intel DCCP847DYE - Barebone harddisk - Finn lavest pris, test og informasjon

Kjøp til en dæsj med ram, 2 gb holder i massevis, og en ssd av valgfri størrelse, så har du en fin liten boks som takler 1080p helt fint. Hvis du vil ha det enda billigere så kan du også fint droppe ssden og bare installere Openelec på en usb-pinne. Dette vil nok gjøre at oppstarten tar litt lengre tid, men jeg tviler på at det blir så veldig mange sekunders forskjell da Openelec er et veldig lettdrevet system.

Hvis dette virker interessant så er det en finfin tråd på XBMC-forumet som kan være verdt en titt:
    http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=140534

Hvis du velger denne løsningen, så husk at siden den er så liten så bruker ikke Nucen vanlige komponenter. Så du må kjøpe ram av typen SO-DIMM 204-pins og en mSATA ssd, hvis du skal ha en ssd. Dette finner du i de vanlige butikkene som Komplett o.l.

Edit: Det skal også nevnes at siden Intel har kommet med en ny generasjon prossesorer, så kommer de nok til å oppdatere Nucen i løpet av høsten eller vinteren. Dette kan være verdt å vente på da disse er mye mer effektive enn dagens prossesorer, og dermed utvikler de mindre varme. Dette er nok det største problemet med dagens pcer i dette formatet, så det bør være med i beregningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •