Hvordan få Pc til å sende bitstream til receiver? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye posting her nå men nå fikk jeg installert skjerm og lydkort drivere på nytt samt xbmc så nå får jeg opp mulighet til å sette på passthrough lydenhet.Den har jeg satt til direct audio sc-lx86 på begge to.da får jeg klikkelyd i menyene.

og det står stereo i displayet når den ikke får noe annet.

men prøver jeg å spille av film i xbmc nå er det ingen lyd, står stereo i displayet, og bildet hakker...
    har prøvd dxva med og uten programvareakselerasjon, programvare med o guten men det hakker like fordømt... Det blir liksom aldri bra dette her...

EDIT:
    har testet 2 mkv filer i windows media player og vlc player nå. Begge filmene har DTS HD lyd men det kommer bare opp DTS i displayet på receiver så det må være ett driver problem eller noe siden pcn ikke skjønner at receiver støtter HD audio. Men hva f skal jeg prøve nå?har installert drivere til skjerm og lydkort på nytt,xbmc på nytt men der hakker kun bildet uansett vilke videoinnstilling jeg velger og det kommer ikke lyd...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendt deg en pm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn helt på siden, hvorfor ikke teste ut Jriver og se om det sender ut korrekt ihvertfall?
    Skal finnes trialversjoner av dette, og hvis det klarer passthrogh på HDMI så er det bare å fortsette feilsøkingen på xmbc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en fet ps3 fungerar inte passthrough av hd oavsett.

Är det en MKV så har den säkert flera ljudspår. De flesta mkv med HD har oftast ett DD/DTS spår OCH ett HD spår. I Mediaplayer classic högerklickar du bara när filmen spelas och väljer vilket ljudspår den skall sända vidare. Det samma gäller för VLC. Detta är inte en mkv, men du förstår säkert poänget.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 slim så i utgangspunktet skal det vel gå.
    Er kun ett lydspor på disse filmene jeg har prøvd. Har fått litt hjelp og prøvd diverse codecs osv men det står kun pcm i displayet og pcn skjønner ikke at receiver skal takle hd audio. Under støttede formater kommer det kun opp dts audio og dolby digital.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet litt nå og xbmc fungerer fint så lenge det er filmer med vanlig DTS eller DD. HD lyd går ikke, da blir det ingen lyd og bare hakking i bildet.

Problemet må være at pc ikke klarer å skjønne at receiver takler HD audio. Har installert drivere for både det ene og det andre men får ikke opp at receiver støtter hd lyd.

Neste blir vel å reinstallere windows og legge inn alt på nytt for å se om det fungerer da hvis ingen har ett godt tips...prøvde systemgjenoppretting men det hjalp ikke i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad sitter det för skärmkort i den?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intel Core i3 2350M Mobile Sandy Bridge prosessor (2nd generation)
    Mobile Intel® HM65 Express chipset
    Intel HD Graphics 3000
    7.1 Ch HD Audio med THX TruStudio PRO

Mellom ny og gammel receiver var pcn tilkoblet rett i TV med HDMI ett par dager og lyden gikk analogt 2.0 til en stereo forsterker. Eneste jeg gjorde om da var i xbmc fra hdmi 7.1 til analog 2.0 og tilbake når jeg koblet opp den nye receiveren i går så dette skulle vel ikke ha noen betydning?

Hvis jeg går på skjermoppløsning så har pcn funnet ut at det er sc-lx86 som er tilkoblet men alikevel blir det kluss med hd lyd...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med splash lite avspilleren. Gå inn på settings og velg bitstream på audio.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med widows media player/classic og VLC på filmer som ku har ett lydspor (DTS HD) og det står da kun PCM i displayet på receiver.
    Ka prøve spillere du nevner men det virker som om det er feil i innstillinger i windows siden det er den som ikke sender ut hd signaler til receiver. I XBMC kan man jo trykke på settings mens man spiller av en film og da står det at det er DTS HD som spilles av men da hakker bildet noe verre. Så da spiller jo programmene av HD lyd men en eller annen plass så kødder windows det til og sender det videre som vanlig DTS i beste fall.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ned og slo på receiver og tv nå for ett par timer siden og da står det plutselig at receiver støtter HD lyd så nå fungerer alt slik det skal. Nesten Prøver jeg å spille av musikk med xbmc nå så kommer det ikke lyd men det funker på film

Wasapi står som lyd og passthrough enhet. Setter jeg det på direct audio eller hva det står så får jeg lydene i menyene og lyd på musikk men da hakker filmene. Men musikk kan jeg spille av på mange andre måter også.

Takker for tips i denne tråden

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjen LX83 fra rep i dag og måtte selvsagt koble den opp for å teste den så jeg kobletvtil fronter og pcn...
    Alt fungerte som det skulle, men selvsagt når jeg slår av pc og kobler alt tilbake på LX86 så har pcn sikkert kjent at den har hatt noe annet tilkoblet noen minutter og nå virker ikke HD lyd igjen...

Men nå skal jeg lå den stå ett par dager og godgjøre seg, det fungerte sist. Men ett eller annet rart må det jo være her?

Og hvis noen er int i en LX 86 så send meg en PM går billig siden jeg har kjøpt ny.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan faktisk virke som om det er XBMC som kødder til ting når jeg kobler til og fra receiver.
    avinstallerte XBMC og restartet maskin før jeg la inn på nytt og når jeg starter opp pcn så kommer det opp dts hd osv under avspillingsenheter.legger så inn igjen xbmc og alt funker igjen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •