Aureon 7.1 lyd over FireWire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aureon 7.1 lyd over FireWire

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WTF?! Dette kaller de en test? Den sier jo ikke dritt, bortsett fra noe hersens oppgulp!

La meg sitere: "Avspilling av ferdig produsert materiale var uten antydning til forstyrrelser av noen art. Det hadde vi heller ikke ventet, siden kvalitetsnivået på integrert lyd og lydkort allerede er på høyde med det beste i stereosjappa."

Denne gjengen har virkelig peiling! Det verste av alt er at folk faktisk handler på oppfordring fra dinside.no

-----

Men hvordan er så dette produktet? Set at der en anbefalt i en annen tråd. Fungerer det slik at du kan koble den rett i effektforsterker?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en litt bedre test som jeg fant med at kjapt søk på Google:
    http://www.tomshardware.com/consumer/20040621/

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THG-testen var langt mer grundig og seriøs, men jeg savner en test på mer audiofilt/htpc-grunnlag. Om det er på nivå med Revo 7.1 så er det jo et kupp, men til den prisen er det kanskje mye å håpe på?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designmessig var det kanskje noe av det værste jeg har sett. Håper for TerraTec sin skyld at de tre røde lampene på fronten kan skrues av..

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vakkert er det ikke. Synd at ingen produsenter vil lage en seriøs surround-prosessor/pre-amp-erstatter. Skulle tro HTPC-markedet begynte å bli stort nok.
    Problemet er vel at alt som lages i dag enten er beregnet på spill, hjemmestudiobruk eller to-kanals hi-fi. M-Audio FW410 hadde vært midt i blinken om man hadde fjernet alt som gikk på musikk-bruk/opptak (ørten mikrofoninnganger etc.) - og gjerne alle de blinkende lampene også. Siden de ikke bryr seg om HTPC mangler det selvfølgelig bass-management.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig. Det finnes ikke noe fullverdig produkt som kan erstatte surround prosessoren...

Jeg vil gjerne tipse dere om denne linken på HiFi Sentralen. Synes det kommer fram endel interessante momenter, spesielt det med DAC'er som tar USB/Firewire. Det er kanskje neste skritt på prosessor/reciever markedet også: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...0;showall=true

Tråden har ikke så mye med akkurat dette kortet å gjøre.

Personlig savner jeg et ekstrernt lydkort som tilkobles USB/Firewire som kun har et sett utganger til PC høytalere (stereo) + alle typer digitalutganger, med mulighet for bit-perfect bypass. Enkelt og greit. Ikke noe tull. Desverre finnes det ikke noe slikt (så vidt jeg vet).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •