VPN - Anonym surfing - Erfaringer/utfordringer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 158
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal teste ut dette i kveld når jeg er hjmme fra jobb
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strike: gjorde som du skrev i forrige tråd og nå har jeg plutselig så godt som full hastighet, youtube osv funker som bare det, ingen buffer pauser, ved nedlasting ligger jeg der jeg skal og nå funker også kill switch

Må være hacker du vel? eller statsansatt som leter etter folk å sjekke
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha.. Ja,nå må dere passe dere, eller så kommer "vi" og tar dere.. :P
    Men så flott at det ordnet seg. Jeg har jo brukt VPN noen år, så noen triks og diverse info har jeg jo fått med meg oppigjennom.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra! Tusen takk for kjempehjelp i denne tråden!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig det vettu!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcn hadde restartet seg en eller annen gang i natt og når jeg slo den på igjen nå så fikk den ikke kontakt med nett,VPN klarte ikke å koble til og jeg måtte avinstallere den for å komme på nett.Installerte på nytt og nå funker det knall igjen. Uten å le3gge inn portnr osv slik Strike skrev her.

Kill switch funker også

EDIT: litt rask i svinga her nå selvsagt...Funker ikke på vanlig surfing, kun utorrent. alle torrenter forblir grønne og det står seeding på de selv om opp og ned hastighet går gradvis ned og blir borte når je3g disconnecter VPN.Connecter så går opp og ned hastighet gradvis opp igjen. Utorrent er fremdeles sperret selv om torrentene er grønne? før jeg avinstallerte VPN så ble torrents røde når jeg koblet iffra VPN.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utorrent skal være blokkert, selv om torrentene er grønne, så lenge den ikke laster opp/ned så skal det være greit. Du kan jo sjekke med TCPview programmet som jeg la link til lenger bak for å være helt sikker,så ser du fort om det går trafikk eller ikke. Men jeg tror det er firewall regelen som trer i kraft igjen, siden du får vanlig nett. Og at kill switch har sluttet og fungere igjen. Blir det forandring hvis du legger inn settings jeg skrev sist?

Det du kan prøve på hvis det ikke funker å legge inn de settings jeg skrev sist, er å prøve og avinnstallere igjen, men denne gangen også fjerne TAP adapteret og driveren, dette gjør nemmelig ikke programmet selv når du avinstallerer. Etter du har avinstallert, så høyre klikker du på computer og velger properties, velg så device mananager, under network adapters så finner du TAP adapteret, høyreklikk på den og velg uninstall, husk å huk av for å fjerne driveren.

Etter du har gjort dette så restarter du pc'en. Legg så inn PIA på nytt igjen å se om ting funker som de skal.

Btw om det skjer flere ganger at pc restarter og du ikke får nett, så ikke avinnstaller og legg inn på nytt uten å prøve å la windows fixe problemet. Høyreklikk på internett tilkoblings ikonet i taskbaren og velg troubleshoot problems. Windows vil da prøve å rette evt ting som er galt automatisk. I de fleste tilfeller funker dette bra.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do er egen reinstallering av driver under PIA i programmer fanen syns jeg jeg så.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cactusvpn Den beste syns jeg, og vel også en av de aller billigste. Bare servere i us, uk, og nl, men veldig rask hastighet, og torrent er tillatt på nl serveren 4.99 dollar for us,uk eller nl, 6.99 dollar for us, uk og nl. https://billing.cactusvpn.com/aff.php?aff=391

Privatvpn.se Er vel like bra som Cactusvpn, men også litt dyrere, men har til gjengjeld servere i flere land. 49 kr pr mnd.

boxpn.com ganske bra...men ikke helt i samme klasse som de to første mener jeg, og opplevde sider hang seg... 5.99 dollar pr mnd.

Privateinternetaccess Helt ok...omtrent som boxpn vel, ikke i samme klasse som de to øverste... 6.95 dollar pr mnd.

astrill.com Bra tjeneste. Vurderte denne også, stort sett rask fart og raskt svar fra support også...men litt for dyr syns jeg når billigere er like bra... 3 mnd 29,95 dollar.

anonine veldig raskt og bra...og billig...men kun servere i Sverige..kobler seg av til tider... fra 34 kr. pr mnd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testa noen av de som skal være de beste vpn, her er min erfaring med de

Cactusvpn Den beste syns jeg, og vel også en av de aller billigste. Bare servere i us, uk, og nl, men veldig rask hastighet, og torrent er tillatt på nl serveren Veldig enkel å bruke. 4.99 dollar for us,uk eller nl, 6.99 dollar for us, uk og nl. Anbefaler denne https://billing.cactusvpn.com/aff.php?aff=391

Privatvpn.se Er vel like bra som Cactusvpn, men også litt dyrere, men har til gjengjeld servere i flere land. 49 kr pr mnd.

boxpn.com ganske bra...men ikke helt i samme klasse som de to første mener jeg, og opplevde sider hang seg... 5.99 dollar pr mnd.

Privateinternetaccess Helt ok...omtrent som boxpn vel, ikke i samme klasse som de to øverste... 6.95 dollar pr mnd.

astrill.com Bra tjeneste. Vurderte denne også, stort sett rask fart og raskt svar fra support også...men litt for dyr syns jeg når billigere er like bra... 3 mnd 29,95 dollar.

anonine veldig raskt...og billig...men kun servere i Sverige, og ikke den beste support...kobler seg av til tider...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjerne skrive hva du har testet i dine undersøkelser. Billig og dyr er vel noe de fleste skjønner, men bra.. Hva vil det si? Er vel meningen brukere skal få noe ut av dine tester, jeg regner med det var derfor du postet. Basert på dette kan jeg ikke se noen verdi i testingen din, ikke for andre hvertfall.. Hva er grunnlaget for testene, hva testet du,hvorfor og hva kom du fram til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=strike]Du kan jo gjerne skrive hva du har testet i dine undersøkelser. Billig er vel noe de fleste skjønner, men bra.. Hva vil det si? Er vel meningen brukere skal få noe ut av dine tester, jeg regner med det var derfor du postet. Basert på dette kan jeg ikke se noen verdi i testingen din, ikke for andre hvertfall.. Hva er grunnlaget for testene, hva testet du,hvorfor og hva kom du fram til?[/QUOTE

Hastighet og stabilitet er det viktigste for meg i alle fall, og er hovedsakelig det jeg har testet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bare lurte jeg, men da skjønner folk grunnlaget av testen din og det er jo litt vesentlig å ha med synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Ok, bare lurte jeg, men da skjønner folk grunnlaget av testen din og det er jo litt vesentlig å ha med synes jeg.
    Jeg har adsl linje... har litt over 12 mb/s ned, og ca 0.6 opp... får nesten samme som hjemmelinja mi med de som er best i test. Har brukt en god del tid på å teste og finne ut hvilken vpn jeg skal ha

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker veldig bra så langt hos meg, men torrents går utrolig langsomt. fra 1-10 kbps. Har 20mbps linje.

Har googlet litt, og hastigheten er bra ellers bortsett fra utorrent. Har ikke prøvd å legge inn utorrent på nytt etter jeg installerte vpn, men byttet fra UDP til TCP siden jeg så det løste seg for en på forumet. Ingen forbedring her så langt, men skal prøve en restart og forske litt mer på det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1-10 KB/s var svært lavt, skjønner du ikke er fornøyd med det.. Hvor lenge lot du torrentene kjøre? Spessielt hvis du kobler til en server uten port forwarding bør du vente 20-30 min før du leser av hastigheten. Men du vil nok få bedre hastighet om du aktiverer port forward og kobler til en av serverene som støtter det. Prøv også og legg inn settings som jeg ga til JosRuu på forige side.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lot den stå en halvtime-times tid mener jeg, men med udp så sto den nok kanskje bare 10 min før jeg byttet til tcp. Fikk da opptil 200 kbps. Skal sjekke forrige side

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reinstallerte TAD driver nå uten å avinstallere PIA VPN og nå funker kill switch på alt, ikke bare på utorrent.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, da vet du hva du skal gjøre hvis det skjer igjen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,lærer litt av dette også en kompis av meg skulle også ha dette så da er det greit at jeg har prøvd og feilet litt selv først!

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •