VPN - Anonym surfing - Erfaringer/utfordringer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 158
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har nå installert private internet acsess sin VPN og startet opp og er tilkoblet men under nettverks innstillinger får jeg opp 2 nett.ene er privat og er tilkoblet, det andre er offentlig og ikke tilkoblet nett. Det er vels ikkert det som da er VPN.

Men tror ikke det funker slik det skal, for jeg har gjort firewall guiden din men da jeg deaktiverer vpn så skjer det ingenting i utorrent. og prøver jeg dns leak testen din kommer det først opp at jeg er i nederland og i rubrikken under der, tyskalnd og den nederste står det eidsiva bredbånd norway i...

hvordan setter jeg opp og får det til å fungere slik det er ment? Trenger egentlig bare vpn på utorrent men er det like lett å sette det på alt så hvorfor ikke.

EDIT: hvis jeg høyreklikker på local area network connection 2, altså VPN så får jeg opp at hastighet er 10 mps. på det andre så er det 100mps, er dette riktig?
    Vet ikke om du har fått det med deg, men jeg skrev tidligere i tråden at Private internet access har disse "sikkerhets funksjonene" innebygget i appen, så da trenger du faktisk ikke følge disse guidene. Det er for de som ikke har slike funksjoner i sin app.

Høyreklikk på PIA sin app i taskbaren og velg settings, trykk på advanced. Her huker du av for "VPN Kill Switch" og evt "DNS Leak Protection" for du lekker din DNS. Og husk å save.

Det er alt du trenger å gjøre så er du safe. Test gjerne om det funker ved å starte å laste ned noe så høyreklikker du på appen og kobler fra. Nå skal hele din internet kobling være død.

Btw: det hender noen ganger at en av (eller begge) nettverkene viser at du ikke har tilkobling til internett men likevel har det. Bare la det stå en stund så bruker det å endre seg evt koble fra og på igjen.

Det du må huske på nå er at om du vil surfe på vanlig nett igjen så må du inn i appen og ta av hakene som du satte på over før du kobler fra.

Edit: Dette med hastigheten på local area connection skal du ikke tenke på, det er bare LAN speeden. Som ikke er relevant for VPN tilkoblingen.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det nå Nå kontaktet kundeservice deres og fikk litt hjelp der og nå finner ikke dnsleaktest.com meg, står oppført i tyskland nå. men på speedtest.net så får jeg bare ca 10mb i nedlasting og jeg har 25mb linje...

men i utorrent så får jeg 2,5mb/s. mener jeg hadde over 3.0 før jeg installerte vpn men litt blir vel borte.men ikke at det skal bli halvert i følge speedtest.net vel?

disconnecter jeg vpn nå så stopper iallefall utorrent men internett ellers funker. har jeg gjort noe feil da? eller skal det være slik? det viktigste er jo at utorrent forblir skjult.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får full fart ned via den svenske serveren

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det nå Nå kontaktet kundeservice deres og fikk litt hjelp der og nå finner ikke dnsleaktest.com meg, står oppført i tyskland nå. men på speedtest.net så får jeg bare ca 10mb i nedlasting og jeg har 25mb linje...

men i utorrent så får jeg 2,5mb/s. mener jeg hadde over 3.0 før jeg installerte vpn men litt blir vel borte.men ikke at det skal bli halvert i følge speedtest.net vel?

disconnecter jeg vpn nå så stopper iallefall utorrent men internett ellers funker. har jeg gjort noe feil da? eller skal det være slik? det viktigste er jo at utorrent forblir skjult.
    Speed test er ikke alltid like korrekt. Det beste er å måle en faktisk nedlasting. Og med tanke på at du får 2,5mb så er nok det max med tanke på 10-20% overhead pga kryptering, så det stemmer veldig bra.

Men noe er feil ja, for hele internet koblingen din skal dø ut og ikke bare utorrent. Sikker på at du har huket av "kill Switch"? Prøv å fjern hakene, koble fra, koble til igjen og sett på hakene og koble fra igjen og sjekk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Jeg får full fart ned via den svenske serveren
    Bruker du også PIA appen eller bruker du en annen protokol? Full speed er slettes ikke værst. Men Sverige er jo nærmere så det har jo litt å si. Men er det torrent program vi snakker da eller vanlig nedlasting? Sverige har jo ikke port forward servere, så isåfall er du ekstremt heldig.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde å slå på port forewarding nå og koble til både sverige og nederland men får bare 10-12mb ned på speedtest.utorrent ligger på 2,4mb/s og legger jeg inn port nummeret VPN bruker der så går hastigheten i utorrent rett i kjelleren..
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....What? Høres utrolig merkelig ut for å si det mildt. Bruker du UDP eller TCP tilkobling i appen?

Edit: Akkurat hvilken port legger du inn? Mistenker du legger inn feil.
    Edit 2: Jeg tror du legger inn den porten som står inne i selve appen, og det skal du ikke. Når du kobler til en port forward server så tar det noen sec så kommer det opp port om du fører musen over ikonet i taskbaren,det er denne som skal legges inn.

Jeg tror også det var firewall regelene som du lagde i sted som trådde i kraft når utorrent stoppa,men resten fungerte. For du hadde vel ikke "home network" og public network" første gang. Her tror jeg feilen lå. Mulig du også glemte å huke av "kill switch"?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter noen sekunder til det kommer opp connected og port nr på VPN ikonet. Dette nummeret har jeg lagt inn i utorrent under nedlastingsfanen(?) i innstillinger. Da går hastigheten rett ned umiddelbart.
    Og kobler jeg ifra VPN så er det kun utorrent som stopper, dette sikkert pga jeg la inn en regel i firewall? Men alt annet funker.

Home network og public network har vært der siden jeg la inn VPN men på public network står det ingen tilkobling.

Kill switch er aktivert i appen sammen med dns leak.
    Så det eneste jeg ikke er fornøyd med nå er at jeg får så lav hastighet på speedtest.
    Men hvordan kan utorrent få såpass hastighet når speedtest ikke klarer mer enn 50%?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil pandora virka på min squeezebox duet, hvis jeg kjøper VPN router, og lar VPN gå gjennom den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sånt som dette f.eks er ikke godt nok bruke?
    Hide IP - Hide IP address and protect privacy - Hide-IP-Soft.com

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter noen sekunder til det kommer opp connected og port nr på VPN ikonet. Dette nummeret har jeg lagt inn i utorrent under nedlastingsfanen(?) i innstillinger. Da går hastigheten rett ned umiddelbart.
    Og kobler jeg ifra VPN så er det kun utorrent som stopper, dette sikkert pga jeg la inn en regel i firewall? Men alt annet funker.
    At hastigheten går rett ned når du legger inn port virker for meg utrolig merkelig. Nå har ikke jeg brukt utorrent på en stund, men skal du ikke legge porten under "connection" eller tilkobling på norsk? Og ja det er nok firewall regelen som slår inn.

Home network og public network har vært der siden jeg la inn VPN men på public network står det ingen tilkobling.
    Første gang skrev du at du fikk offentlig og private, derfor funket ikke regelen første gang. Tenkte bare jeg skulle nevne det.

Kill switch er aktivert i appen sammen med dns leak.
    Tydligvis så fungerer ikke kill switch. Dette kan du jo enkelt sjekke selv, det kill switch gjør er nøyaktig det samme som i den siste guiden om å slette default route fra routing tabellen.

Koble fra VPN med kill switch aktivert, åpne cmd å skriv route print se så om den defaulte routen til din router er der fortsatt. Og det vil den nok mest sannsynlig være. Ergo er noe galt med kill switch funksjonen i din app. Nå har den jo akkuart blitt oppdatert og jeg har sett en post i forumet dems at killswitch slutta å funke etter oppdateringen, riktignok bare en bruker men. Dette kan jo være tilfelle.

Nå har du jo et fungerende oppsett med at utorrent stopper pga firewall, men er du som meg så vil jeg at ting skal funke som det er ment. Om jeg var deg ville jeg prøvd å avinstallere appen samt TAP-driveren, og legge inn en eldre versjon av appen. F.eks v.28 som det ikke skal være noen problemer med Dev-Host - installer_win_v.28.exe - The Ultimate Free File Hosting / File Sharing Service

Så det eneste jeg ikke er fornøyd med nå er at jeg får så lav hastighet på speedtest.
    Men hvordan kan utorrent få såpass hastighet når speedtest ikke klarer mer enn 50%?
    Fordi speedtest ikke alltid er like nøyaktig, som jeg sa så skal du ikke stole på de. Det sikreste for å teste faktisk hastighet er å laste ned en fil fra en server med høy bandwith eller masse seeds om man bruker torrent. Får du 2,4 MB/S så er det 19,2 Mb/s.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Vil pandora virka på min squeezebox duet, hvis jeg kjøper VPN router, og lar VPN gå gjennom den?
    Nå kjenner ikke jeg til pandora ikke har jeg squeeszbox heller, så akkurat det kan jeg ikke svare på. Jeg vet bare at pandora er tilgjengelig i USA så det bør funke om du bruker en server basert i USA.

Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Så sånt som dette f.eks er ikke godt nok bruke?
    Hide IP - Hide IP address and protect privacy - Hide-IP-Soft.com
    Jeg vet ikke hva slags løsning de benytter seg av, mulig det er proxy?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen nevnte DNS lekasje.
    Dette kan også skje via IPv6, så har du ikke behov for det, slå av hele IPv6 på maskinen.

DNS lekasjer er så og si bare noe som skjer i Windows.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også private internet access kunde 1 år frem i tid. Har vært nysgjerrig på VPN lenge, og takket være utrolig god informasjon fra strike her på forumet som har belyst mye jeg ikke visste og løst opp i mye forvirring så blir det moro å prøve dette

Har installert rett frem og vært inne og huket av for VPN kill switch og DNS leak protection. IPV6 leak protection står også på, så da regner jeg med den er safe også.

Sjekket mot dnsleaktest og den fant DNS servere, alle borte i USA. Høres det riktig ut? og bør jeg kanskje velge DNS servere nærmere Norge for hastighet og stabilitet?.

Regner med kanskje jeg disconnecter programmet til dagligdags surfing om den ikke gir 100%hastighet, men dette er noe jeg må prøve frem litt. Uansett artig å forske ut litt, var jaggu ikke gal pris heller! Tror jeg betalte 250 kr ca for 1 år? 8)

EDIT: Kjørte en speedtest nå også, og det var fra en server Nano IT på solna. Fikk 20mbps nedlasting(normalt som jeg ellers også har), og vanligvis har jeg 5mbps upload. Men på speed test nå fikk jeg 20mpbs hehe

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Sjekket mot dnsleaktest og den fant DNS servere, alle borte i USA. Høres det riktig ut? og bør jeg kanskje velge DNS servere nærmere Norge for hastighet og stabilitet?.
    Det høres riktig ut vettu. Du kan selvsagt velge norske DNS, det får jo være opp til deg. Men tror ikke det vil påvirke hastighet eller stabilitet nevneverdig og vil gi dårligere sikkerthet siden du faktisk befinner deg i norge. Litt av poenget med en VPN er jo å skjule hvor du er. Om jeg hadde "tracket deg" sett at du har en IP fra usa og en norsk DNS, så ville jeg tippet på at du faktisk satt i norge. You see?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Da er jeg også private internet access kunde 1 år frem i tid. Har vært nysgjerrig på VPN lenge, og takket være utrolig god informasjon fra strike her på forumet som har belyst mye jeg ikke visste og løst opp i mye forvirring så blir det moro å prøve dette

Har installert rett frem og vært inne og huket av for VPN kill switch og DNS leak protection. IPV6 leak protection står også på, så da regner jeg med den er safe også.

Regner med kanskje jeg disconnecter programmet til dagligdags surfing om den ikke gir 100%hastighet, men dette er noe jeg må prøve frem litt. Uansett artig å forske ut litt, var jaggu ikke gal pris heller! Tror jeg betalte 250 kr ca for 1 år? 8)

EDIT: Kjørte en speedtest nå også, og det var fra en server Nano IT på solna. Fikk 20mbps nedlasting(normalt som jeg ellers også har), og vanligvis har jeg 5mbps upload. Men på speed test nå fikk jeg 20mpbs hehe
    Fortell etterhvert hvordan det går med PIA...jeg tester et par andre for øyeblikket, skal finne den rette vpn...får du firedobbel uploadhastighet med PIA?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Det høres riktig ut vettu. Du kan selvsagt velge norske DNS, det får jo være opp til deg. Men tror ikke det vil påvirke hastighet eller stabilitet nevneverdig og vil gi dårligere sikkerthet siden du faktisk befinner deg i norge. Litt av poenget med en VPN er jo å skjule hvor du er. Om jeg hadde "tracket deg" sett at du har en IP fra usa og en norsk DNS, så ville jeg tippet på at du faktisk satt i norge. You see?
    Tror ikke det spiller noen rolle om det vises en ipadresse fra Norge? Det er jo en ipadresse ingen kan spore til deg uansett?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, men du må se det litt i sammenheng. Om jeg skulle finne deg og fikk tildet en amerikansk IP samt en norsk DNS. Så ville jeg tippet på at den som satt med denne IP'en faktisk satt i norge. Det begrenser jo søket litt kan du si. Og alt kan spores, ikke tro noe annet. Men det blir ikke fullt så lett med VPN. Selv med VPN så er du aldri 100% anonym, don't kid yourself. Er du som sagt terrorist bak en VPN så tro meg, you will be found.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke VPN på primær maskin, ikke lurt, da vill man før eller siden røpe seg ganske raskt.

Ang DNS, hva med Internet Security or DNS Service for your Business or Home - OpenDNS

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar
    Bruke VPN på primær maskin, ikke lurt, da vill man før eller siden røpe seg ganske raskt.

Ang DNS, hva med Internet Security or DNS Service for your Business or Home - OpenDNS
    Røpe seg ganske raskt, hvordan det? du som har private internet access.....høres en må åpne porter og greier for torrent, er det enkelt og fungerer greit?

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •