digital lyd fra PC.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

digital lyd fra PC.

Har ikke testet enda, men receiveren min har MP3 dekoding, så det jeg lurer på er, vil kun MP3-lyden behandles digitalt, eller er det mulig å sende all lyd digitalt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å sende all lyd ut digitalt. Alle lydkort med digital utgang vil sende ut alle lyder digitalt som et PCM-signal (så vidt jeg vet). Mer avanserte lydkort kan også sende ut dolby digital når du spiller spill.

Jeg er usikker på om MP3 vil sendes ut som digitalt MP3-signal, jeg tror det gjøres om til PCM før det sendes ut fra PCen. Noen andre kan sikkert svare med mer sikkerhet her.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg vitsen med MP3-dekoder på en receiver?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg vitsen med MP3.
    Bedre med noen låter med bra lyd, enn 100 låter med dårlig lyd. Er MP3 et digitalt format for de som savner den dårlige lyden fra de gamle kassettene. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle , så har jeg PCen ganske langt borte fra lydanlegg, så da vil jeg tro lyden fra PC blir bedre med digitalkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Kan noen fortelle meg vitsen med MP3.
    Bedre med noen låter med bra lyd, enn 100 låter med dårlig lyd. Er MP3 et digitalt format for de som savner den dårlige lyden fra de gamle kassettene. :wink:
    Bedre med MP3-lyd enn ingen lyd Dette gjelder da i sær når man er på farten (ipod f.eks). Når det gjelder annlegget hjemme så lytter jeg ikke mye til musikk lengre, med å lytte mener jeg da at man kun sitter å ser rett frem mellom høyttalerne og ikke gjør noe annet. Er hodet mitt annetsteds mens jeg hører på musikk faller kravene en del. Da må det bare være "bra nok". Og med "bra nok" mener jeg da 160kbps mp3 eller bedre på et bra annlegg eller gode hodetelefoner. Til informasjon så hører jeg vel på en 2-3 timer musikk hver dag, og mye til arbeid.

I den andre enden av denne saken har vi jo folk som hører på CD'er de ellers ikke ville ha hørt på bare fordi de har god lyd. Typisk CD'er med få instrumenter/vokaler samtidig slik at det er lett å skille de fra hverandre. Det syntes jeg er rimelig tøysete :wink:

Men for å kommentere saken i denne tråden så har jeg aldri skjønt poenget med mp3 dekoder i en reciever. Er vel bare en "gimmick" som man kan bruke i innsalg/markedsføring, for det er vel ikke så mange enheter som kan sende ut rå mp3-data på en digital (SPDIF) utgang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •