VPN - Anonym surfing - Erfaringer/utfordringer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 158
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Bruker du også PIA appen eller bruker du en annen protokol? Full speed er slettes ikke værst. Men Sverige er jo nærmere så det har jo litt å si. Men er det torrent program vi snakker da eller vanlig nedlasting? Sverige har jo ikke port forward servere, så isåfall er du ekstremt heldig.
    Bruker PIA
    Etter å ha lest litt her så ser jeg at speedtest ikke er til å stole på.

Ser ut til at den capper på 3,1mbyte. Noe som jeg er fornøyd med ettersom jeg har en 30mbit linje.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja 3,1 MB/s høres riktig ut på den linja, så det er ikke noe å klage på nei.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei bra fart det, er ca 84% av linja. Ikke dårlig.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått seeding til å fungere med vpn?
    Jeg får opp "not connectable".
    Prøvde å legge inn portnummer og fwd i router softwaren, så ikke ut til aty det hjalp

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken server bruker du?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hvilken server bruker du?
    Takk for svar

Server?
    Privateinternetaccess, står Sweden.
    Det ga deg kanskje ikke så mye svar eller?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Noen som har fått seeding til å fungere med vpn?
    Jeg får opp "not connectable".
    Prøvde å legge inn portnummer og fwd i router softwaren, så ikke ut til aty det hjalp
    Jeg får opp hastighet på torrent bra, men heller laber ned hastighet..

edit: Bruker BTGuard
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Takk for svar

Server?
    Privateinternetaccess, står Sweden.
    Det ga deg kanskje ikke så mye svar eller?
    Svenske servern har ikke portforwarding. Prøv med den nederlanske, jeg får topp fart på den. Både opp og ned. Bruker PIA selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg får opp hastighet på torrent bra, men heller laber ned hastighet..

edit: Bruker BTGuard
    Mest sannsynlig er dette fordi din ISP struper UDP tilkoblinger. Nå vet ikke jeg hvilken potokoll du bruker eller hva du har testet, men BTGuard har en server som bruker TCP tilkobling,alle de andre bruker UDP. Du burde teste den som bruker TCP tilkobling, burde løse dine problemer. Mulig denne er tilgjengelig kun for OpenVPN. Se denne linken for setup: https://wiki.btguard.com/index.php/O...dows_Vista/7/8

Utifra hva jeg kan se så har ikke BTGuard noen servere for port forwarding, så du vil nok kansje ikke få optimal hastighet uansett i et torrent program.
    Men TCP tilkobling burde løfte hastigheten ett hakk hvertfall, om din ISP stuper UDP tilkoblinger.

Kom tilbake å si om det fungerte slik at andre evt kan ha nytte av det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går de etter VPN tilbyderene ja, tok ikke lange tia

Svenske VPN-tilbydere får kuttet pengestrømmen - Hardware.no
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe nytt akkurat, det er flere mnd siden paypal begynte å stoppe pengestrømmen til diverse VPN levrandører. Men det fins alltids måter å betale på.. Bitcoin ftw!

Det neste steget blir vel å forby VPN for privatpersoner. De kan jo ikke forby VPN generelt siden mange bedrifter er avhengie av en slik løsning av sikkerhetsmessige grunner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig er dette fordi din ISP struper UDP tilkoblinger. Nå vet ikke jeg hvilken potokoll du bruker eller hva du har testet, men BTGuard har en server som bruker TCP tilkobling,alle de andre bruker UDP. Du burde teste den som bruker TCP tilkobling, burde løse dine problemer. Mulig denne er tilgjengelig kun for OpenVPN. Se denne linken for setup: https://wiki.btguard.com/index.php/O...dows_Vista/7/8

Utifra hva jeg kan se så har ikke BTGuard noen servere for port forwarding, så du vil nok kansje ikke få optimal hastighet uansett i et torrent program.
    Men TCP tilkobling burde løfte hastigheten ett hakk hvertfall, om din ISP stuper UDP tilkoblinger.

Kom tilbake å si om det fungerte slik at andre evt kan ha nytte av det.
    Takk for tipset, visste ikke hva den skulle gjøre nei. Har OpenVPN på ene pc, og vanlig VPN kun i nettverkinstilling på andre maskinen. Skal teste det ut og gi tilbakemeld.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal til bulgaria om ei uke og regner med at jeg ikke får netflix til å fungere der sånn uten videre. kan noen svare på om norsk netflix fungerer fra svensk ip?
    har en vpn konto (private internett access) som jeg kunne installert på laptopen for å få svensk ip.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som ønsker privatliv med høy grad av fleksibilitet og uten ulempene mer eller mindre tvilsomme VPN-leverandører kan ha på andre trafikkaspekter så kan jeg anbefale følgende tilnærming:

1. Sett opp en PC med Linux som gateway/brannmur/router mot internett i nettverket ditt
    2. Anskaff VPN-løsninger etter behov, OpenVPN-baserte anbefales fordi disse er gir fullverdig funksjonalitet uten behov for en mer eller mindre jalla/tvilsom 3. parts klient. Sleng også på tor satt opp som en transparent proxy og eventuelle andre gateways du har tilgjengelig (f.eks en OpenVPN eller IPSec/GRE tunnel til kompiser/jobb/foreldre)
    3. Benytt iptables i kombinasjon med policy routing i Linux til å selektivt styre hvilken trafikk som skal sendes til de ulike gatewayene. Vi snakker her om at man helt trivielt (etter korrekt grunnoppsett) kan sende web-trafikken fra f.eks en enkelt IP i nettverket (ideelt sett en helt dedikert VM) gjennom tor, torrent-port trafikken (for nedlasting av Linux ISOer..) via OpenVPN-tunnelen, det åpne WLANet for gjestene dine gjennom tor (for ikke få kjeft om naboen laster ned barneporr) og resten gjennom egen ISP for å unngå problematikk med redusert ytelse og f.eks e-post. Det er også lett å legge til flere VPN og eventuelle gatewayer via andre internettilknytninger når man først har skjønt hvordan ting fungerer.

Dette gir en robust løsning som kan fungere svært spesifikt for individuelle porter eller eventuelt for hele nettverket, uten å ha individuell konfigurasjon på den enkelte maskin. Alt enkelt vedlikeholdt og styrt via noen standard iptables regler og et par smarte løsninger i nettverk- og VPN-konfigurasjonen.

En annen ting:

Har man tilfeldigvis tilgang på en seedbox så sørger man for å ta en provider med OpenVPN innebygget i pakken. Man benytter heller ikke ftp eller http for å laste ned. Man går jo selvsagt for en protokoll som egner seg for å skuffe data sikkert og effektivt, f.eks rsync eller sftp. Jeg kan anbefale en tilnærming med et lite rsync script som kobler seg opp og syncer nytt innhold automatisk med noen timers mellomrom. Da vedlikeholder alt seg selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg windows mann selv, men løsningen din høres ut som en god løsning den. Jeg satt opp en arch linux distro en gang bare for å lære litt, så helt ny på linux er jeg ikke, men det er en stund siden. Men hvilke fordeler vil en slik løsning ha til fordel for windows? Man kan vel strengt tatt oppnå samme effekt med routing i windows. Det er vel bare å sette opp persistent routes for å styre trafikken dit man vil. Har man en router med DD-WRT firmware også så er jo det glimrende. Dog jeg kan se nyttigheten ved å ha en linux server som brannmur. Men annet en det kan man vel få akkurat samme løsning med windows om ikke jeg tar feil?

Men det hadde vært morro å lære seg dette i linux også, kan du linke til noen guider for de som er interissert? Jeg kunne tenke meg å sette opp en VM i windows for å oppfriske linux kunnskapen igjen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    skal til bulgaria om ei uke og regner med at jeg ikke får netflix til å fungere der sånn uten videre. kan noen svare på om norsk netflix fungerer fra svensk ip?
    har en vpn konto (private internett access) som jeg kunne installert på laptopen for å få svensk ip.
    Norsk netflix vil du ikke kunne få, du får i såfall den svenske katalogen. Men ja det er bare å logge inn med den norske kontoen hvis du tenkte på det, du vil bare få katalogen til den IP'en logger inn med, svensk i dette tilfelle.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg windows mann selv, men løsningen din høres ut som en god løsning den. Jeg satt opp en arch linux distro en gang bare for å lære litt, så helt ny på linux er jeg ikke, men det er en stund siden. Men hvilke fordeler vil en slik løsning ha til fordel for windows? Man kan vel strengt tatt oppnå samme effekt med routing i windows. Det er vel bare å sette opp persistent routes for å styre trafikken dit man vil. Har man en router med DD-WRT firmware også så er jo det glimrende. Dog jeg kan se nyttigheten ved å ha en linux server som brannmur. Men annet en det kan man vel få akkurat samme løsning med windows om ikke jeg tar feil?

Men det hadde vært morro å lære seg dette i linux også, kan du linke til noen guider for de som er interissert? Jeg kunne tenke meg å sette opp en VM i windows for å oppfriske linux kunnskapen igjen.
    Du trenger policy routing med iptables jmark i mangle-tabellen for å få til dette. Med det mener jeg flere parallelle routingtabeller. Dersom du prøver å kjøre Windows med f.eks 4 samtidige default gateways, som jo er det du trenger i dette tilfellet, så blir alt fullstendig upålitelig og uberegnelig. Man kan ta den noe mindre upålitelige utveien med prioritering av ulike default gateways, men problemet med dette er at man fremdeles ikke kan garantere at trafikken man ønsker ut en gateway ikke plutselig fyker ut en annen gateway siden alt routes etter samme routingtabell.

Windows Servere støtter så vidt meg bekjent ikke policy routing i det hele tatt. Dette trengs fordi du ønsker å route baser på ting som source ip, port og annet snacks, ikke bare destinasjons-IPen man typisk router på. Ergo kan faktisk ikke Windows-platformen løse denne problematikken på en tilfredsstillende måte i det hele tatt. Hvordan det er med støtten for flere samtidige routing-tabeller vet jeg heller ikke, siden man vanligvis ikke ville benyttet Windows til denne typen oppgaver.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I see your point.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Man kan ta den noe mindre upålitelige utveien med prioritering av ulike default gateways, men problemet med dette er at man fremdeles ikke kan garantere at trafikken man ønsker ut en gateway ikke plutselig fyker ut en annen gateway siden alt routes etter samme routingtabell.
    Det var vel i grunn slik jeg tenkte det ja, om man router på destinasjons IP er jo vanligvis ikke dette et problem. Men om skal route på source IP og port så ser jeg jo at det ikke fungerer.

Du har vel også rett i at windows ikke støtter policy routing, jeg trodde det men det var jo ikke tilfelle. Men har man en DD-WRT router kan man derimot benytte policy routing. Om man fremdeles vil kjøre windows mener jeg, så fixer jo en DD-WRT router biffen. Nå er jo DD-WRT linux basert så det blir vel kansje en side av samme sak. Men det er jo en mulighet om man vil benytte windows hvertfall.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snip snip
    Sist endret av b-ill; 12-02-2013 kl 13:24

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en VPN som virker bra? Har brukt PIa frem til nå men de siste 2 ukene så har hastigheten min på nedlasting vært på ca 1/3 av hva den skal og har vært. Kontaktet PIA kundeservice og har prøvd alle tipsene de kom med men ingenting hjalp.

Så nå er PIA avinstallert og da fungerer selvsagt alt fint. Har betalt for ett år hos PIA men det koster jo ikke all verden akkurat.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •