Råd: Blir dette en god htpc til netflix mv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd: Blir dette en god htpc til netflix mv?

Se handlelisten nedenfor.

Har gitt opp å finne noen "bokser" bortsett fra htpc som duger til HD-avspilling både fra nettverk, Wimp, Netflix, HBO, Comoyo osv. Oppdaget at komplett har tilbud på vifteløse kabinetter fra Streacom akkurat nå, og vurderer dermed å slenge inn en bestilling. Øker waf-faktoren betraktelig dersom det ikke er noen viftestøy. Valgte det litt høyere FC9-kabinettet fremfor FC5, med tanke på muligens å legge inn en ekstra HD etterhvert for å bruke maskinen til nedlasting og intern filserver. Bruker i dag en PC i kjelleren til dette, og er usikker på om jeg vil handle inn en egen server etterhvert eller ikke. Dermed helgardert (siden prisen uansett er lik og jeg ikke har noen plassutfordringer mtp kabinett).

Noen synspunkter på enkeltdeler/helhet? Er dette noe som vil holde i noen år? Og er det en grei htpc til prisen på totalt 4151,-?

Streacom FC9B Sort
    Varenr.:762697
    1.000,00 1.000,00

Streacom NANO150 PSU Adapter
    Varenr.:762701
    695,00 695,00

AMD A-Series A10-5700
    Varenr.:771688
    879,00 879,00

ASUS F2A85-M LE, Socket-FM2
    Varenr.:765466
    579,00 579,00

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
    Varenr.:744179
    499,00 499,00

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
    Varenr.:773515
    599,00 599,0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HTPC med Komplett.no - Intel Core i3-3220T Processor.

Denne er ikke direkte kjølig selv med viftekjøling (som dog er er musestille), tviler på at du får noe god opplevelse med en passiv kjølt AMD iallefall...

Jeg har både en iNtel og en AMD HTPC. Begge fungerer som en drøm, og begge er helt stille (men AMD løsninga var nok dyrere da den krevde litt mer på kjølesiden). Anbefaler deg å finne en vifte løsning, som ikke støyer istede. .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si at det er litt overkill med 1600mHz ram og den cpuen som skorob sa kommer til å bli varm, har lillebroren og den blir veldig varm når den jobber!, i hvert fall med stock kjølern, kan da bare forestille meg hvordan den blir vifteløs!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig ikke bare å smøre seg med litt tålmodighet, og se hva slags NUC'er som kommer til høsten, med Haswell prosessor?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap, så det vil være et bedre valg med Intel til vifteløst?Valgte amd siden jeg leste at disse var bedre på grafikksiden enn Intel sin hd4000.
    Men om jeg bytter til feks en i3 med hd4000 vil det fortsatt klare seg greit?
    Eller kanskje jeg bare skal bestille kabinettet nå siden jeg sparer en tusenlapp, og kjøpe innmat til høsten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleva
    Crap, så det vil være et bedre valg med Intel til vifteløst?Valgte amd siden jeg leste at disse var bedre på grafikksiden enn Intel sin hd4000.
    Men om jeg bytter til feks en i3 med hd4000 vil det fortsatt klare seg greit?
    Eller kanskje jeg bare skal bestille kabinettet nå siden jeg sparer en tusenlapp, og kjøpe innmat til høsten?
    Du kan trygt bruke Intel, har selv en maskin med i3-2120T og det funker som en drøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grafiksidan är AMD's apu överlägset i denna prisklass. Oleva, ditt oppsett ser väldigt bra ut.

1600mhz minne ger väldigt stor skillnad på AMD kontra Intel. Faktist så skalerar AMD med minne ända upp till 2400mhz med goda resultater.

Det enda jag hade bytt ut är hovedkortet. A85, första revision har en del problem, men det finns ett som heter:

ASRock FM2A85X-ITX - Hovedkort - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Det kostar ett par hundringar mer men ger desto mer tillbaka.

Intel i3 finns inte med haswell till Desktops.

Den billigaste i3 med HD4000, som är det minsta man bör ha om man bygger htpc idag är denna:

Egenskaper for Intel Core i3 3225 3,3Ghz Socket 1155 Box

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hk-et passer ikke i kabinettet, da strømkontakten vil komme i konflikt med heatsinken når den er plassert slik.Er lettest å finne mATX-kort som er kompatible med kabinett.

er det enighet om at amd blir mye varmere enn Intel, og for varm for passiv kjøling?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om AMD selv har fått det til å fungere ihvertfall. Blir litt usikker på hva jeg skal gå for nå...

AMD Shows Off Silent A10-5700 System | techPowerUp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PCen bygget med komponenter som beskrevet i første post. Fikk noen utfordringer med HK i kabinettet da CPU på dette tydeligvis er plassert lengre frem enn det kabinettet er laget for, og de medfølgende heatpipes fikk da ikke plass. Løste dette med å fjerne USB-kontaktene i kabinettet som var plassert på høyresiden fremme, da gikk det akkurat. Ikke noe problem siden jeg ikke har behov for disse USB-kontaktene, men tror det er mulig å bestille heatpipes som er omvendt av de medfølgende (lengste bak) så jeg kan fikse dette senere.

Temperaturmessig har jeg så langt ikke opplevd noen problemer så langt. Kabinettet ble meget varmt(forsåvdt et godt tegn ifht at varmespredningen fungerer) da jeg drev og syslet litt rundt i BIOS (CPU-temp viste da 62c), men har lugnet seg etter at OS er installert. Nå har det bare en god lunk når det er i bruk. Testet litt med Win8 (Netflix, HBO, Youtube mv i full HD) og XBMC. Alt fungerer fint

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med CPU plassering. Har produsentene i manuellene sagt noe om hvilke hovedkort som skal passe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våldsamt varmt :O

Tänk på att SSD inte fungerar väldigt bra i värme. De flesta har en max på ca 80 grader innan de inte orkar mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Dette med CPU plassering. Har produsentene i manuellene sagt noe om hvilke hovedkort som skal passe?
    Ja, de har en diagramtegning som viser krav til kompabilitet (men ikke liste over kort som garantert passer). Var mest oppmerksom på at ikke strømkontakt mv skulle komme i veien for heatpipes, så tenkte ikke da på at selv plasseringen av CPU kunne være ukurant...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Våldsamt varmt :O

Tänk på att SSD inte fungerar väldigt bra i värme. De flesta har en max på ca 80 grader innan de inte orkar mer.
    Har målt litt nå under vanlig bruk. Når Netflix har gått en stund på full HD viser Speedfan Temp 1: 47c, Temp 2: 37c, Temp 3: -128c(?) og HD Temp: 35c.

"Core temp 1.0 rc5" viser helt andre temperaturer(???), den angir bare CPU #0 og den ligger rundt 23c og maks 34c etter en times bruk.

Dette vil tilsvare normal bruk av PCen, er dette ok temperaturer?

PS: Noen som vet hvordan jeg kan løse problematikk med HDMI-lyd som faller ut når TV skifter signalkilde? HDMI Audio vises da i Widows som ikke tilkoblet. Restart av maskin eller nappe HDMI-kontakten ut og inn igjen fikser problemet. Har ikke installert produsentdrivere utover det som win8 automatisk legger inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fina och låga temperaturer det Reagerade mest på det bios visade tidigare. 62c idle i bios är ruskigt varmt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •